@3 Je vergat nog om de Japanse duizendknoop als een alles overwoekerende invasieve exotische plant te benoemen Betty. Geeft niet, ik help je wel...
Ik ben blij dat Erik van der Burg weldra niet meer regeert....
De republikeinen beschuldigden hem er zelfs van een antisemitische pro Hamas aanhanger te zijn terwijl hij de zoon is van Joodse Holocaust overl...
Die mogen nooit meer vrij komen. Vuile smeerlappen. Wat afgrijselijk als zoiets je gezin overkomt. Wat ik hen gun levert een ban op, maar dat ...
En we moeten allemaal doodsbang zijn dat de Russen ons binnen komen vallen... :D Maar toch al onze wapens aan dat maffia land sturen... Misschi...
Niet zo gek ook als je bedenkt dat je zuurstofopname naar beneden keldert. Nooit fijn voor je hersenen. Hoewel dat niet wordt genoemd in het art...
Lekker, de ene na de andere akelige soort uit het buitenland komt hier maar binnen. Ook de Killer Bee, een experiment want zwaar uit de hand is ...
Ik zie het met belangstelling gebeuren. Ik ben benieuwd. Ik weet nog dat ze zgn zo graag wilden werken en er een bouwonderneming hen een baan ...
@4En vergeet de computergestuurde echo-stemmetjes niet. Ook van die 'non-muziek' Zo kan je zelfs een dooie nog een liedje laten kraaien....
Zolang dit soort haatpredikers niet worden aangepakt, is het een illusie om te denken, dat moskeeën en islamitische scholen zich netjes aan de ...
Er is toch al een ondergrondse brug...?
@1 Tunnel/trein. Brug is veel laagdrempeliger. Ik ben wel voor.
Als ze uit de EU zijn houden ze geld zat over van het lidmaatschap
Daar kunnen zij een mooie brug van bouwen lijkt mij
@3 Dat fortuin zou toch naar de NHS gaan?
Wordt heel duur, vooral door de hoogte.
Doe gelijk een brug naar ierland
Een brug die continu open moet staan. Slim hoor.
@5
Jaren geleden tijdens een vakantie in Denemarken over zo'n brug tussen twee Deense eilanden gereden. Tol kostte toen 75 gulden !!!!!
@7 Gewoon in het midden een schans, snelheid maken, en Dukes of Hazard stijl erover heen. Ik zie het probleem niet.
@9
*plons*
En dit is niet De Speld...?
@10 Niet genoeg snelheid dus. Misschien alleen auto's met meer dan twee liter motoren toelaten...
@12
haha ... en dan kom je halverwege een tegenligger tegen.
Over @8
Het was deze brug: https://www.visitdenmark.co.uk/en-gb/denmark/great-belt-bridge-gdk718689
@13 Netjes zwaaien naar de tegenligger: "Carry on chap!"
Wel moeten ze even nadenken over de rijrichtingen aan weerszijden...
Om het nog simpeler te maken voor migranten?
@14
Ideaal punt om van rijbaan te wisselen, zo'n schans.
@14
Ai ja .... halverwege de sprong van baan veranderen ... dat wordt ook nog een uitdaging.
Aan de andere kant biedt het natuurlijk wel mogelijkheden voor nieuwe ondernemers: naast de slipcursus nu ook de jump_and_switch cursus
@17
Daarvoor wordt in het midden het krakeling principe toegepast.
Kost wat maar dan heb je ook wat.
@19
jummie, krakelingen
@19
PS: Ik zou er mijn naam aan verbinden als ik jou was .... de MA_Krakeling ... wat is dat in het Engels?
@21
Ah ..... MA-Pretzel .... het hééft wel iets.
@15 Dat maakt het helemaal hilarisch, als je kijkt naar wie met dit idee op de proppen komt.
@23 Niets hilarisch aan. Technisch prima uitvoerbaar. Google maar even.
@7 Hoe zo moet de brug continue open staan? Kijk eens naar de Golden Gate Bridge. Een brug uit 1933, en liefst 75 m. hoog (voor doorvaart).
@23 , "Niets hilarisch aan. Technisch prima uitvoerbaar."
Het hilarische sloeg dan ook niet op het technusch uitvoerbare, maar op wie er met het voorstel komt.
@24 Het punt is dat Boris Johnson, voorvechter van de Brexit die constant zat te schreeuwen dat hij de grenzen dicht wou hebben, dat GB weer van GB moest worden, een keiharde Brexit wou waarbij zo'n beetje alle banden met Europa zouden worden verbroken enzovoorts, nu een extra verbinding met het vasteland wil (om nog maar te zwijgen over de kosten van die verbinding).
Denk eerder dat dit een truk is om engelse havens nog enigsinds van betekenis te laten zijn!
Zo'n brug is namelijk een belemmering van de zeevaart welke naar Antwerpen, Rotterdam en hamburg! (zijn wel de grootste havens qua overslag!)
