@1 Dan ben je net zo fout als links vaak fout is. Blijft toch jammer dat mensen steeds dingen goedpraten wanneer het in hun straatje past....
Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken....
@2Doe ik ook. Behalve bij de islam dan natuurlijk want dat is zelf een totalitaire, racistisch en gewelddadig religie en samen met extreem lin...
Wat een aardige mensen. Binnenkort komen ze misschien bij jou in de straat wonen.Maar maak je geen zorgen we hebben genoeg politie op straat o...
@18 Je hebt het over iets anders. Dus nog maar eens: "Gemeenten hebben de wettelijke taak om de mensen die een verblijfsvergun...
@96Nou dat wil ik nog wel eens naast elkaar leggen, hoe vaak ik links meestuur of jij. Dat verlies je met grote sprongen en dat weet je zelf...
@50Je vergeet dat die ellende vaak komt door hun eigen cultuur, religie of levenswijze die ze hier gewoon voortzetten met alle gevolgen van di...
Slim van de scholen. ...
@17Nog maar eens:Voorrangsregels bij woningtoewijzing, wordt door gemeenten bepaald en is dus NIET bij wet geregeld.Mensen die zich gedisc...
@94 Ik kijk graag verder dan mijn neus lang is dus waarschijnlijk zoek ik vaker iets op dan jij. Ik wil namelijk graag betrouwbare informatie e...
Knijp de burgers zoveel mogelijk uit via allerlei wegen.
Wat gaan ze met dat geld doen? Dit doen ze echt niet voor de verkeersveiligheid of milieu of zoiets
Oprotten..., rij er dagelijks...
@3
Juist daarom!
Ik geloof nooit dat ze dat op lokaal niveau mogen doordrukken.
Is toch niet zo gek...? Woon er..., moet naar mijn werk en mijn andere dagelijkse gezin dingen...
Kan ook weinig anders dan via de A10..., dan maar voortaan zoveel mogelijk dwars door de stad...
Weet u D66 antwoord al..., pak je de fiets/bus...
@6 de meeste gaan toch met de auto en dan de binnenstad nog meer vast
Slim plan D66 NOT
Wordt het wegen belasting dan afgeschaft.
Of moet je betalen om op een weg te rijden die al is betaald door de wegen belasting.
Lijkt mij dan toch wel dubbel op.
Begin met rekeningrijden rondom het binnenhof...
Even buiten de negatieve gevolgen die D66 beleid op ons leven heeft.
Vind u ook niet dat D66, zowel landelijk als lokaal in steden als Amsterdam, met haar dwingende luchtfietserij en platte arrogantie een graadje erger is dan vroeger de PvdA ooit geweest is?
* Verwijderd door de redactie *
Volgens het artikel gaat het om een Pilot-project op een deel van de A10 wat onwijs druk is. Als het de verkeersdrukte op de A10 ontlast dan valt er wat voor te zeggen.
Nadeel is natuurlijk wel dat je sluipverkeer in de hand werkt.
@11 Nee hoor.
* Verwijderd door de redactie *
@13 "Ze hebben het over bermen die niet gemaaid mogen worden tbv insecten en bijen bv. En bayer is zo zielig Roundup moet nog ff kunnen.."
Ik weet dat je met jezelf in discussie bent, maar je moet mij toch eens aanwijzen waar dat precies in het artikel staat.
* Verwijderd door de redactie *
Het lijkt wel op die boete voor het aflossen van je huis, de automobilisten hebben die weg al vele malen al afbetaald en moeten dan alsnog betalen om er gebruik van te maken.
Stelletje randdebielen en rovers zijn het.
Mensen zullen toch naar hun werk moeten, rijden daar niet voor hun lol. Het ov is zwaar onder de maat en kan een kleine toestroom in de spits al niet aan. De automobilisten zouden allemaal eens een week met het ov moeten gaan. Eens kijken wat er dan gebeurt.......Erg dom idee van D66, zoals te verwachten.....
@6
"dan maar voortaan zoveel mogelijk dwars door de stad..."
Dan kom je niet op tijd op je werk aan kan ik je verzekeren
Trouwens, de binnenstad autovrij vind ik wel een verademing, het Leidscheplein is nu autovrij en dat levert veel rust op voor de voetgangers.
