Het blijven toch gefrustreerde sukkels, daarginds im Marokko. . . ....
Link werkt niet bij mij. https://youtu.be/BlT-tmWqb0o?si=CD0RcsqwRVJn7m4W...
Klopt, en nu zien we burgemeester Marcouch van Arnhem hetzelfde doen, het verbieden van open vuren vanwege een mislukte koran verbranding.Omda...
Men doet net alsof de rest niet voor gelijkheid staat en niet tegen racisme is etc....
Het grote verschil. Femke, is dat iedere religieuze kerel met baard, deze op elk moment, probleemloos, zonder geweld of gevaar af kan scheren. ...
@21 Daar is de stok die je gebruikt, je claimt nu dat ik dan een anti-woke, racist, seksist etc etc (krachttermen) ben. ...
@19 Ja kan. Maar ik wil juist dat mensen niet geforceerd worteltjes moeten eten en vervolgens voor gek verklaard worden. Ik wil dat mensen serie...
@43Kop op Bennie Bop, ooit zal het ook voor jou duidelijk zijn wat er gaande is in dit land. 👍 ...
@11 'Waarom denk je dat ze andere meningen niet eens meer dulden? Zij hebben de ware waarheid in pacht' zijn typisch trekjes van totalitarisme h...
gauw stoppen met die "zelfrijdende" auto's. gevaar op de weg, die dingen
@1 Aan de andere kant zijn er nog steeds meer ongelukken met niet-zelfrijdende auto's.
Maar uiteraard moet er goed gekeken worden naar de oorzaak. Ik ga er toch vanuit dat de bestuurder altijd onmiddellijk de controle kan overnemen?
Was het een licht getinte Tesla?
er mag niemand aan die auto komen want de kans bestaat dat hij onder stroom staat.
alleen specialisten mogen er aan komen.
dat word nog gezellig als er iemand in zo´n electrocar direct eerste hulp nodig heeft.
@2 ga er maar vanuit dat alles geregeld is door de computer en er nu geen knop is om dat alles uit te zetten. (of het moet de sleutel zijn maar daar zou ik ook niet aan denken in 1 seconden)
Tesla is ook te updaten via WIFI en ook dit is gevaarlijk.
Ik denk dat uiteindelijk de zelfrijdende auto's wel meer veiligheid gaan geven maar hoe meer elektra er in zit hoe meer er stuk kan. Zelf heb ik ook nog nooit een computer gehad die een keer vastzat op iets en computers zijn al jaren in gebruik.
Ik kan ook niet inzien of de auto echt op hol is geslagen maar ook een getuigen zegt het (ik zou niet weten hoe ik dat aan een auto moet herkennen, maar dankzij deze getuigen heeft de bestuurder geluk en kan het niet in een doofpot verdwijnen)
@4 de deuren staan open en iedereen is er uit.
Ze zijn gewoon bang dat als er door het ongeluk een vertraagde accu storing komt de auto onder stroom kan komen te staan en ze wachten tot iemand komt die bekend is hoe de auto los te koppelen is van de accu zodat er geen gevaarlijk stroomgevaar meer is.
Voor de hulpverleners is het nog nieuw maar in de toekomst is het bij hun alle bekend, zeker als er steeds meer op de weg komen.
@5 Ook als je op de automatische piloot rijdt zouden stuur, gas en rem altijd bestuurbaar moeten blijven. Zoals dat andere geval dat werd aangehaald over het ongeluk met een Tesla in de VS. De Tesla wisselde van baan en zag de truck niet. Je zou, zeker op dit moment nog, toch altijd als bestuurder bij de les moeten blijven en kunnen ingrijpen.
Ik vertrouw de automatische piloot in ieder geval zeker nog niet genoeg om een krantje te gaan lezen.
Stel dat er nu vele kinderen overreden zou zijn ...
wie is er dan voor dergelijke dingen in de toekomst aansprakelijk ??
De hacker ... die op afstand de wifi van deze Tesla eventjes ontregelde ?
De eigenaar van de auto ... die heeft toch deze moordmachine gekocht ??
Elon Musk... die zich 2,6 miljard rijker maakt door de Tesla bewust versneld in de markt te zetten ???
@7 er zit zover ik weet maar 1 computer in ook die ook de motor manis mant doet en de knop om iets handmatig te doen zal vast ook via de computer lopen.
Ik heb zelf nog nooit in deze auto gereden maar het lijkt mij logisch dat de rem het altijd doet, maar de auto stuurt ook zelf en overruled de bestuurder dus hier denk ik dat de auto het wint.
