Ik vraag me af of die inzittenden in de auto weten dat ze er aangaan.Zouden ze dat vliegtuig kunnen zien, of hangt die daarvoor te hoog in de...
@10 Als je nog wat info hebt, dan hoor ik het graag. 🤗...
@6 Ja, de EU wou ook Memes bannen wegens disinformatie (al en lange tijd geleden). We gaan dadelijk alleen mogen zeggen dat niet tegen de EU is ...
@9 dat jij mij niet slim noemt ervaar ik als een Groot Compliment. Wat vind jij van die brief en die aanmoediging aan een vrouw vn84 om op t...
@9 Ha, de intensiteit van WWI herhalen? Je bent nogal wat van plan....
Dezelfde Halsma. . . . een paar jaartjes geleden.https://www.trouw.nl/nieuws/halsema-stoort-zich-aan-hoofddoek~be0a1f73/?referrer=https://...
@9 knap uitgezocht. Ik vond het ook al zo raar dat dat ene gebouw aan gort werd geschoten en de panden links en rechts geen krasje hadden. Wat e...
Het ministerie van de waarheid en desinformatie, klinkt alsof ze daar in Den Haag en in de EU op Zweinstein zitten, uit de films van Harry Pot...
@8 Goed gedacht, Benzardi. Maar je hebt het tegen Slavink, hè, die is niet zo slim....
Er is hongersnood maar we zien iedere dag bewoners van die zandstrook, die die honger valt wel mee. We zien iedere dag dat die bewoners hun dode...
Ik denk dat het tijd is om plannen te maken om op diverse manieren hier dwars voor te gaan liggen.
@1 Wat voor oplossing draagt u aan dan? Feit blijft dat Schiphol ontlast moet worden.
@2
Dat de 'gewone Nederlander' weer naar de camping op de Velue of Zandvoort gaat?
@3 U weet net zo goed als ik dat dat niet gaat gebeuren. Wel een milieuvriendelijk alternatief. En dat Nederland ook veel te bieden heeft staat buiten kijf...
Dat ze vliegen maar duurder maken!! Het is belachelijk dat twee uur vliegen vaak nog goedkoper is als een uur met de trein!!
@4
" weet net zo goed als ik dat dat niet gaat gebeuren"
Als dat niet gebeurt, dan wordt Lelystad de luchthaven voor vakantie vluchten
En dan hebben dus de Nederlanders die wel naar de Velue gaan last van medenederlanders die zo nodig naar Spanje of Turkije willen
@5
Eens
Ik word doodziek van die tokkies op Schiphol
Kan niet wachten dat ze straks naar Lelystad moeten
En zo laat dit kabinet wederom zien, totaal geen affiniteit met de burgers meer te hebben.
In het vervolg gaan ze dit "anders aanpakken". Dat er fouten zijn gemaakt, ach wat geeft dat..
We gaan gewoon door zoals wij dat willen.
Ondanks alle bezwaren, van ondermeer bewoners, vluchtroutes die niet kloppen en milleudeskundige rapporten.
"Wij zijn het groenste kabinet ooit" was de slogan van deze Rutte-kliek.
Net zoals: "vertrouwen in de toekomst hebben" en "wij hebben oog, voor de problemen in de samenleving"...
Dat laatste is nog wel de grootste leugen.
Ze staan momenteel mijlenver bij de burgers vandaan.
Het wordt helaas, met de dag erger..
@6 Hear hear! (Geluid van overkomend vliegtuig) Vooruitgang!
Die paar vliegtuigen die overkomen heeft geen mens last van. Wie had kunnen denken dat 83 jaar nadat de Uiver de Londen-Melbourne race gewonnen heeft vliegen zo bereikbaar was voor de 'gewone man'. Vooruitgang is een zegen en brengt voorspoed. We kunnen ook de vakantie vluchten weren. Profiteren de Duitse vliegvelden van de toestroom. Dat een alternatief?
