@3Het wordt financiëel nòg erger:Statushouders zoveel mogelijk naar hotels, ook zonder goedkeuring gemeenten - https://nos.nl/l/2514610�...
@1Rond "contacten" met Rusland, maar ook China, zijn altijd al wild-west verhalen geweest. Er zijn echter op het geheel, maar weinigen, die è...
Schandalig dit weer.Gek dat deze "tekorten" alleen maar in Nederland spelen. Ook de prijzen van medicatie, zijn in het buitenland vaak goedkop...
@17Bij oorlog aan oorlogsrecht doen , betekent verlies.Nog geen ene oorlog meegemaakt waar ze zich volledig aan oorlogsrecht hebben gehouden...
@7 Dat is juist en dat komt door een oerdomme constructie. Aan elk mbo-diploma hangt een zak geld voor de school, zo’n 5000 euro dacht ik, maa...
@6Dat laatste is maar al te waar.Wel is het MBO uitgekleed door telkens het niveau omlaag te halen.Wat trouwens in ons hele onderwijs ...
Er is altijd onderscheid m.b.t. educatie. Wie een doctorstitel heeft is opgeleid t/m het hoogste niveau in deze zin dat er niets anders meer is ...
Weten jullie ook welke partijen niet getekend hebben tegen het antisemitisme deze week ?Het door de Turken bestuurde Denk en het door de Russe...
@59Iedere keer weer over mijn ziekte beginnen zoals in @57 Wat ben jij toch een goor achterlijk stuk vreten ...
@59Waar ben je nou met die gore vieze bek van je ?...
Elon Musk, wie anders
Of google, enne veel succes met de procedure.
dat is niet het allereerste dodelijke ongeluk .
Zelfrijdende autos best maar de schade verhalen zou niet moeilijker moeten zijn dan bij een normale auto
ik denk bij diegene waar dat ding van is
Eerst de eigenaar natuurlijk, als het later blijkt dat het "product" niet goed is zal de eigenaar dat met de producent moeten regelen.
Op dit moment heb je nog een rijbewijs nodig om in een auto to mogen rijden en zijn de systemen die nu in auto's zitten slechts hulpmiddelen. De bestuurder is dus nu aansprakelijk net zoals in iedere andere auto.
Echter de bestuurder kan de schade verhalen op de verkopende partij / fabrikant als blijkt dat de schade wordt veroorzaakt door een fabricage fout. Als je remmen het bijvoorbeeld niet doen in een traditionele auto en je hebt hem altijd goed onderhouden dan heeft de fabrikant ook wat uit te leggen. Het zelfde als je autopilot iets raars doet.
Het probleem is natuurlijk dat het steeds moeilijker wordt om aan te tonen dat er een fout zit in de software. Zeker als die software gaat werken met "neurale netwerken". Op een computer is nog fysiek aan te tonen dat je een foto hebt opgeslagen op een harde schijf. In het menselijk brein is niet meer vast te stellen waar een bepaalde herinnering ligt opgeslagen.
Het is dus logisch dat tegen de tijd dat mensen geen rijbewijs meer hoeven te hebben om in een auto to mogen rijden, de aansprakelijkheid ook geheel wordt overgedragen aan de fabrikant. Er is echter een tussenliggende periode waar we nu in zitten waarbij het steeds lastiger is te bepalen wie aansprakelijk is. Ik denk dat in de meeste gevallen de fabrikant de enige is die de logbestanden kan uitlezen en die is de slager die zijn eigen vlees keurt.
Diegene die de auto heeft goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg.
Lijkt me simpel, in een geval hier in Nederland lijkt me dat de dienst rijkswegverkeer.
@8
Haha.De RDW?
Dat gaat never de nooit niet gebeuren. De RDW kan immers helemaal niet beoordelen of een zelfrijzende auto 100% veilig is of niet. Die auto's doen het bijna altijd goed, en zullen waarschijnlijk alleen onder bijzonder bijzondere omstandigheden de mist in gaan.
De autofabrikanten gaan ook niet de verantwoordelijkheid op zich nemen. Je bent immers als fabrikant nogal snel failliet als er iets mis is blijkt met je software.
De bestuurders? Hmm. Wij zijn als mensen redelijk goed in besturing (de hele tijd), maar niet in bewaking (opletten of er iets fout gaat). Dat kan een mens niet goed, en dat is dus ook geen oplossing.
De verzekeraars? Hmm. Dat lijkt me de meest waarschijnlijke categorie. Een verzekeraar vergoedt de schade. Dat is overigens iets anders dan het aanklagen van de verantwoordelijke om de schade te vergoeden. Lijkt me typisch meer iets voor de aansprakelijkheidswetgeving in de USA.
.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.