@1 Als Oekraïners zoveel moeite hebben met Engels, dan zal het met Frans niet veel beter zijn....
@2384Ik ben sinds Rutte-1 lid van de SP, en 40 jaar (kader) lid van het FNV.Antisemitisch kutwijf....
@2384 Je hebt het tegen iemand die links is, Donny....
@129 Gelukkig maar dat jij je impotentie hier nooit te berde hebt gebracht, Donny. Je weet hoe dat forumvolk is; het wordt altijd weer opgera...
@2364 Nee, jullie hadden véél beter je best moeten doen om het hier zo rechts mogelijk te houden. Stom.🤦♀️...
In christelijke maaltijden zit niet zoveel knoflook. ...
@2379 Ga je lekker op hè? 😉...
@129 Altijd is overdreven. Ik heb het misschien in één draad in twee reacties over mijn autisme gehad. Jij mag het best over mijn autisme he...
Hup, weer een zetel extra voor Geert. 😃...
Uit het artikel,“De verdediging van Israël laat zien dat als de westerse partners dat willen, ze veel meer kunnen doen om de bevolking van ...
** gebruiker verwijderd **
* Verwijderd door de redactie *
Ik ben het hier deels mee eens.
Zelf zie ik graag eerst een magneettrein die de groten steden verbind in Europa.
Verder is vluchten binnen Europa handig voor als je ergens moet overstappen naar je eindbestemming of voor een tussenstop.
Als dit wegvalt is de kans er ook dat er meer kleinere vliegtuigen per land gaan vliegen en ook dat zal zorgen voor meer vervuiling/brandstofgebruik.
Leuk zo iets te opperen maar kijk eerst naar de gevolgen van geen gezamenlijke vluchten meer vanuit Europa (zonder onderzoek is het niet meer als een luchtballonnetje waar je de werking niet van weet)
Als de trein nou net zo goedkoop was als vliegen...
@3 Transfervluchten inderdaad; van groot belang voor onze Europese maatschappijen en luchthavens
Totale Lariekoek !
De sporen kunnen die aantallen reizigers helemaal niet aan.
Inhoudelijk goed artikel dat de vinger op de zere plek legt: de uitzonderingspositie die de Europese luchtvaart ten onrechte geniet waardoor alternatieven onvoldoende kans krijgen.
@6 Meeste vliegreizen ook totaal niet nodig en worden vooral gedaan omdat het zo goedkoop is. Voor een tientje naar Barcelona. Tja, waarom niet.
Tijd is geld...
Waarom de trein..
@8 Dat er vrijwel geen belasting zit op vliegreizen is natuurlijk leuk, maar niet echt eerlijke concurrentie. Vliegen is op het moment sneller (zelfs met veiligheidscontroles, boarding, etc), vaak goedkoper, en laagdrempelig. De trein heeft hooguit als voordeel dat je wat ruimer zit en meestal direct in het centrum aankomt.
Niet zo flex voor het milieu, maar met de huidige situatie, voor de meeste bestemmingen de beste manier van reizen..
@10 Nja, het milieuargument in combinatie met oneerlijke concurrentie is al genoeg reden tot toepassen btw.
@11 Maar niet door een verbod op interne vluchten.
Dan vallen er toch super veel verbindingen weg. En met de trein naar bijvoorbeeld Helsinki, Athene of Moskou lijkt me nogal een onderneming.
Om nog maar te zwijgen over de kosten van dergelijke hogesnelheidslijnen en de tijd die het kost om ze aan te leggen.
Op zich goed dat er tegengeluiden zijn bij die continue uitbreiding van die vervuilende luchtvaart.
Die Flevoland-uitbreiding lijkt me ook een totaal fout idee , kies dan voor een locatie in de Noordzee.
Hoe draai ik de economie de nek om
@4
Als ze dan eens BTW gingen heffen over een vliegticket, net zoals op een treinkaartje, of geen btw meer op dat treinkaartje, net zoals bij een vliegticket... en als ze dan de kerosine eens gingen belasten, net als benzine belast wordt, ipv het belastingvrij weg te geven, als ze eens stopten met het subsidiëren van de luchtvaart... dan waren veel meer mensen bereid om in de trein te stappen.
@16 Klopt. Als het vliegtuig nou eens net zo duur was als de trein, had ik ook kunnen zeggen
Maar als het over het spoor moet dan moeten ze al helemaal NIET met de NS of ProRail in zee gaan want dan komt er niemand op tijd ergens aan.
Herfst= blaadjes op de rails!!
Zomer= smelten de raillassen
Winter= 5 vlokken sneeuw en er rijdt geen trein meer!!
Lente= nou ja dan zouden ze een paar treintjes kunnen laten rijden
@18
HSL hebben grotendeels een eigen spoor , behalve dan wissels bij stations ...........
@18 Het vliegtuig had net zoveel last van de sneeuw als de trein afgelopen weekend...Honderden vluchten gecanceld. De rest is natuurlijk onzin.
We hadden ooit eens de Fyra, maar ja, die is besteld door een stel prutsers en heeft nooit de status van hogesnelheidstrein weten te krijgen. Dus bij gebrek aan beter moeten we toch maar vliegen.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.