Ik denk dat je de automatische piloot steeds meer gaat vertrouwen als je zoon auto hebt en om dan snel in te grijpen wordt onmogelijk (niet door de techniek maar doordat degene die de computer vertrouwd later is met zijn reactie dan iemand die zelf rijd)
Gelukkig zullen er lessen uit dit ongeluk gehaald worden en mogelijk komt het ook in de wet dat je de computer moet kunnen losgooien zonder dit via de computer te regelen (in ieder geval stuur en rem)
@8 Tesla het bedrijf wordt gezien als bestuurder als de auto in zelfrijdmodus staat.
Als het goed is is dat nu al in de wet omschreven en zijn er afspraken met verzekeringsbedrijven en autofabrikanten.
@10 Is het dan ook mogelijk om na een ongeluk heel snel de "zelfrijdmodus" aan te zetten ?
Dan heb je als bestuurder nooit meer de schuld ....... toch ?
@11 ja dat kan maar als ze de computer uitlezen zal er te zien zijn dat deze is aangezet na het ongeluk.
@3 Het was een Tesla model iSis.
Zit er in een tesla dan geen soort van dodemansknop in zodat het hele systeem blokkeert en het voertuig tot stilstand komt.
Ah Tesla, een briljante uitvinder. Waar 'heilige' Elon gebruik van maakt. Het bedrijf draait al jaren elk kwartaal een miljarden verlies en het management laag neemt in rap tempo ontslag. Ik ben benieuwd hoe lang dit sprookje nog blijft bestaan.
@1
Gelukkig staat de krant nooit vol met ongelukken gemaakt door normale auto's.
12 doden per week in 2017 allemaal veroorzaakt door zelf-rijdende auto's....
het is een kwestie van tijd tot de zelfrijdende auto's gemeengoed zijn.
wen er maar vast aan, het komt. en ook die ontwikkeling laat zich niet tegenhouden.
Denk dat we eerst maar eens even de data van Tesla moeten afwachten hoe het is gebeurd. Dan vooraf alweer een aanname te doen.
was het trouwens ene Marco Bakker niet, bij wie de cruise control "op hol" was geslagen? en na onderzoek bleek dat die cruise control in zn eentje een fles wijn naar binnen geslobbert had?
Vragen vragen....
@19 woont Marco Bakker tegenwoordig in Wormerveer?
Natuurlijk heb je in het begin zulke rare problemen.
Maar over een paar jaar zijn die dingen veel betrouwbaarder dan mensen aan het stuur.
Lekker, zit je in de kroeg en je zelfrijdend paard zet je thuis af.
Ah een Duracell corvette, bananenboot.
@17 ow hel en verdoemenis wordt gekweekt.
Dacht het niet verdiep je eens eerst in die auto dan weet je wat het grootste probleem wordt.
@17
Ik ben toch erg benieuwd hoe die dingen een tegenliggende vrachtwagen gaan ontwijken op een smal landweggetje, of door een parcours met diepe kuilen vol water heen gaan rijden. Onder andere, ik kan nog veel meer situaties bedenken die erg lastig te beoordelen of op te lossen zijn als je de flexibiliteit van het menselijke denkraam ontbeert.
Wie is nu aansprakelijk?
@24
Zou ie achteruit niet net zo soepel rijden?
Moet je wel je gordel goed vast hebben.
Je kunt hier in Nederland amper op je cruise-control rijden..... laat staan compleet zelf-rijdend.....
Commentaar van Tesla:
"In tegenstelling tot wat in de media werd gesuggereerd, is de betreffende auto niet uitgerust met het optionele Autopilot systeem"
http://www.nhnieuws.nl/nieuws/221218/Op-hol-geslagen-auto-richt-ravage-aan-in-Wormerveer
@6 ".... accu storing komt de auto onder stroom kan komen te staan..."
Dergelijke tekst betekent dat je er geen reet verstand van hebt. Dat blijkt ook uit je andere reacties in dit draadje.
En tegelijk ook in het nieuws: Tesla maakt veel gebrekkige onderdelen
https://www.bnr.nl/nieuws/beurs/10341396/tesla-maakt-veel-gebrekkige-onderdelen
Dit ongeluk was veroorzaakt door foutieve bediening van de bestuurder. 100% de fout van de bestuurder dus. En zoals met vliegtuigen zijn 95% te wijten aan menselijk falen en 5% aan het vliegtuig zelf
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.