Dat meldt Takeaway.com woensdag. Takeaway.com is het moederbedrijf van onder meer Thuisbezorgd.nl en is actief in negen Europese landen en in Vietnam.
In heel Europa stroomden 68,3 miljoen orders binnen op de platforms van Takeaway.
In Duitsland steeg het aantal orders met 38 procent naar 23,9 miljoen. Ook in België, Oostenrijk, Frankrijk, Luxemburg, Polen en Zwitserland bezorgde de bestelsite meer maaltijden dan een jaar eerder.
Wel kondigde het bedrijf aan zijn activiteiten in Frankrijk per 11 februari dit jaar te staken. Volgens Takeaway zal dit de resultaten nauwelijks beïnvloeden.
Groeispurt
In het vierde kwartaal werden 19,2 miljoen bestellingen ontvangen, 30 procent meer dan een jaar eerder.
Het bedrijf wees naar de groeispurt in de laatste maanden van 2016 na een omvangrijke marketingcampagne. Voor een groot deel werd die betaald met het geld dat werd opgehaald met de beursgang kort daarvoor. De groei in heel 2017 is volgens het bedrijf voor een groot deel te danken aan die investeringen.
Topman Jitse Groen van Takeaway verwacht dat het bedrijf volgend jaar in alle landen waar het actief is marktaandeel zal kunnen winnen.
Het bedrijf zei eerder op de middellange termijn te mikken op omzetgroei die de ordergroei overtreft. Die verwachtingen blijven volgens Groen in de lucht. ''We zijn vastbesloten om in 2018 nog succesvoller te zijn dan in 2017", zo meldt hij.
Takeaway publiceert op 28 februari zijn jaarcijfers.