een soort vervolgverhaal.....................
Geen interesse tonen en door laten gaan ongecontroleerd is ook een manier natuurlijk (we hebben het niet geweten XD). https://www.youtube.com/...
Leuke en rake reacties op GeenStijl 👍https://www.geenstijl.nl/5175807/Halsema-hoofddoek-is-eigenlijk-een-soort-baard#comments...
@50 Dat verbaast me niks, Marie. Zo'n 90 jaar geleden was er bij onze buren ook zo'n miezerig opruiend mannetje dat het volk wijsmaakte dat een...
Ps bedankt dat je de werkende link hebt geplaatst....
@1 Ik begin het nu toch vreemd te vinden.Ik heb de link meerdere keren geprobeerd en er was niets aan de hand....
Is gewoon te weinig, ze zat vanaf 2014 als bij IS met haar oudere zus....
@48Goed idee Bennie, ik had alles al klaar gezet om te gaan koken.Maar het lijkt wel alsof je echt bang bent dat Wilders hier straks de sce...
Hebben ze geen betere foto’s waar de daders op staan ? ...
De grootste milieuvervuilers zijn de progressieven, met hun vele vliegreizen, hun politieke terreur die voorkomt dat de Markerwaard word ingepolderd voor woningbouw (wat enorm veel reiskilometers zou schelen), de vele "vluchteling" immigranten die ze naar binnen sleuren (wat voor nog veel meer vliegkilometers zorgt, als deze stakkers op hun jaarlijkse vakantie naar Eritrea of ander onveilig gebied gaan), hun regenwoudvernietigende avocadomanie und so weiter.
@1
Alles goed verder???
@2 Veritas dura et acerba est, sed veritas.
** gebruiker verwijderd **
@4
Het effect is al jaren (2001) bekent én gepubliceerd.
Ik verbaas me er al jaren over dat het gigantische effect van vliegtuigstrepen nauwelijks aandacht krijgt.
De BBC, Horizon, heeft hier een uitzending over 'Global dimming',
https://topdocumentaryfilms.com/global-dimming/
Voor gelijk wat onthutsende cijfers ga naar 3:00 effect van 2 dagen geen lijnvluchten boven Amerika.
"Om de absurditeit van economische groei écht te vatten, dienen we te beseffen dat over een periode van duizend jaar de wereldeconomie maar liefst 400 miljoen keer groter zou moeten worden.
** gebruiker verwijderd **
@7
Kun je er ook nog een bron bij zetten.
** gebruiker verwijderd **
@9
Dank je.
Maar "Uit onderzoek blijkt dat de afwezigheid van het vliegverkeer door het driedaagse vliegverbod boven de Verenigde Staten na de aanslagen van 11 september geen effect had op het temperatuurverschil tussen dag en nacht." staat er zonder link naar een onderzoek.
En de in @5 gegeven link geeft toch een andere conclusie over dat onderzoek.
Ook "Het IPCC stelt vast dat vliegtuigen op een complexe manier invloed hebben op het klimaat." strookt niet met bovenstaande conclusie.
Ik krijg het gevoel dat de vlieg-industrie op een of andere manier beschermd wordt.
Het zou het KNMI sieren een link bij de claim te plaatsen.
De opwarming van de aarde wordt vooral veroorzaakt door een kleine groep bedrijven en individuen. Door een productiebril bekeken gaat het om slechts honderd bedrijven die verantwoordelijk zijn voor 71 procent van alle CO2-uitstoot. Aan consumptiezijde stoot de rijkste 1 procent op aarde evenveel CO2 uit als de armste helft van de wereldbevolking. De rijkste 20 procent op aarde is zelfs verantwoordelijk voor ruim twee derde van alle CO2-uitstoot, blijkt uit cijfers van Thomas Piketty. Het is daarom misleidend te stellen dat 'de mensheid als zodanig' de opwarming veroorzaakt, want het gros van de wereldbevolking heeft er nauwelijks schuld aan.
** gebruiker verwijderd **
@12
Ik heb een vraag bij het KNMI gesteld, op welk onderzoek ze de claim "....geen effect had op het temperatuurverschil tussen dag en nacht." stoelen.
Terwijl een ander onderzoek duidelijk aangeeft dat de effecten er wel zijn.
Ben heel benieuwd of ik er antwoord op krijg, we zullen zien.
@12
Als toevoeging, stukje transcriptie van de BBC uitzending,
"NARRATOR: For 15 years Travis had been researching an apparently obscure topic, whether the vapour trails left by aircraft were having a significant effect on the climate. In the aftermath of 9/11 the entire US fleet was grounded, and Travis finally had a chance to find out.
DR DAVID TRAVIS: It was certainly, you know, one of the tiny positives that may have come out of this, an opportunity to do research that hopefully will never happen again.
NARRATOR: Travis suspected the grounding might make a small but detectable change to the climate. But what he observed was both immediate and dramatic.
DR DAVID TRAVIS: We found that the change in temperature range during those three days was just over one degrees C. And you have to realise that from a layman's perspective that doesn't sound like much, but from a climate perspective that is huge.
NARRATOR: One degree in just three days no one had ever seen such a big climatic change happen so fast. This was a new kind of climate change. Scientists call it Global Dimming. Two years ago most of them had never even heard of it, yet now they believe it may mean all their predictions about the future of our climate could be wrong. ........"
** gebruiker verwijderd **
@1 ,
Hoi Germen, leuk je weer eens te zien (ervan uitgaande dat je de Germen van Visionair bent).
Ik vlieg helemaal niet zoveel en avocado's heb ik nog nooit geprobeerd.
* Verwijderd door de redactie *
* Verwijderd door de redactie *
@1 heeft er duidelijk geen verstand van en heeft het stuk niet gelezen. Het zijn juist niet de vliegtuigen.
het zijn slechts honderd bedrijven die verantwoordelijk zijn voor 71 procent van alle CO2-uitstoot.
Als men dat al weet dat die 100 bedrijven de wereld kapot maken dan kan men deze ook sluiten. Helaas is de fabriek van elektrische autos ook milieuvervuilend. Waarschijnlijk door de accu pakketten
De grote commerciële bedrijven en de (super)rijken zullen nooit uit zichzelf iets gaan doen tegen de vervuilingen die ze veroorzaken.
Kleine groep produceert meeste X is juist voor alle X
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.