@5 Eens! Openbaar vervoer zou een NUTS-voorziening moeten zijn. Helaas is daar jaren geleden al een stokje voor gestoken.
@9 Die paar vliegtuigen? 500.000 bij Schiphol. Vraag 's aan de mensen daar wat ze vinden van dat soort *vooruitgang*. En dat is dan nog afgezien van het feit dat vliegen het halen van CO2-reductie *op zich* al compleet onmogelijk maakt. En dan komen die dingen, volgens de 'berekening', op 1800 meter hoogte 'geluidloos' overvliegen. Wie belazert hier nou de kluit... Het is echt compleet bezopen.
@8 Gelukkig woont u niet naast een Schiphol in China. Daar was u zonder enige compensatie doodleuk onteigend en had de overheid een landingsbaan over uw gezellige dorpje aangelegd.
We wonen niet in China, maar enige coördinatie van 'bovenaf' is wel gewenst, ook al vinden sommige mensen daar hinder van. Het gaat om het hogere doel.
Dat de regering steeds verder van de burger af komt te staan onderschrijf ik overigens volkomen. Maar wel op andere onderwerpen, die het landsbelang aangaan.
@11 Die mensen verdienen daar ook hun brood mee, geluidsoverlast daargelaten. Ze kunnen ook naar Drenthe verhuizen. Het laatste stuk hoogveen is nog niet ontgonnen. Daarna boeren op een boerderij met de naam 'vroeger was alles beter'.
Vliegveld op zee bouwen? Noordzee is groot genoeg.
Ergo: er moet ook nog geld worden verdiend in een land wat jarenlang boven zijn stand heeft geleefd door de aardgasbaten uit het verleden. Deze vallen in de nabije toekomst ook nog weg, dus dat gaat ergens pijn doen. Het laatste waar we ons zorgen over moeten maken is een paar extra vluchten boven Nederland...
@14 e Noordzee is de akker van de Nederlandse vissers. Deze mochten jarenlang vissen in de wateren van het Verenigd Koninkrijk, maar door de Brexit is de toekomst hoogst onzeker. Ik zou daar even mee wachten, los van het kosten- baten plaatje....
@2
In de Noordzee.
Combineer het met die windmolens-parken .
Wat zeeleven betreft zijn er voor en nadelen bij die windmolenparken. Geluid (minder bruinvissen en zeehonden) is één van de nadelen en geluid zal toenemen door een vluchthaven..... doch er zijn ook voordelen :https://www.waddenacademie.nl/nl/wetenschap/wadweten/wadweten-2017/grootschalige-effecten-van-windparken-op-zee/
Ik ben trouwens meer voor windmolens met verticale as. ( minder bewegende delen , minder efficient doch ook minder onderhoud en gaat veel langer mee).
@18
En windmolens met verticale as vreten ook minder vogels.
Tja nadat je op ze hebt gestemd hebben ze verder lak aan alles wat voor de burger belangrijk is.
Er wordt weer gepraat over 'groei', met het beruchte Toverwoord "werkgelegenheid", Schiphol "moet" ontlast worden... Maar de realiteit is dat er, ook volgens de Ombudsman, veel te weinig naar de omliggende provincies/burgers is geluisterd, dat de geluidsberekeningen niet kloppen, dat er nauwelijks is gekeken naar de vliegveiligheid i.v.m. natuurgebied de Oostvaardersplassen, dat de MER niet klopt, fijnstof-uitstoot, enzovoort.
Dat wordt door deze -foute- minister onder de tafel geveegd, want het lobbywerk van Schiphol BV is krachtig en succesvol, al vele decennia. Men zwicht voor geld: inkomsten, economie. En dat mag allemaal groeien, ten koste van alles wat ik hierboven noem.
