Verkeer
  • 1
De Britse minister van Financiën ziet het helemaal zitten: in 2021 moeten zelfrijdende auto’s in Engeland de weg op kunnen. Jeremy Clarkson, voormalig presentator van Top Gear, is een stuk minder enthousiast; de auto’s hebben hem namelijk bijna zijn leven gekost. ...

11 maanden geleden door TheoTheo

REAGEER MET EEN EMOJI
1
1

Paar kinderziektes die er misschien nog inzitten, maar die er na veelvuldig gebruik er natuurlijk uit gefilterd kunnen worden. Na een tijdje rijdt iedereen in zo'n zelfrijdende auto en wil je niet anders meer.

1 xtremy    
11 maanden geleden door xtremy
6
Meld
2 Ness    
11 maanden geleden door Ness
1
Meld

Zelfrijdende autos???
Volgens mij zijn ze altijd al zelfrijdend geweest, of u moet zo een flintstone auto hebben.
We hebben het hier over zelfsturende autos onder een door mensen geprogrammeerd stukje software.

3 Lone Wolf    
11 maanden geleden door Lone Wolf
1
Meld

@1 die kinderziektes kunnen wel doden gaan opleveren.

Zelf denk ik niet dat je na een tijdje niet meer anders wil, ik denk wel dat je over 20 jaar niet meer anders mag.

Ik denk dat nu mensen de grootste problemen zijn bij het veroorzaken van ongelukken maar in de opstart tijd van de zelfrijdende auto zullen de computers ook veel fouten maken.
Zelf heb ik ook nog nooit een pc gehad die niet een keer vastliep of een blauw scherm gaf en machines waar ik werk hebben wel eens keuren dat ze even uit aangezet moeten worden.
Zover ik weet heeft iedere zelfsturende (voor @2 ) auto maar 1 computer die alles regelt terwijl in legervliegtuigen dit minimaal 2 is voor als 1 systeem crasht (hoeveel veiligheid wil je en wat mag het kosten)
Wat mij ook zorgen baard is dat zoals Tesla de auto's via draadloze internet geüpdate worden en hierdoor kan een kwaadwillende in 1 keer alle auto's van 1 type of merk beïnvloeden of overnemen.
Zelf zie ik graag dat het zelfrijdend gedeelte los is van het internet en alleen via een kabel of chip geüpdate kan worden (zo moet een kwaadwillende iedere auto via de kabel benaderen (een chip is nog veiliger want ook een laptop kan een virus hebben))

Wat Clarkson hier terecht zegt is dat de auto's redelijk veilig zijn op bekend gebied maar in een chaos als de Weg des Doods in Bolivia zijn ze gewoon nog niet veilig.

Eigenlijk zouden ze eerst de trein en de metro zonder bestuurder (natuurlijk in het begin er wel naast zitten en opletten) moeten laten rijden en deze gegevens gebruiken voor de autonome auto. De metro en de trein hebben veel minder te maken met onverwachte gebeurtenissen als een auto die niet op een rails rijd. (vreemd dat we nu nog machinisten hebben op de trein.

4 TheoTheo    
11 maanden geleden door TheoTheo
1
Meld

@4
volgens dat RTL progamma van afgelopen zaterdag duurt het nog minstends 60/80 jaar voordat het stuur eruit zal verdwijnen als dat ooit gaat gebeuren
die vent die aan het woord was dacht zelfs dat het wellicht nooit gebeurt omdat computers kunnen falen en dan moet de mens alsnog in kunnen grijpen door veilig verder te kunnen zonder computer besturing of door het voertuig veilig aan de kant te kunnen zetten
Volledig autonoom zou levensgevaarlijk kunnen worden vooral als terroristen de hand weten te leggen op de board computer dus de mens blijft ten aller tijde de eindverandwoordelijke en moet kunnen ingrijpen was zijn mening

5 eoghanfeehily    
11 maanden geleden door eoghanfeehily
0
Meld

@5 met een dubbele computer kun je het computerfalen ook oplossen.

Als je gewent bent dat de auto alles zelf doet ga je minder opletten en om dan na een paar maanden zo de auto te vertrouwen, zullen niet veel mensen met succes de besturing in een nood geval kunnen overnemen.

De auto zal bij problemen stoppen of aan de kant gaan (er zullen ook veel meer storingen zijn want als 1 sensor niet meer werkt zal de auto niet meer verder gaan rijden of er moet een reserve sensor voor iedere belangrijke sensor in zitten wat het erg duur maakt.

Zelf denk ik dat er wel geheel zelfrijdende auto's komen maar dit gaat in de opstarttijd tijd meerdere ongelukken veroorzaken maar uiteindelijk wordt het veiliger want ook een hoop mensen kunnen niet goed rijden en zelfs de beste chauffeur kan een ongeluk veroorzaken. .

terroristen blijft natuurlijk altijd een probleem en die kunnen ook een auto waar nog een bestuurder in moet zitten zo ombouwen dat dat niet meer hoeft. (de techniek gaat steeds verder)

6 TheoTheo    
11 maanden geleden door TheoTheo
0
Meld

Blijft de vraag..... waarom zou je massaal in zelfrijdende auto's willen rijden?

7 LoydMorris    
11 maanden geleden door LoydMorris
1
Meld

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag
Nazikerstballen op Belgische markt
Op de antiekmarkt in het Belgische Tongeren z...

23 uur geleden door AD

Jerry Afriyie: eisen Jenny Douwes in RTL Late...
Jenny Douwes eiste haar ’wit privilege’ op do...

13 uur geleden door Inter

Bom bij huis miljardair en filantroop George...
Bij het huis van miljardair en filantroop Geo...

8 uur geleden door Nu.nl

Donald Trump beweert dat 'onbekenden uit...
President Donald Trump heeft maandag zonder b...

22 uur geleden door Denisova

Melk drinken is rasisme
Volgens PETA, de grootste dierenrechtenorgan...

1 dag geleden door Kuppie


ADVERTENTIE


Laatste reacties
eoghanfeehily
De kerk loopt leeg, de moskee (nog) niet...
@37Wat daar niet aan klopt is duidelijk C...

minder dan een minuut geleden door eoghanfeehily

De Vliegende Brabander
Staatsbezoek aan Engeland officieel begonnen...
Geïnstitutionaliseerde poppenkast voor volwa...

minder dan een minuut geleden door De Vliegende Brabander

Uit Den Haag
Nazi-symbool bij vliegerprotest tegen Israël...
@9 WidaanDe hypocrisie druipt er bij jou va...

minder dan een minuut geleden door Uit Den Haag

Tsaar
Agent niet vervolgd voor schieten op verdacht...
Kutmocro's zijn zelf gesprongen. En flink bes...

2 minuten geleden door Tsaar

greenmango
Sharia4Belgium-leider Fouad Belkacem is zijn ...
Tis dat D66 net een nieuwe leider gekozen hee...

2 minuten geleden door greenmango

Binnenland      Buitenland      Politiek      Economie      Internet      Technologie      Sport      Showbizz      Wetenschap      Gezondheid      Lifestyle      Cultuur      Media      Film      Games      Verkeer      Overig