De zoveelste inhoudloze DDR66 muts, nog geen dag in het leven fatsoenlijk werk gedaan, maar een praatjes!...
Stop met dia asielwaanzin.Nederland is vol en wil geen haatbaard meer bij!!!!!...
Ben bang dat timmerschrans I steeds dichterbij komt.De vvd zal zijn ware aard laten zien en zich weer pro immigrant opstellen....
Ha(l)al ze maar binnen, die strijders!!! 🤮...
@7 Ik weet eigenlijk niet of dat volgens de voorschriften is toegestaan. De opname wel natuurlijk maar wat je daarmee, in dit kader van 'herrie...
@6 De ME, die er op los ramt, bij een aangemeld stil protest van 8 man? Dat is nog erger dan de Russische praktijken bij demonstraties. ...
(Het wordt een stil protest, zonder toespraken, maar de demonstranten willen op hun protestplek wel staan met bordjes waarop teksten staan als: ...
@3 @1 "Dan ben je stil. Dat moeten we die Frank van der Linde nog maar eens uitleggen." Uit het artikel:"Het wordt een ST...
@3 Hendri jij kan toch ook wel even de herrie vast leggen als je vrijdag naar het gebed gaat? 😉...
Een mooi verslag. Tesla heeft andere luxe autofabrikanten er toe aangezet om ook snel elektrische auto's te gaan maken.
@1 En hoe moet het met m'n paardentrailer? En wat te denken van die honderdduizenden andere automobilisten met hun caravans, aanhangertjes en paardentrailers?
Voorlopig blijf ik lekker op plofsap rijden......
@2 De Tesla is krachtig genoeg om de paarden in de paardentrailer te laten steigeren. Maak je daar maar geen zorgen over.
En hoe gaat het offroad? Want zowat elke sedan zal beter rijden dan een land rover op de baan.
@3 Ja hoor.... en iedere paardentrailer/caravanbezitter heeft een DIKKE TON aan Euro's liggen om op pad te gaan met zijn aanhangwagen....
Daarbij.... je moet er voorlopig niet aan denken om zo naar zuid Frankrijk te moeten gaan. Nu is het al dringen geblazen bij overvolle tankstations. Dat wordt enkel nog beroerder omdat je na 300 km al weer de accu's op moet laden, wat ook nog langer duurt...
Niks mis mee, met elektrisch rijden hoor! Leuk voor woon-werkverkeer en wat rond te kachelen in je omgeving maar voor de rest nog niet erg bruikbaar.
@3 dat denk ik ook, de Tesla is echter ook loodzwaar. De combinatie zal het gewicht van een kleine vrachtwagen hebben, sommige bruggen kun je dan niet meer over. De Tesla is de Hummer onder de electrische auto's .
Oh ja. Hij kost maar 133.000 euro en je hebt soms een probleempje met opladen als je de grens overgaat. Maar ach, daarom neem je er privé nog een Jaguar F-type bij van 140.000 euro. Kun je hiermee 's-nachts lekker met 320 km naar huis toe scheuren met het gevoel dat je toch goed bezig bent voor het milieu.
Vróóóóm !
@6 Met de hoeveelheid koppel dat die electromotor hebben is dat geen probleem hoor.
@8 Inderdaad. Met elektrische motoren is al het vermogen in één keer beschikbaar, het hoeft zich niet op te bouwen.
@4 Veel Nederlanders rijden de meeste km op verharde wegen. Deze wagen is dus niet geschikt als je heel de dag door de modder rijdt.
@2 , Hier een leuke video die laat zien hoe krachtig de model X is met een oplegger
@6 , Een tesla model X is lichter (2300 kg) dan een vergelijkbare SUV zoals een Bentley Bentayga (2440 kg) met plofmotor.
@7 , De tesla model X is inderdaad prijzig, maar niet zo prijzig als jij aangeeft. De basis uitvoering begint vanaf €92.000. Dat is vele malen goedkoper dan een SUV met vergelijkbare prestaties.
@13 Maar wel lelijker en slechter afgewerkt.
@13 Die prijs is inderdaad voor het basismodel. De schrijver van het artikel heeft het echter over de Tesla X met vleugeldeuren en dat kost alleen al 31.000 euro. Aan de foto's te zien gaat het ook nog eens om een 6 zitter en met nog wat gadgets en afleverkosten, vrees ik dat die 133.000 euro zelfs nog te optimistisch is geweest.
Nou moet iedereen voor zichzelf weten of hij in zo'n auto wil rijden, maar om zo'n verhaal op de website te zetten van Olino, die beweert de samenleving te voorzien van duurzame energie, komt bij mij een beetje hypocriet over.
@15 Mensen die het makkelijk kunnen betalen kopen toch een grote auto.
Dan beter een elektrische dan 1 die een liter benzine verbrandt bij iedere 10 kilometer rijden.
Uiteraard is de fiets vaker pakken beter.
@15 Het is van essentieel belang dat we iedereen meekrijgen met de energietransitie. Zo kunnen we alle sociale huurwoningen (op koste van de woningcoöperaties) goed isoleren. Maar ook de mensen die het kunnen betalen moeten we verleiden om mee te doen.
