Schandalig dit weer.Gek dat deze "tekorten" alleen maar in Nederland spelen. Ook de prijzen van medicatie, zijn in het buitenland vaak goedkop...
@17Bij oorlog aan oorlogsrecht doen , betekent verlies.Nog geen ene oorlog meegemaakt waar ze zich volledig aan oorlogsrecht hebben gehouden...
@7 Dat is juist en dat komt door een oerdomme constructie. Aan elk mbo-diploma hangt een zak geld voor de school, zo’n 5000 euro dacht ik, maa...
@6Dat laatste is maar al te waar.Wel is het MBO uitgekleed door telkens het niveau omlaag te halen.Wat trouwens in ons hele onderwijs ...
Er is altijd onderscheid m.b.t. educatie. Wie een doctorstitel heeft is opgeleid t/m het hoogste niveau in deze zin dat er niets anders meer is ...
Weten jullie ook welke partijen niet getekend hebben tegen het antisemitisme deze week ?Het door de Turken bestuurde Denk en het door de Russe...
@59Iedere keer weer over mijn ziekte beginnen zoals in @57 Wat ben jij toch een goor achterlijk stuk vreten ...
@59Waar ben je nou met die gore vieze bek van je ?...
@62 Dat kan dus niet want de KvK heeft geen jaarverslagen gekregen over die tijdsperiode Doe godverdomme je huiswerk voordat je hier dingen ...
@59Jij bent ook aan een klap op je bek toeMisschien knapt je fascistenmuil er nog wat van op ...
Nee hoor volgens Nieuwskoerier zitten alle Nederlandse chauffeurs thuis omdat ze zijn vervangen door Oost Europese chauffeurs. Ik ken een vrachtwagenchauffeur in Nederland die word wekelijks 3 keer gebeld of hij niet bij een ander bedrijf wil komen werken.
Er zijn genoeg Polen , Roemenen en andere vm Oostblokkers die graag tegen Hollands minimum loon een NL truck willen rijden hoor. Dus betaal de mensen en ze komen wel.
meer betalen
De titel moet zijn: tekort aan vrachtwagenchauffeurs die voor een hongerloontje willen werken.
@2
Onzin, er zijn talloze vacatures voor chauffeurs en als je een klein beetje onderhandelt kun je er een prima salaris uitslepen.
Met 400.000 mensen zonder werk op de bank ligt de realiteit een klein beetje anders.
@5 . Kennelijk betaalt men niet genoeg want dan zou er geen tekort aan mensen zijn.
-
Er zijn inderdaad voldoende mensen in Nederland die een vrachtwagen kunnen besturen.
Er zijn helaas niet voldoende werkgevers in Nederland die vrachtwagenchauffeurs een redelijk salaris willen betalen. Het is heel makkelijk om deze mensen onder te betalen.
-
Veel chauffeurs zijn er dan ook mee opgehouden; dit komt ook door de instroom van vreemdelingen die een groot rijbewijs hebben en die zeer eenvoudig kunnen worden onderbetaald en ook de verstikkende regelgeving.
Het gros van dit werk zal snel verdwijnen wanneer de zelfrijdende auto's echt hun opmars gaan maken.
/-
-
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.