@5Over welke ziektes heb je het?Mazelen en kinkhoest komen niet van de vluchtelingen maar door de antivaxxers....
Sjeesus. . . . wat een afschuwelijke tatoeages. . . ...
@5Wat voor oplossing had jij bedacht?@7De kraan is dicht en het lekt nog steeds. Dus moet je eerst het lek zien te vinden....
@15 Daar is hij nou dus Staatssecretaris Asielzaken voor geworden, en geen booking manager voor een hotel. Ik mag toch aannemen dat ook hij...
Wel jammer van die lelijke hals. Die gaat over een paar decennia lubberen. Dan weet je niet wat je ziet. 😣...
@14 Hoe zou hij dat dan moeten doen?...
Nou.Bloedmooi.Smaken verschillen, hoor....
@13 De oeverloze asiel/gelukszoekers-stroom niet tegengaan. . . . ...
@16 Hoe weet jij dat hij niet naar burgers luistert? Waarom voeren we deze discussie op twee draadjes? Laten we er één kiezen....
@12 Chirurgen en bouwkundigen zijn ook niet perfect, want mensen. Wat doet de man precies niet goed?...
Precies!
En haal dan ook het hele overbodige, nutteloze management uit alle scholen weg.
** gebruiker verwijderd **
Ouderwets
Juitem
Gewoon 1+1=2
En 10 +11 = 21
Onderelkaar
En geen eenheden, tieneenheden, hondereenheden en al die onzin van de bovenste plank
Wat een gevecht was me dat met één van mijn kinderen zeg, dat kind begreep er geen hol van
Daarna die geile euro uitleggen, dat in de toekomst wordt genaaid
Want in ene keer was 1 weer 2.2
Jawel
@1
Zou hier in Nederland óók weer opgestart moeten worden.
Op de lagere school begint die ellende al.
En wég met al die onzinnige testen of iemand dyslexie of ADHD, of erger heeft.
Lijkt wel of elk kind tegenwoordig, in een "vakje" gestopt moet worden of een "stempel" opgeplakt moet krijgen.
Bijna geen enkel kind is niet "normaal" meer of moet (volgens de schoolleiding), naar een psycholoog of erger.
Als ze van de lagere school afkomen, dan tel je niet meer mee, als je blijkbaar niet wat hebt.
Te gek voor woorden. Ze zijn helemaal doorgeslagen en ouders gaan daar nog in mee ook, dat is het ergste van alles.
Vroegah!!! .. Waren de methoden direct en effectief. Sinds de educatie is opgeschoven naar links is het feitelijk achteruit gegaan. Overgevoelige modelletjes waar iedereen zich een winnaar moet voelen.
'Ouderwets' onderwijs blijkt het beste
Dit klinkt me niet nieuw in de oren.
Sinds allerlei nimmer ophoudende veranderingen is het er niet beter op geworden en asocialiseerde de meute zich steeds meer.
Weg met de depersonaliserende elementen van tablets en smartphones.
Gewoon weer elkaar in de betraande ogen kijken en leren was empathie in praktijk inhoudt.
@4
Je moest eens weten welke grote medicijnkasten er in lerarenkamers hangen waar de leerlingen hun medicijnen in moeten opbergen om volgens een bepaald schema uitgereikt te krijgen. Menige apotheek zou daar jaloers op zijn.
En bijv politici die zeggen > " Het kabinet die op zomerreces is "
Half NL weet kennelijk niet wanneer "die of dat" dient te worden
gebruikt als betrekkende referentie.
Het diertje die pardoes de weg overstak .
Het KNMI die voor vanochtend code oranje uitgaf...
Een paard die was losgebroken uit het naastgelegen weiland
galoppeerde keurig over het zebrapad die daar toevallig onlangs
was aangelegd.
En zo hoor en lees ik dagelijks het troosteloze verval
en kennelijke onwetendheid der Nederlandse taal.
@8
Het is toch wel: die meisje?
** gebruiker verwijderd **
** gebruiker verwijderd **
@7
En dat is het gevolg van een starre lesmethode en een leerkracht met te weinig tijd.
Ik was 45 jaar geleden een heel druk 'onhandelbaar' 'zet de hele klas op z'n kop' mannetje.
Gelukkig wist een leraar een manier te vinden me wel rustig te krijgen, eerste half uur tekenen.
Daarna was ik rustig(er) en kon gewoon werken.
heden ten dage zou ik meer dan waarschijnlijk ADHD gediagnosticeerd worden en volgestopt met 'medicijnen'.
@11
Dat hoer?
@7
Dat is inderdaad te gek voor woorden.
Erg vind Ik ook, dat de docent op de stoel van de arts gaat zitten en met allerlei (medische) "adviezen" komt.
@12
En klassen met méér dan dertig leerlingen waarvan het aandeel nietluisterende, brutale, scheldende, stelende en liegende leerlingen ieder jaar toenemen?
@10
Eens
Bij mijn dochter ging het gemakkelijker
Die jongen was een drama
Kon de oude methode ook niet uitleggen want dan werd ie helemaal paniekerig
Maar goed, hij was dolblij met een veterdiploma (...)
Niet dat ze goed kon strikken, maar goed
Bij beide uiteindelijk wel goed gekomen
** gebruiker verwijderd **
@14
Nee hoor, ouders komen met dozen vol pillen aanzetten en de school moet het verspreiden maar regelen, schandalig vind ik dit.
@17
Lees @15 maar naar de oorzaak (en neem mijn tikfout op de koop toe ).
