https://opiniez.com/2024/04/22/timmermans-doet-verkapte-oproep-tot-geweld-tegen-wilders/inesvanbokhoven/...
'het Balkanschiereiland' , niet 'de het Balkanschiereiland'...
En waarom zou Musk die verwijderen, mag de waarheid van die opgeblazen politicus niet getoond worden?...
@2 Fijn dat ik nog wel naar de het Balkanschiereiland mag vliegen van je, Overigens zijn 'Nederlandrrs" mij onbekend. ...
@3 Bril opzetten ...
Ik ga wel via de Willemsbrug naar de boeren op Zuid en verder :-)Overigens wel een hysterische kop van het AD. ...
@41 "Dan zijn de rapen gaar, hoor. 😄" Ja, dat zal best dat men er niet blij mee zal zijn. Maar kijk eens: - een nieuw dr...
@3 "Artikel is niet te lezen" Tja, sorry. dat is geen algemeen probleem, want ik kan het wel lezen. ...
Heeft Wilders nog wat ruimte in die ijskast om vaccins in op te slaan? ...
Zo'n grote batterij is vast nodig voor die ijskast van Wilders. ...
Uitzonderlijk harde storm zou toch voldoende moeten zijn voor normaal denkende mensen? Daar hoeven echt geen kinderlijke kleurtjes aan vast gezet te worden alsof je het over kleuters hebt met achterlopende hersens.
tja, mensen luisteren nu eenmaal nooit, ook niet als ze gaan stemmen
Vrachtwagen met lege aanhangers NIET DE WEG OP bij storm, ze zijn een gevaar op de weg voor het overige verkeer.
@3 Zeg dat maar tegen hun werkgevers
@3 Het klinkt zo simpel en natuurlijk heb je gelijk. Maar er schijnen er in dit land een paar te zijn, die menen dat ze vanwege hun inkomsten natuurwetten opzij kunnen zetten.
@4
Weet ik maar die moeten juist hun verstand gebruiken want als een vrachtwagen met aanhanger op zijn zij gaat heeft ie meer schade dan een paar uur wachten
@3 Niet rijden betekend geen geld voor de baas betekend geen geld voor de chauffeur. Zo simpel wordt het gesteld.
@6 Helemaal gelijk in, maar ze ' genezen' blijkbaar liever dan het te voorkomen :-/
De verkeersborden en waarschuwingen straks in 20 talen
Wordt wel druk boven de weg
Hoeveel lege vrachtwagens zouden er wél gewoon op plek van bestemming gekomen zijn gisteren?
Ik las ergens dat er 66 zijn omgewaaid. Da's niet goed natuurlijk. Maar hoeveel zijn er niet omgewaaid? Om een idee van verhoudingen te krijgen.
* Verwijderd door de redactie *
@10 Iedere omgewaaide is er 1 teveel. Verhoudingen doen er in deze kwestie niets toe.
@10 Zonder het antwoord heeft je vraag geen zin. Kom je terug als je het antwoord hebt?
Codes zijn te abstract.
Veel mensen willen in klare taal toegesproken worden, anders begrijpen ze het niet.
* Verwijderd door de redactie *
@11 Boetes voor de chauffeurs wegens onverantwoordelijke beroepsuitoefening en onverantwoord deelnemen aan het verkeer...
Schade voor andere weggebruikers verhalen op de verzekeraar van de vrachtwagen, die verhaalt het op de verzekerde, wegens opzettelijk in gevaar brengen van anderen.
@7 Een chauffeur in het ziekenhuis of erger is ook niet te verteren!!
@16 Schade aan de gekantelde vrachtwagen wordt uiteraard niet vergoed. (Opzettelijk veroorzaakte schade is in de regel niet verzekerd)
@12 Maar als er nou bijvoorbeeld 10.000 vrachtwagens wél gewoon zonder om te waaien konden rijden, dan is 66 niet zo veel. Om daar dan weer een verbod voor te gaan verzinnen, voor die enkele keer in de zoveel jaar dat zoiets gebeurt, is echt overdreven.
Weet je wat het kost als je vrachtwagens stil laat staan? Die kosten zou je dan maandag terug zien in de gestegen prijsstijgingen. Want dat kostenplaatje wordt hoe dan ook bij de consument gelegd.
Als je, zoals in mijn voorbeeld 10.000, vrachtwagen aan de kant zou zetten, zijn de schadeposten niet te overzien. Ga dan de komende maanden maar niks meer kopen, het zal allemaal veel duurder zijn dan normaal.