@15 Hoe kom je bij die 31.000 euro voor de vleugeldeuren? Elke Model X heeft Die "Falcon wing doors", zoals Tesla ze noemt. Zie de configurator op de pagina van Tesla: ze staan gewoon bij de standaarduitrusting.
https://www.tesla.com/nl_NL/modelx/design
Met een max. afstand van 300 Km met een volle accu is je reikwijdte 'heen en terug' dus 150 Km.
Daarna even een reisonderbreking van ...... om weer op te laden.
Ga ik toch lekker met m'n diesel op pad met een reikwijdte van 400 Km en 5 min. voltanken.
@19 elektrisch rijden is inderdaad nog niet voor iedereen weggelegd. Indien je thuis een oplaadpunt hebt, kan je wel vaak helemaal vol wegrijden. Niet iedereen heeft thuis een grote dieseltank.
@20 Ik heb thuis helemaal geen dieseltank nodig en vol wegrijden kost me max. 5 minuten.
Bovendien gaat de tank van mijn auto langer mee dan die kostbare (milieuonvriendelijke) accu's.
@21 Prognose op basis van werkelijke meetdata laat zien dat de tesla batterij op 80% zit na 840.000 km. De meeste fossiele auto's liggen dan allang op de schroothoop. Bron: https://www.teslarati.com/tesla-battery-life-80-percent-capacity-840km-1-million-km/
@21 Een ander voordeel is dat elektrisch rijden per km veel goedkoper is. Ik rij zelf een Renault Zoe uit 2013 met accu upgrade naar 41 kWh. Hiermee haal ik 300km. Als je thuis oplaad dan kost een volle "tank" slechts €9,- Als je wagen oplaad met je eigen PV panelen dan is het nog goedkoper. Ook onderhoud is veel voordeliger. Sinds de aanschaf in 2013 heb ik 1 grote beurt gehad waarbij de ruitensproeier vloeistof is bijgevuld en 1 APK waarbij ze de batterij van mijn afstandbediening gratis vervangen hebben. Om een idee te geven, de remmen hoeven op de levensduur van de auto bij normaal gebruik nooit vervangen te worden omdat je 99% van de tijd remt op de motor waarbij de remenergie weer terug de accu's in gaat. Alleen bij een echte noodstop gebruik je je schijfremmen. Verder betaal je geen wegenbelasting.
@11 Dat deze Tesla flink power heeft is leuk.... maar ik kan geen Bentley Bentayga of Tesla X betalen.... Ik denk trouwens dat de meeste tobbers met hun caravannetje dit ook niet kunnen ophoesten....
@23 We betalen allang geen wegenbelasting meer, maar motorrijtuigenbelasting en dat die nu nihil is, dat zal beslist niet meer opgaan zodra er genoeg elektrisch gereden wordt.
Zie de zonnepanelen-subsidie.
Maar als je graag elektrisch wilt en kunt rijden: uitstekend.
Wat de aanschafwaarde van de tesla is weet ik niet maar als ik mocht kiezen tussen een nieuwe harley davidson of een tesla dan denk ik dat de Harley het hoogste scoort in de fun factor.
Geef me dan de Harley maar en de restantwaarde in contanten.
@12 Een Tesla zit ook in een andere klasses dan een Bentley. om het in perspectief te plaatsen: de Tesla, volgens de specs overigens 2440 Kg, weegt meer dan de Hummer H3 (https://www.autozine.nl/hummer/h3/37/techniek).
De Tesla is zo zwaar dat er in eigen land bruggen zijn waar de auto niet overheen mag. Bron : https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla-model-x-te-zwaar-voor-new-yorkse-brug-85349
De context van het gesprek over gewicht ging in @3 of er dan een paardetrailer achter de auto kon, daarmee zal men dus met de combinatie op 3,5 ton komen, dat is het gewicht in de category vrachtwagen.
@11 De Tesla accelereert erg snel maar voor wat een Tesla kost zijn er sneller accelerende auto's zoals de Audi of de Porsche.
Bron
Echte voordeel van een Audi of een Porsche is dat ze veel lichter zijn en echt voor sportief gebruik gemaakt zijn, ze rijden ook vlotter en stbieler door de bochten. Dat is goed te zien als je de auto's op de Nurnburgring vergelijkt.
@28 , de video waar je naar toe verwijst betreft een race met een oudere P85D tesla. De nieuwe P100D ludicrous + is een stuk sneller. Sterker nog, hij komt als winnaar uit de World's Greatest Drag Race 7 (2017). Gave video overigens.
@28 , Maar als je echt van snelheid houdt zou ik even wachten op de nieuwe Tesla Roadster. De specs zijn indrukwekkend: 0-100 in 2.1s, topsnelheid 400+ km/h, Acceleratie 1/4 mijl in 8.8s. Ook de range is indrukwekkend voor een sportauto: 1000km.
@28 , Overigens staat een van de snelste laprondes op de Nurburgring op naam van de NIO EP9 electric supercar, daar kan geen Audi of Porsche tegenop. https://www.carmagazine.co.uk/car-news/industry-news/nextev-2016-electric-hypercar-revealed/
@28 , Hier is de link naar de nieuwe Tesla roadster https://www.tesla.com/nl_NL/roadster
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.