Nee, veel beter voor onze toekomst -en die van onze minderen!- zou zijn als er ingezet wordt op snellere Europese treinverbindingen. Goedkoper, sneller, minder vervuiling, meer spreiding van reizigers. Maar ja, daar verdient Schiphol niet aan. En men maakt nog immer dezelfde fout als onze ouders: kiezen voor groei, waar de rek er nu wel uit is. Alleen mensen die belangen hebben bij uitbreiding zijn voorstander. elk ander mens kijkt óók naar al die nadelen, erkent ze en stuurt daar dan op. Voorstanders niet; die schoffelen protesten onder het tapijt en gaan voor hun eigen belangen, ten koste van anderen. Foute boel!
Waarom eigenlijk naar Lelystad en niet Zestienhoven?
Oh wacht, dan hebben de politici in Den Haag er ook last van zeker!
@22
Precies. En die paar duizend 'lastige' vogeltjes knallen we weg, want dan is de "veiligheid" opeens in het geding. De kans dat de Oostvaardersplassen worden drooggelegd en bedrijventerrein wordt, is opeens veel groter natuurlijk. Juist christen-rechtse kabinetten zijn rampzalig voor natuur en milieu, en dus een ramp voor onze kinderen.
Dit is gestoord!
@21 Dat Nederland inmiddels uit zijn voegen barst en, zeker de Randstad, zwaar overbevolkt is, staat als een paal boven water. Alleen moeten deze mensen wel aan het werk gehouden worden en dat kan op dit moment alleen maar met groei, aangezien dat in de rest van de wereld ook zo werkt.
Snelle treinverbindingen door Europa is een mooi plan, maar hoeveel mensen hebben daar 'last' van? In de vorm van onteigeningen voor de nieuwe spoorbaan, 'geluidsoverlast' doorkruisen van natuurgebieden etc.?
Kijkend naar de Betuwelijn zeker ook geen goedkope optie.
Zolang de olie nog zo goedkoop is blijft het vliegverkeer nog wel even toenemen, en dat is maar goed ook, aangezien andere landen ook doorgaan met groeien namelijk.
@25
Er hadden allang remmende maatregelen genomen moeten worden. De illusie dat er maar eeuwige groei 'moet' zijn, is een teken dat mensen niet nadenken over de toekomst. Er zijn namelijk grenzen aan die groei, en die zijn NU bereikt. Kerosine die belastingvrij is? Dat is complete waanzin, bedongen door de luchtvaartlobby. alles voor de winst! En dat is fout.
Snelle treinverbindingen zijn natuurlijk mogelijk, vraag maar aan de techneuten. Het is een kwestie van willen. Ze zouden dat spoor bijvoorbeeld kunnen bekostigen uit de opbrengst van belasting op die kerosine... En waar het moet, gewoon er onderdoor, net als de Betuwelijn op bepaalde plekken. Technisch is alles mogelijk, maar politiek gezien niet, helaas.
** gebruiker verwijderd **
En zo worden de Oostvaardersplassen naar de klote geholpen. Lelystad airport moet niet uitbreiden maar dicht. Bouw maar een vliegveld elders waar geen uniek natuurgebied ligt.
@28
Nederland heeft al 5 luchthavens, er hoeft echt niets meer bij - en inderdaad zeker niet Lelystad!
Begin eerst maar eens met accijns te heffen op kerosine, milieubelasting, BTW en daar inderdaad snelle treinverbindingen mee bekostigen.
Het is toch te gek voor woorden dat alles en iedereen moet wijken voor zo'n vervuilende vorm van transport?
@28
Met je eens. Helaas vindt de meerderheid van het Nederlandse electoraat natuur en milieu totaal onbelangrijk. Ze stemmen VVD, PVV, D'66 of gristen-rechts. Juist de partijen die natuurbehoud en milieu in hun programma hebben staan, gingen er op achteruit. Men zwicht voortdurend voor de aangepraatte angsten, de xenofobie, de leugens, valse beloftes en bangmakerijen van genoemde partijen. Dit land is verrot tot op het bot en als dit onzalige plan doorgaat, zullen de Oostvaardersplassen binnen een paar jaar wel omgevormd worden tot de zoveelste uitbreidingswijk van Lelystad, met bijbehorend industrieterrein. Daag, natuur!
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.