@147 Lafaard. Dat zeg je maar tegen je man....
@155 Ik wil je niet weg hoor, blijf gerust dan heb ik ook wat te lachen....
@152 Van het zijn van corrupt zul je mij niet betrappen.Ik durf zelfs te stellen dat ik een goede neutrale mod was maar dat geloof jij met je ...
Dit is de manier van jou me weg te krijgen, maar dat zal je niet lukken, tokkie baja jaga.Ik ga naar een ander draadje. Tot daar, hè? Proes...
@147 Een tokkie die er allang vanaf was gegooid als er hier fatsoenlijke moderatie was. Lafaard.Daarom ben jij niet welkom op NJN omdat daar ...
@140 Wat dacht je, als ik het maar vaak genoeg zeg, geloven ze het misschien? Het is in ieder geval niet van je reacties af te lezen.Mocht het...
Je was corrupt op dat andere forum, en dat ben je nu weer. Ik heb zelden zo'n tokkie als jij meegemaakt....
@148Nee, JIJ denkt hier de baas te zijn.Vandaar dat je voortdurend op me loert. Iedereen kan dat zien. En diegene die dat niet willen zien...
Kinderen de speeltijd is over nu!...
@144 Zijn je vrouw en kinderen ook trots op wat je hier "presteert"? Ik wed dat ze niet eens weten hoe jij mensen hier benadert. ...
Nou zijn er maar weinig tot geen kippen met een rijbewijs.
@1 en weinig ezels die zo gek zijn om zonder ruim 40% subsidie (krijgen bedrijven wel en particuliere niet) zo n dure batterijauto te kopen
@2 Hoezo duur: https://www.google.nl/search?q=elektrische+auto&source=lnms&tbm=shop&sa=X&ved=0ahUKEwj5ra_v6K_YAhXoKsAKHVYgA98Q_AUIDCgD&biw=1680&bih=920
@2
Moet de terug te vorderen BTW daar ook nog bijgeteld worden.
Dan heb je het over 61% minder.
"Autoanalisten van ING waarschuwden onlangs: het Nederlandse wagenpark veroudert hierdoor en blijft vervuilend.""
Nieuwe auto's fabriceren is ook vervuilend. Wat dat betreft kan je net zo goed in een oudere auto blijven doortuffen.
Verder de nodige vraagtekens:
- Levensduur batterijen? Wanneer vervangen en hoeveel gaat dat kosten?
- Wat gaan de tweedehandsprijzen doen?
- Hoe zit het met verwarming in de vrieskou? Kan ik dan nog maar de halve afstand rijden als ik niet helemaal in de kou wil zitten? Moet je de auto overdekt/verwarmd stallen? Vertrek je in een warme auto als je 's ochtends de laadstekker eruittrekt?
- Gerelateerd daaraan: Hoe zit het met ontwasemen van voor en achterruiten?
Ik denk dat ik nog liever even op de waterstofauto wacht.
@5 Inderdaad waterstofauto's hebben veel meet mogelijkheden, jammer dat er in Nederland nog maar drie tankstations zijn Rotterdam, Arnhem en Helmond. Maar er is hoop er zijn er nog 7 die volgend jaar open gaan. Maar wel jammer dat ze ook nog heel duur zijn : Hyundai ix35 FCEV €55.000 excl BTW
Aanschafprijs is laaiend duur, het zijn dan echter wel auto's met alles erop en eraan, maar diegene die dat kunnen betalen interesseert zulke auto's niet. Een andere markt zou kunnen zijn diegene die alleen uit noodzaak een auto hebben voor naar hun werk en dit het liefst zo goedkoop mogelijk, maar dan moet je een ander type auto ontwerpen, kleiner lichter veel minder frontale weerstand voor het bereik en verbruik dus meer een tweezitter in de vorm van de 1lvolkswagen
(http://www.autowereld.com/nieuws/autonieuws/id/8713/volkswagen-1l-verbruikt-1-op-100) dus compleet uitgekleed. En dan moeten ze de belasting en verzekering ook nog eens laag erop houden. Dan krijg je wel kans dat mensen er twee auto's op na gaan houden, eentje voor het woon werk en de ander voor het overige. Maar voordeel is wel dat er minder gereden zal worden met de meest vervuilende. Oh.. ja en dan zal die batterij niet op de lease moeten maar gewoon inruilbaar zonder de hoofdprijs berekend te krijgen, ik zie het nog niet gebeuren. Eerlijk gezegd denk ik dat dat de enigste optie is, alleen als de de mens er financieel op vooruit gaat wil ze ermee aan de gang anders niet, vergeet het maar.
** gebruiker verwijderd **
** gebruiker verwijderd **
Zolang men de oplaadkosten verzwijgt, is er voor de particulier ook geen vergelijk te trekken.
electrisch rijden, zo 1979...
** gebruiker verwijderd **
En een actie radius van niks.
** gebruiker verwijderd **
@11 je loopt achter
"Rond 1900 waren bijna alle auto's elektrisch.[2] Aan het eind van de 19e eeuw werd de brandstofmotor steeds beter, waardoor de elektromotor het uiteindelijk verloor."
https://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_auto
@15
electrisch rijden, zo 1879
Denk dat @5 voor de normale conservatieve behoudende consument (wat zo'n 80% van de markt is) wel een aantal valide punten aanhaalt ... en die geven dan ook gelijk het antwoord op de vraag.
Antw. Op het moment dat deze leasebakken de 2e handsmarkt op komen, het duidelijk wordt wat de verkoopprijs is van die auto's en ook de vervangingsprijs is van de accu, wat eventuele andere hoge kosten posten zijn (denk aan distributie riem bij normale autos). Dit geeft ook gelijk zo'n beetje aan wat je bij nieuwkoop moet verwachten, wat je nog terugkrijgt voor zo'n bak als je hem inruilt, waar je verder aan kosten mogelijk tegen aanloopt.
_ _ _ _
Overigens is de 'actie radius' wel zo'n beetje de grootste kul, de overgrote meerderheid van de ritten in Nederland vallen meer dan binnen de actie radius. Sterker nog, als er een land is dat geschikt is voor de elektrische auto, dan is het waarschijnlijk Nederland (als mede diverse andere kleine landen, al is de staat van ons wegendek ook behulpzaam). En als het rijden met dergelijke auto's meer gemeengoed wordt, komen er oplaadpunten op het werk, bij winkelcentra en woonboulevards, langs snelwegen (waar dan weer iets wordt gedaan om de wachttijd te verzachten). En de snel laadtijd is momenteel geloof ik iets van 10min voor 80% volle tank oid. wat gelijk staat aan zo'n 150km rijden (hele natte vinger overigens).
Dus, nogmaals, zie antwoord
@15 Wat ik van de week begrepen heb, is dat de verbrandingsmotor niet beter was, maar dat (toen al) de stinkende, rokende en grommende verbrandingsmotor meer sex appeal had.
** gebruiker verwijderd **
@18 @19
u kunt in uw tesla altijd nog "broem, broem" roepen.
Duitse onderzoekers hebben berekend dat elektrische auto's de grootste oplichting aller tijde is waar rijke mensen zich hele luxe en dure auto's met zware subsidies kunnen kopen zonder dat het iets opbrengt betreffende uitstoot. Ze kwamen op een totaal CO2 vermindering van 24 ton met 200.000 km. Subsidie in Duitsland €4000, dus losten voor belastingbetaler: 4000/24 = €167, terwijl je CO2 equivalenten op de beurs kan kopen voor €7,00 * 24 = €168, dus €3.834 belastingverlaging voor de rijken die zo'n auto's kunnen betalen.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.