@11
Als je met paranoïde complot retoriek komt aanzetten moet je het ook kunnen aantonen c.q kunnen onderbouwen. Succes!
@14
Touché.
@17
Ik sta hier neutraal in, feit is dat de drukte op de A10 jaarlijks toeneemt, dat telt ook voor het wegennet voor praktisch heel Nederland. Linksom of rechtsom moeten maatregelen komen om mensen te bewegen minder vaak te kiezen voor de heilige koe.
Wel deel ik je kritiek dat het openbaar vervoer beter kan in Amsterdam, zo woon ik langs de Noord Zuid lijn maar worden meer trams afgeschaft wanneer deze nieuwe metro eind volgend jaar gaat rijden. Dat vind ik dan weer onbegrijpelijk, temeer omdat met name oudere mensen graag gebruik maken van trams waarmee zij korte gebieden mee kunnen afleggen. Waarom niet 'en en'?
En hoe gaan die bozos dat invoeren. Kun je zien dat die politici volledig de weg kwijt zijn.
@4 Lekker egoïstisch figuur ben jij.... Waarschijnlijk staat @3 ( Tjeesus ) daar dagelijks in de file om van- en naar zijn werk te gaan... U weet wel... "werken" om o.a. een grote groep opvreters te onderhouden die dit zelf verdommen en enkel wat demonstreren en zitten te zeiken op NK....
Binnenkort gemeenteraadsverkiezingen.
Weet waarop u stemt in Amsterdam..
Ze hebben weer een bron gevonden. Dat rekeningrijden is weer een verkapte vorm van geld binnen halen. Het uitknijpen is weer in volle gang. Wat een regering hebben we hier weer. Verschrikkelijk. Kunnen echt niet met geld omgaan.
@8 U heeft het nu helemaal dóór!
Anders betalen voor mobiliteit heet dat, dus wanneer is de reductie van de opcenten van de provincie dan van toepassing ?
De A10 is een rijksweg. D66 A'dam kan het wel willen, maar dan moeten ze echt om tafel met het ministerie om dat voor elkaar te krijgen.
"Rekeningrijden" is de meest smerige manier om het mensen financieel nagenoeg onmogelijk te maken om zich te verplaatsen. Als het bedrag dan nog een bepaald percentage van je inkomsten was, maar dat is het niet. Het wordt een vast bedrag (en natuuuuuurlijk wordt dat elk jaar verhoogd...) en dus is het voor "rijkeren" simpel op te hoesten, en voor 'onder Modaal' niet. Een scheiding via de inkomsten dus!
Voor mensen met een dik inkomen is er dus weinig aan de hand, maar het rekeningrijden maakt dat mensen die nog net die auto kunnen betalen en dus hun werk net kunnen bereiken, daar flinkt moeite mee gaan krijgen via deze 'boete op verplaatsen'. Autorijden wordt dan onbetaalbaar...
Het is een zeer ondemocratische manier om de wegen wat minder druk te maken. Wie verhoudingsgewijs te zwaar 'gepakt' gaat worden, haakt af en moet zelf maar een alternatief bedenken; de invoerder van het rekeningrijden doet dat namelijk niet voor je.
En wat is dan het alternatief? Je woont in Landsmeer en je vond eindelijk, met veel moiete, op je 48e een baan in Alphen a/d Rijn. Vervoermiddel: OV? Dat wordt dan vele, vele uren reizen, overstappen, vertragingen, uitval... Dus is de auto het logische alternatief, maar dat wordt met 'rekeningrijden' te duur. Gevolg: mensen zoeken ander werk, dichter bij huis. En dat moet er dan maar net zijn.
Verhuizen is voor velen geen optie: koopwoningen allan onbetaalbaar voor Modaal en lager, en huur is niet beschikbaar, en de Vrije Sector is onbetaalbaar.
Kortom: dit is gewoon weer zo'n vieze politieke manier om geld te stelen en om te zorgen dat veel "vriendjes" een leuke opdracht voor dit systeem binnenhengelen, of er een leuke baan aan overhouden.
@22 heeft gewoon gelijk: stem die volksverlakkers weg. Ze zijn er niet voor u, maar voor het 'old-boys-netwerk' en om lekker te verdienen via een Leuk Baantje. Roofridders en carrièrejagers.