Die 66 die nu zijn omgewaaid leveren natuurlijk ook schadeposten en ellende op, dat ontken ik niet. Maar ik denk dat het minder kost op deze manier, dan als je iedereen verbied te gaan rijden.
Daarbij las ik net ergens dat het vooral buitenlandse chauffeurs waren, je kan niet van hun verwachten dat ze Nederlandse kleuren codes snappen, of er überhaupt naar luisteren.
De weermannen moeten zich zorgen maken over de juiste weersinformatie die te vaak een verkeerd beeld geven. Het komt te vaak voor dat de weersvoorspelling totaal niet uitkomt en de gegeven code overbodig was. Dan krijg je praktijken zoals gisteren. Rijkswaterstaat is bij machten om het verkeer op elk moment stil te leggen maar neemt die verantwoording niet.
@7
In de file staan omdat je collega is omgewaaid kost zeker niks.
@10
En hoeveel (lege) vrachtwagens hebben in een file moeten staan, omdat een lege vrachtwagen was omgewaaid.
Dat ze omwaaien is meer hun probleem
Het is pas echt een probleem als je medeslachtoffer hier van bent
@19 Geladen vrachtwagens niet of nauwelijks een gevaar. Wat is de economische noodzaak ervan om met LEGE vrachtwagens de weg op te gaan?
Bovendien:
Elke dag komen er duizenden bestuurders bezopen thuis, terwijl er een handjevol gepakt wordt.
Ook maar niets meer aan doen?
@20 Het heet niet voor niets "voorspelling". Al denk jij daar rechten aan te kunnen ontlenen.
Als een paar eikels hun ONGELADEN vrachtwagens aan de kant houden kan de rest van het verkeer (voorzichtig) doorgang vinden.
Nee, zeg jij. Dan moet al het wegverkeer maar worden stilgelegd.
@25 precies, goed begrepen. Veiligheid voor iedereen moet voorop staan. Er rijden teveel idioten op de weg die denken dat hun niets kan gebeuren en brengen andere in gevaar of erger.
@25 Nee, geen voorspelling, maar een verwachting. Voor de rest heb je gelijk!
@26 Eigen verantwoordelijkheid is ver weg in Nederland.
Is vervangen door: Ik de lul, dan jij ook de lul.
@16 uiteindelijk zijn het wel hun werkgevers die hen de weg op sturen... die zouden, denk ik, eerder de boete moeten krijgen.... plus een rekening voor de schade. Dan is dit gedonder echt zo over.
Ja...nog ff een cursus "kleur alarm" gaan doen met z'n allen...
De bedoeling van die kleuren was dat het zaken "duidelijker" zou maken...maar nu moet er een handboek voor het begrijpen van het protocol komen...en een extra hoofdstuk voor kranten want die snappen het volgens het artikel ook niet meer...
Gewoon duidelijk zijn....als er een alarm nodig is...een alarm geven en dan weet een peuter nog wel dat er mensen zijn die dat alarm niet meekrijgen,...dus...daar moet een actie op komen...niet nog een handboek schrijven.
Het alarm zou kunnen zijn "het is onverantwoord de weg op te gaan met aanhangers en vrachtwagens...niet doen dus.."
Verder kappen met codes wanneer er een plas water ligt...ik neem die codes ook totaal niet serieus meer....
* Verwijderd door de redactie *
@20
Kun je wat je daar beweert, ook even onderbouwen met wat verifieerbare rapporten? Want volgens mij zuig je het regelrecht uit je duim. Je hebt geen idee dat meteorologen altijd kijken naar de betrouwbaarheid van de gemaakte verwachtingen. Je weet niet dat ze alles doen om de betrouwbaarheid te verhogen. Wat jij doet is de bekende borrelpraat nabouwen. Maar goed; laat de onderzoeksrapporten maar even zien, die onderbouwen wat jij zegt.
Ik ben benieuwd!
@30 ea Ja.
Groen, oranje, rood. Iedereen die wel eens op een kruispunt het verkeer ziet passeren ziet dat dit veel te ingewikkeld is voor de gemiddelde Nederlandse weggebruiker.
Daarom zijn de meeste weermannen vrijgezel.
Wat moet en vrouw nou met een vent die er altijd naast zit?
Van Hiemstra kan ik het wel begrijpen
Hahaha
@35 Maar jij bent Sjakie.
Die begrijpt zoiets wel.
@7
Stilstaan voor een paar uur kost minder voor een bedrijf dan 66 omgevallen trucks die nu een tijd stilstaan of helemaal de weg nit meer opgaan
@10
Daar gaat het niet om
Je zal maar toevallig naast een truck rijden die omvalt , vertel je niet na dus bij rood van de weg af met die windvangers
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.