@12 Och gut ... Jij bent gewoon strafbaar. Jij hebt blijkbaar niks met het demonstratierecht, anders zou je niet oproepen om vreedzame demons...
@33 Nee, een constatering....
@2" Herr N. wies sich mit einer Krankenkassenkarte aus, worauf ihn ein Beamter nach seinem Geburtsort fragte. Auf seine Antwort – „Bochum�...
Ja beste Snorrie, ik kan waslijsten tevoorschijn halen, wat ik bijna dagelijks doe, iemand die in de ontkenningsfase zit, is niet snel te overtu...
@1 Sorry maar dat is onzin gezien ze al decennia lang Palestijnen vermoorden....
Amsterdam, Koningsdag. . . 4 miljoen liter plas. . . . A10 XR-demonstratie ...
@15 Da's nog eens een staaltje zelfkennis. Nu nog ervan leren....
ah, dus daar ook eindeloze procedures en bezwaren/rechtszaken, dus zal ook wel een miljardenverslindende strijd zijn/worden...
@25 Natuurlijk.Net zoals jij wel meer dingen denk te weten.Noemen ze ook wel wanen....
" Het CBR stelt in ieder geval voor iedereen ouder dan 75 een medische keuring verplicht bij elke keer dat het rijbewijs moet worden verlengd"
die je overigens zelf moet betalen.
Een medische keuring zegt niet alles of iemand kan rijden ja of nee
Veel meer factoren zouden beoordeeld moeten worden
@2 Als je 75 bent en vanaf je 18e achter het stuur heb gezeten , heb je geen controle nodig. Kun je de meeste chauffeurs op de weg nog wat leren over verkeersinzicht want dat is vandaag de dag bij velen ver te zoeken!!
De handelingssnelheid is bij 75 jarigen ver te zoeken, velen zijn een gevaar op de rijkswegen.
Bij 70 jarigen enkel nog bij hoge uitzondering een rijbewijs voor N wegen, daar het daar al drukker wordt moeten daar strenge eisen voor gesteld worden.
Ouderen zijn gemakkelijke prooien, niet alleen voor officiële criminelen.
Bovendien hoeven ze niet op de overvolle wegen en in de files te rijden, vindt men. Je hoort al zo vaak mensen zeggen dat het gepensioneerden verboden zou moeten worden op bepaalde tijden van het openbaar vervoer gebruik te maken want ze werken toch niet meer.
Dus werken maakt je tot superieur persoon, zoals je ook vaak genoeg hoort, en niet werken maakt dat je geen gebruik mag maken van infrastructuur waar jij langer en meer aan hebt betaald dan die jongere met die grote bek.
* Verwijderd door de redactie *
@7 Het gaat niet over beter/ minder goed. De discussie is dat enkel een medische verklaring niet voldoende inzicht geeft in de bekwaamheid. Veiligheid is een groot goed, bij het B rijbewijs wordt hier echter weinig rekenschap afgelegd inzake veiligheid door de wetgever. Het is sowieso krom dat een rijbewijs bij leven afgegeven wordt tot 75 jaar. Er moet een bekwaamheidstest afgenomen worden bij verlenging middels een examen, daarnaast dient elke bestuurder elke 2 jaar 10 lesuren te volgen in theorie/ praktijk. Veiligheid is een groot goed, hier wordt slecht in gehandeld door de wetgever bij de afgifte met het B rijbewijs.
@3 Het verkeersinzicht bij 75 jarige is gemiddeld belabberd, bij invoegend verkeer blijft men stug rechts rijden met 80km phr , ruimte maken ho maar. Dat inzicht ontbreekt ook bij veel vrouwelijke chauffeuses, vrouwen, oudere mensen, nieuwsgierige aagjes zijn file veroorzakers, gevaren op de weg.
@9 ; Files worden vooral veroorzaakt door opgefokte leasebak rijders die op de bumper van hun voorganger blijven hangen en elke paar seconden hun rempedaal aanraken waardoor de remlichten opflitsen.
@9 Ik ben het met je eens dat het inzicht bij de gemiddelde 75 plusser belabberd is. Wat mij betreft een verplichte jaarlijkse cursus voor iedereen die boven de 65 is.
Maar hoe je verder gaat met je relaas, het op vrouwen gooien, kom op zeg. Je weet wel beter toch? Ik zie vaak genoeg mede-mannen die het inzicht volledig missen, en dan nog de schuld op de ander (mij) afschuiven ook.
@9
Het verschilt gewoon enorm per geval. Mijn schoonvader rijdt al sinds zijn jeugd, is nu midden 70 en is echt een gevaar op de weg. Je kunt merken dat hij het overzicht niet meer heeft. Hij verleent rechts soms geen voorrang of ziet fietsers compleet over het hoofd. En hij rijdt altijd zo traag dat hij irritanties veroorzaakt.
Een aantal jaar terug heeft hij uitgebreide chemotherapie gehad, daarna was hij niet meer hetzelfde. Veel trager en soms wat in de war.
Mijn stiefvader daarentegen rijdt erg goed. Hij is eind 70. Heer in het verkeer.
En daarom is die keuring zo belangrijk. De goede rijden door en de gevaarlijke weggebruikers haal je van de weg.
@12 Het verschil is er absoluut, echter moet het met veiligheid/ bekwaamheid m.b.t. het B rijbewijs een drastische hervorming doorgevoerd worden, in @8 ga ik daar wat verder op in.
Wat ouderen betreft moeten we niet vergeten dat alzheimer volksziekte no.1 wordt, enkel een medische verklaring voor verlenging niet voldoende is om de veiligheid te waarborgen. De handelingen van anderen, hebben indirect gevolgen voor de veiligheid van anderen.
De bekwaamheid/ veiligheid is slecht geregeld door de wetgever.
@3
Juist voor mensen die zo denken is het zeer goed dat ze streng gekeurd worden, en indien nodig van de weg gehaald worden
Veel ouderen missen het overzicht en kunnen niet met het verkeer meekomen. En zijn vaak gevaar op de weg
@8 : Welja, de portemonnee van een ander is geduldig.
@9 : Iedereen is een gevaar op de weg behalve u, om het even kort te houden?
@3
LOL!
te vaak zulke automobilisten gesproken
kunnen amper lopen of de nek draaien
maar wel beweren dat OMDAT zij al 60 jaar rijden
gewéldige chauffeurs zijn
@16 Ik durf met jou te wedden dat ik het qua verkeersinzicht en ervaring op de weg ruim van jou ga winnen. Als ik alle fouten zie die er gemaakt worden op de weg en ik als politieagent zou fungeren zouden er velen langs de kant gezet worden en ja, ik ben ook in de 70 zoals in mijn voorbeeld geschreven. En tenslotte , laat ik het vooral niet hebben over onze "medelanders" die er een potje van maken. Het lijkt wel alsof zij les hebben gehad op een kameel!
@17
Uw reactie geeft precies aan wat ik bedoel
grappig zo'n bevestiging
wens U verder veel rij-plezier toe
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.