@1 Het deugt niet dat deugers de orde willen verstoren....
@64 Je bedoelt deugers binnen de overheid....
@62 Zou best kunnen eh. Voor WO1 was de kerk helemaal niet populair. Na WO2 was de kerk ineens razend populair. Dat is opzich niet vreemd. Maar ...
Zo ziek, verrot is de huidige samenleving inmiddels. . . Hier zijn de mensen voor gevallen, die wij op deze 4e mei herdenken. . . ...
@1 Er liep nog nooit iemand met een Nederlandse vlag demonstratief te zwaaien op 4 mei, tijdens de dodenherdenking op de Dam. . . ...
@2912 aj, sterkte....
De Nederlandse vlag is dus ook verboden? dus zij vielen blijkbaar niet voor onze vrijheid?...
Bellingkat, werd alom gelauwerd, omdat het door westerse overheden gewenst nepnieuws bracht. ...
@2912Lieve Nighthawk, ik wens je veel sterkte bij dit persoonlijke verlies van een geliefd familielid. 😘😢Speciaal nummer:Eric Clap...
@61 Psychotische narcisten die overdreven veel aandacht eisen en helaas ook krijgen, word er geen aandacht aan geschonken bloed het snel dood, h...
@48 Waarom zou procentueel hier van belang zijn?
@50 die waarde betreft ook op standaard vlieghoogte: 30.000 tot 33000 voet. Op geringere hoogte is het verbruik hoger door de luchtweerstand.
@52 De waarde is de gemiddelde waarde per vlucht.
@53 wordt dan dus ook meer door het verbruik op vlieghoogte beinvloed dan door landing en start.
@54 Bij de start wordt relatief veel brandstof verbruikt omdat
- de luchtweerstand hoger is;
- straalmotoren minder efficiënt zijn op lagere hoogte;
- energie nodig is om de potentiële energie te verhogen.
@2
Maar hoe maken prijsvechtende vliegmaatschappijen winst, terwijl de overheid geld moet bijleggen op relatief dure treinkaartjes? Dat kan toch niet alleen verklaard worden uit het ontbreken van brandstofaccijns voor vliegmaatschappijen - overigens een globaal verschijnsel wat je de Nederlandse overheid dus niet of nauwelijks kunt aanrekenen.
@56
Ik heb geen idee hoe die marktmechanismen werken. Wat ik nu WEL weet is dat 15 internationale treinen per dag een uitbreiding van Lelystad overbodig maken. Of dat dan efficiënter is of schoner moet men maar uitzoeken. Een paar miljoen inwoners rondom Lelystad zullen blij zijn dat de komst van al dat vliegtuigenlawaai dus een alternatief kent. Nu is het de vraag of de politiek er iets mee gaat doen, of dat de lobby vanuit de vliegwereld weer schijt heeft aan de bevolking (zoals bij Schiphol..) of dat er eindelijk eens iets van gezond verstand gaat werken.
Helemaal waar. Maar wie wil er nu met een trein naar Griekenland of Oost Europa terwijl je veel sneller kan vliegen?
Ja Zo Simpel Kan Het Zijn, kwestie van visie hebben.
Maar ja als je Visie Loos bent, ga je dus Lelystad Airport bouwen, Zonder directe treinverbinding bij het vliegveldje, dus met een pendelbusje naar Lelystad hoe middeleeuws wil je zijn.
In verband met de toekomstige vluchten uitbreiding, zullen we dan toch maar een Nieuw Schiphol aan Zee gaan bouwen, met moderne snelleverbindingen naar het binnenland en de grote steden.
Veel minder vliegtuig lawaai voor miljoenen mensen, veel schonere lucht voor miljoenen mensen en een langer gezond leven voor miljoenen mensen, dat is toch bijna onbetaalbaar fijn.
Voor een auto in de binnenstad rekenen ze in Amsterdam straks 7,50 euro zo wil D66 het tenminste.
Waarom mag een passagier van Schiphol dan niets kosten, geen accijns op de kerosine dit terwijl de rode diesel voor boeren wel is afgeschaft.
Het klopt allemaal van geen kant, dus reken gewoon minimaal 10 euro aan heffingen per passagier die vliegt.
Voor mijn auto al staat hij stil moet ik ook wegenbelasting + opcenten betalen en ik maar denken dat discriminatie hier toch verboden was.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.