@17
Meegemaakt, bij mijn neefje, die nogal druk was, dat een docent Ritalin "adviseerde".
Nou ja... Gelukkig zijn de ouders niet meegegaan in die onzin.
Dat "drukke kind" van toen, is een normale man geworden en zit nu in een opleiding voor piloot.
..........Laatste regel moet zijn >
@8 ...en kennelijke onwetendheid inzake de Nederlandse taal
@9
Ik weet niet in welke kringen jij je lessen Nederlands moest ondergaan .
Maar laat je niet door 'die meisjes' vd wijs brengen.
Wij moesten vroeger "stampen" de tafels..werkwoorden vervoegen..ook stampen..we hadden ezelsbruggen..We hadden een pen. En er werd aan je handschrift gewerkt!dat is verleden tijd..tablets..rekenmachines..Je hersens worden niet meer getriggerd..Ja ouderwets onderwijs was beter..!
@22
We hadden een pen? Een kroontjespen zul je bedoelen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kroontjespen
@23 Ja... en een potje inkt met een schuifje er op.in je tafeltje !.. en altijd vieze vingers !
6x9 ... 5x8....9x4.... noem maar op het zit in ons geheugen gegrift! werkwoorden vervoegen... d of t.. Ik zie het bij mijn kleinkinderen... geen kaas van gegeten !
@25
En wat zeg je dan?
Volgende keer krijg je geen kaas meer, of schouderklopje voor de moeite omdat dat zo positief staat?
@24
Haha, vooral als de meester (zo werd hij toen nog genoemd !), het potje kwam vullen.
Die had ook altijd vuile vingers van de inkt.
** gebruiker verwijderd **
@24
We zaten op dezelfde school, Sempre!
@21
U is bekend met humor?
Wat je zelfs op de TV hoort: "hun hebben" en varianten daarop.
Terug naar 1967. (In 1968 werd de mamoetwet van kracht die het beging van alle onderwijsellende is geworden)
* Verwijderd door de redactie *
@33 management in het onderwijs? Ronduit belachelijk! Gewoon weer een hoofdonderwijzer en administratieve krachten. En in Den Haag kunnen ze ook op ambtenaren bezuinigen, er hoeft niet ieder jaar een andere lesmethode bedacht te worden.
@31
De ergste on-Nederlandse zin, die half Nederland als onzin gebruikt:
" Ik-heb-zoiets-van.."
Word te pas en onpas gebruikt en slaat helemaal nergens op.
** gebruiker verwijderd **
Vroeger was het veel beter kleine klassen. Geen 35 man in een zaal gepropt. Tegenwoordig moet je in de dorpen zeker voor iedere leerling aparte lesstof geven want de een zit in groep 4, de andere groep 5 en dan zijn er ook nog in groep 6. Vroeger maar één groep tegelijk en lesstof op het bord
Men snapt het niet, de ambtenaar moet iedere keer wat nieuws bedenken voor zijn loopbaan, stilstand is achteruitgang, zie het resultaat.
Dit geldt niet alleen voor de ambtenarij, het bedrijfsleven kent dezelfde uitvreters!
Vroegah was allus baiter ...
Dankzij jullie stemgedrag zijn we té politiek correct geworden. Dat wordt belangrijker gevonden dan goed lesgeven. En nee. Dat gaat niet samen. Dat kan niet: én- en: én zijn (jammer, hé ?).
Er zal een keuze gemaakt moeten worden. Tsja, en dan zullen we in meerderheid voor die politieke correctheid kiezen.
Dat de mensen van die keuze op den duur dommer worden, en daar vloeit automatisch uit voort dat we dan ook weer minder politiek correct zullen zijn, daar wenst men nu niet over na te denken.
Hoe achterlijk kun je als een volk zijn ?
-
Helaas is dit in Nederland niet meer haalbaar. Het onderwijs is in handen van nutteloze dure managers, onderwijskundigen, etc. Zij hebben zich onmisbaar gemaakt op valse gronden.
De verslechtering in het onderwijs is evident.
-
Deze mensen zijn er zelf van overtuigd geraakt dat zij onmisbaar zijn; het tegendeel is waar.
Het kan ze weinig schelen dat generaties kinderen niet in staat zijn tot goed rekenen, taal, logisch nadenken, etc.. Het belangrijkste is dat zij een "leuke baan" hebben.
-
Er kan ontzettend veel geld bespaard worden op het ministerie van onderwijs en in de scholen door deze mensen gewoon massaal te ontslaan en alleen de mensen die onderwijs geven te behouden. Hetzelfde geldt voor de gezondheidszorg en zorg en ministerie van VWS.
/-
-
@32 "Terug naar 1967. (In 1968 werd de mamoetwet van kracht die het beging van alle onderwijsellende is geworden)"
Helemaal mee eens.
De bedoeling van de Mamoetwet . (nadat het niet gelukt was de Middenschool er door te drukken), was o.a. om iedereen gelijke kansen te geven in het onderwijs en het "automatisme" van "zoontje van arts gaat naar de HBS en dochtertje van straaatwerker naar de huishoudschool" te doorbreken en ja, hoewel het onderwijsaanbod behoorlijk divers was, van vglo tot gymnasium beta, was het vooral afkomst die bepaalde op welke onderwijsvorm men terecht kwam.
Dat was niet goed, maar m.i. was het beter geweest deze "afkomstafhankelijkheid" te doorbreken door een mentaliteitsverandering, zowel bij de schooldirecties als bij de ouders, te bewerkstelligen dan door het onderwijssysteem te wijzigen.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.