Kan ook een poging zijn om dat failliete brits bouwbedrijf (samen met ruim 20.000 banen) te redden.
@3 en hoeveel geld houden ze over na de betaling van de afkoopsom en achterstallige betalingen aan de EU?
@24 Lekkerer brug wordt dat dan met een stijging precentage van ca 10% of helingshoek van minimaal 6 graden! is niet echt praktisch! Daarnaast rijst de vraag of ze dit uberhaupt wel eerst goed doordacht hebben en of het wel finacieel een haalbare kaart is! Is er al onderzoek geweest naar de haalbaarheid cq kosten of is alles weer gebaseert op onderbuik!
@24 ""liefst 75 m. hoog""
Wat niet of nauwelijks genoeg is voor grotere containterschepen en olietankers.
Tel daarbij op een marge voor een golfhoogte van 25 meter en ik zou al voor minimaal 125 meter gaan.
En als we het toch over onstuimig weer hebben: het is natuurlijk niet te tolereren dat midden op zee de brug door een op drift geraakt groot schip geraakt wordt en in elkaar kan storten. Dus behalve een onkwetsbare constructie ook een zeer ruime doorvaarbreedte vereist.
En met een lengte van zo'n 35 km, langer dan de afsluitdijk en bijna 15 keer zo lang als de Golden Gate Bridge.
Dan de diepte waarop de fundering gemaakt moet worden.
Wordt geen goedkoop bruggetje.
Alleen het permanente onderhoud al.....
Een boel beren op de weg dus, en het zullen geen goedkope ritjes worden. Tenzij Boris zo wanhopig is zelf te willen schokken voor die brug en de kosten niet op de gebruikers hoeft te verhalen.
@28 Even als vergelijk de grootste zee brug nu is de Qingdao Haiwan in china, deze is ruim 26km lang en heeft in 2011 al ruim 5,5 miljard! (dit zal dus nu wel een veelvoud van dit bedrag zijn!)
Deze brug heeft een hoogte van ruim 149 mtr om het scheepvaart ongehinderd te kunnen laten passeren! (dat is dus 2x zo hoog als Thomson dacht)
@29oh dat wordt absoluut duurder alleen al de lonen liggen in Europa veel hoger. En denk maar niet dat de franse vakbonden lage lonen importwerkers gaan accepteren.
@30 En dat voor een prestige object van Boris!
Mocht ik naar Engeland willen dan zijn er zat andere opties die ook vele malen goedkoper zullen zijn zoals de veerpont, tunnel of vliegtuig!
@29
De Great Belt Bridge in Denemarken is in totaal 18 km lang en heeft bij de bouw (opgeleverd in 199 4,2 miljard euro gekost.
Wat me er trouwens aan doet denken dat ik een foutje maakte in @8 Die tol was in euro's: €75 voor een normale personenauto indertijd. Het is nu wat goedkoper geworden.
@31 ach ja maar Boris moet natuurlijk af en toe ook weer eens in het nieuws. De man heeft een ministerspost die momenteel niet zo in de belangstelling staat en Boris mag graag in de schijnwerpers staan.
@31
En wat vracht betreft vermoed ik toch dat een containerschip goedkoper zal zijn dan stuk voor stuk met vrachtwagens over die brug.
@29
Mooi staaltje werk.
Maar de situatie met stroming en diepte is daar wel even anders dan in het kanaal
@35
Maar als symbool voor de vrijheid en onafhankelijkheid van GB is een vaste verbinding met het vasteland van Europa het natuurlijk helemaal.
Of toch niet?
@36
Dan kunnen de britten aan hun kant een punt maken door hem af te sluiten om immigranten tegen te houden.
Aan de franse kant gaat hij dicht vanwege een staking.
@37
*grinnik*
Ja maar hee ..... Boris Johnson als bruggenbouwer ... ik bedoel maar.
Misschien om snel weg te komen als het hem in GB te heet onder de voeten wordt
En zo'n brug is natuurlijk fantastisch om zaken te kunnen doen met de rest van de wereld
wanneer ze uit de EU zijn.
Met de storm van gisteren kunnen bijna al de "vakantie-zoekers" veilig met de benenwagen de oversteek wagen!
Laten dat niet doen. Megalomaan onnodig project. Niet dat Johnson daar vies van is.
@3 Jij gelooft de Brexit propaganda nog steeds?
Dacht dat ze de navelstreng door wilden snijden van de EU en geheel onafhankelijk wilden zijn
De symboliek hiervan zegt toch weer iets totaal anders!
Gaan ook alle wetten en regels van de EU effe implementeren na de brexit.
Ze moeten toch iets met al dat geld, dat ze overhouden na de Brexit!
En daarom is Boris een geflipte politicus en geen Civiel Technisch ingenieur.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.