Aanvulling op @27
We doen allang aan rekeningrijden, namelijk via de idioot hoge belastingen op brandstof. Wie veel rijdt, betaalt al veel. Zo'n 75% van de brandstofprijs aan de pomp bestaat uit accijns en BTW over de prijs+accijns. Dubbele belastingen! Dat mag niet, maar de (r)overheid mag aaaaalles.
Een belasting voor iedereen die het binnenhof in wil of het gemeentehuis in Amsterdam.
En een fiks hoog tarief graag. Laten die politici zelf maar dokken voor hun onkunde en wanbeleid.
Rekeningrijden tijdens spitsuren vind ik geen verkeerd idee als tegelijkertijd werkgevers worden gestimuleerd flexibele kantoortijden te hanteren.
@30
Dan nog betalen mensen met minder inkomen veel meer, naar rato. En je gaat dan eisen dat mensen op andere tijden werken en huiswaarts gaan. Dat is een zaak van werkgevers en -nemers, niet van de overheid. Gaat niet lukken; dergelijke "verschoven diensten" gaan de werkgevers extra geldkosten, conform de meeste CAO's.
Verder moet minstens de MRB voor 100% worden afgeschaft. Dat was destijds al eens in stapjes verhoogd "om de eerste kosten van het -dure- meet- en registratienetwerk te betalen". Maar toen dat vervl.... rekeningrijden niet doorging, is die extra verhoging nooit meer ongedaan gemaakt... Leuk uitzoekklusje voor een oppositiepartij; hoe het rijdend volk weer eens bestolen werd.
@31
Welke andere oplossing heb je voor het bestrijden van de spits?
@32
Grote bedrijven verplichten om personeel met bussen op te halen en weg te brengen. Zoals Hoogovens dat vroeger deed; werkte prima.
Veel beter en fijnmaziger Openbaar Vervoer. Maar juist dit soort centrum-rechtse kabinetten denkt alleen maar aan inkomsten via brandstoffen en via mensen de rekening te presenteren, onder het mom van "je kunt toch kiezen!?"
Velen hebben helemaal niets meer te kiezen; de bussen en treinen zijn overvol, de wegen staan elke dag vol en er is niemand die een fundamentele oplossing aanreikt.
@32
Eens stoppen met nog meer mensen Nederland binnen te laten...?
Dat liedje van 15 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde..., is inmiddels al 17 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde ...
Eens houd het op...
Gaat dan de belastingvrije vergoeding ook naar 38 cent per km?
De politiek lost het file-probleem niet op, en tegelijk kunnen ze iedereen tegen elkaar wegspelen. Schaarste is controle in alle vormen. Wanneer men in Nederland in woningsnood zit, zal de politiek niet veel huizen bijbouwen. De politiek creëert, manipuleert, controleert en beheert onze (maatschappelijke) problemen, zodat men geen (bewegings)vrijheid meer heeft.
als men nu al die ongebruikte weilanden asfalteert, de koeien blijven toch bij de meeste boeren op stal, is er geen fileprobleem. ook goed voor de werkgelegenheid.....
hahaha.
@31 Verschoven uren hoeft niet meer te kosten voor de werkgevers als ze binnen het "dagvenster" blijven. Vooral kantoor personeel is in deze zin heel flexibel inzetbaar. Ook kan het op vrijwillige basis. En op vrijwillige basis is er heel veel mogelijk.
Iedereen aan het werk. Iedereen bereid, ver te reizen OF verhuizen voor het werk. Iedereen dokken om te mogen werken, of omrijden dus steeds schaarsere vrije tijd inleveren, kies maar.
Nederland niet zo volproppen, er was een tijd dat men 10 miljoen mensen al teveel vond.
Weer lekker D66 gaan stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2018. De erfpacht is in Amsterdam ook al afgeschaft, en vervangen door de jaarlijkse canon. Het wordt steeds minder leuk om hier te wonen. Nóg een paar van dit soort fratsen en ik vertrek met mijn gezin uit Amsterdam.
Als je er tol heft, dan heb je je er opeens de helft minder auto;s?
Dan zegt de baas, kom maar niet naar je werk want het is te duur?
@42 Zo ver denkt D66 er niet over door. Ze blaten eerst een ballonnetje op om te zien hoe het valt. We zullen er straks niets meer over horen. Er zijn in het verleden al zo veel ministers op stuk gelopen dat het vreselijk dom is er weer over te beginnen.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.