@7 Dat is juist en dat komt door een oerdomme constructie. Aan elk mbo-diploma hangt een zak geld voor de school, zo’n 5000 euro dacht ik, maa...
@6Dat laatste is maar al te waar.Wel is het MBO uitgekleed door telkens het niveau omlaag te halen.Wat trouwens in ons hele onderwijs ...
Er is altijd onderscheid m.b.t. educatie. Wie een doctorstitel heeft is opgeleid t/m het hoogste niveau in deze zin dat er niets anders meer is ...
Weten jullie ook welke partijen niet getekend hebben tegen het antisemitisme deze week ?Het door de Turken bestuurde Denk en het door de Russe...
@59Iedere keer weer over mijn ziekte beginnen zoals in @57 Wat ben jij toch een goor achterlijk stuk vreten ...
@59Waar ben je nou met die gore vieze bek van je ?...
@62 Dat kan dus niet want de KvK heeft geen jaarverslagen gekregen over die tijdsperiode Doe godverdomme je huiswerk voordat je hier dingen ...
@59Jij bent ook aan een klap op je bek toeMisschien knapt je fascistenmuil er nog wat van op ...
@62 Hij had gehoord dat Yasser een vagina had, gewoon ijzersterke humor en een keiharde klap op zijn hypocriete bek. 😂...
Dat gaat weer Miljoenen kosten ...
Dan tuf ik lekker weer ouderwets met mijn oude diesel bus naar Spanje.
Dus alleen voor de elite en "upperclass" , dat ze die diselstomers op zee maar eens aanpakken, maardat durven ze niet, want hé, de economie.
Wat is de volgende stap....Iedereen verbieden op vakantie te gaan.... te reizen.... naar zijn werk te gaan... tenzij je dit te voet of op de fiets gaat (en nee.... dus ook geen E-bike).... We zijn domweg met teveel mensen.....
Pier Eringa (ProRail) gaat zich inzetten voor hogesnelheidslijnen in Europa.
Hèt schone alternatief voor de vervuilende luchtvaart.
@2 Die eisen worden ook steeds strenger. Google er maar eens op. En kijk hoe ferry-maatschappij STENA LINE investeert in scrubbers om rookgassen te reinigen.
Als je wilt dat er minder gevlogen wordt, moet je het gewoon verbieden. Kijk, met duurder maken zal het niet toenemen. Dat geloof ik wel. Maar mensen zitten zo narcistisch in elkaar, dat als ze willen vliegen ? Dan gààn ze vliegen. Sparen ze wel enkele maandjes extra, maar wat zij willen, dat zàl- en moet... persé doorgaan. Leer mij de mensen kennen.
We hebben zo'n beetje iedereen nu in een database zitten- of zoiets. Weten van elk individu hoe het zit, waar ie woont en ga zo maar door.
Dus een vliegverbod per persoon, familie instellen, dat moet een fluitje van een cent zijn.
Maarja, als er op die manier niet meer gevlogen wordt, dan komt er geen geld, géld, GELD... meer binnen, hé ?
Dus wat nu: het belang voor het milieu en klimaatdoelstellingen ? Allemaal een wassen neus. Het gaat om geld, geld en nog eens geld.
En een gezonde toekomst ???
Ach, dat zoekt de generatie na ons maar uit, toch ?
Zoals Paul Peeters beweert: "Een retourtje Barcelona zou van 100 euro nu naar 600 euro of meer gaan. Korte afstanden afleggen met ander vervoer wordt dan logischer."
Het zal de rijke als muziek in de oren klinken, geen rijen meer op het vliegveld en enkel met soortgenoten in het vliegtuig zitten. Zelfs de files zijn weg omdat autorijden enkel nog voor de draagkrachtige is, zwaai maar naar al die armoedzaaiers op de fiets kinderen en kleinkinderen wij gaan heerlijk op vakantie.
Open deur. Dit geldt voor alle vormen van gemotoriseerd vervoer.
en alles uit naam van het milieu .
de gewone man/vrouw moet steeds meer betalen en krijgt steeds meer beperkingen omdat men een klimaatakkoord over CO2-uitstoot
moet naleven.
de bovenlaag die genoeg geld bezitten worden daar niet warm of koud van en worden op veel manieren buitenschot gehouden.
Deze regering interesseert het milieu geen ene barst. Het gaat er alleen maar om geld binnen te harken. De energieheffing gaat ook weer fors omhoog. Maar denk je nou echt dat daarmee de CO2-uitstoot minder wordt? Natuurlijk niet!
Vanaf 32:15 min de gigantische invloed van vliegtuigstrepen op het klimaat.
https://topdocumentaryfilms.com/global-dimming/
Wel vreemd dat over een fenomeen dat zo'n enorme invloed heeft je niemand hoort .
@10 Zo denk ik er ook over gewoon de burger onder het mom van het milieu belasten. Maar het probleem echt aanpakken is er niet bij.
@10 2,2% op gas en 2,4 op elektriciteit dus het valt wel mee en iedereen krijgt 300 euro korting op zijn energie rekening, als compensatie voor aangezien iedereen nou eenmaal energie nodig heeft om te leven Dit bedrag wordt jaarlijks vastgesteld en verrekend als heffingskorting of ook wel belastingvermindering energie.
@13 Van een korting ten bedrage van €300,= kan ik nergens iets vinden. Wat ik wél vind is de stijging van de energiekosten met gemiddeld €108,= Zie: https://www.pricewise.nl/blog/verhoging-energiebelastingen-2018/
@14 als jaren zo sinds de invoering van energie belasting
Heffingskorting (vermindering energiebelasting) en verlaagde heffingskorting
De vermindering energiebelasting (voorheen heffingskorting genoemd) geldt voor locaties met verblijfsfunctie, zoals een woonhuis of kantoor. Deze heffingskorting of vermindering energiebelasting is een vast bedrag over 365 dagen per elektriciteitsaansluiting dat in mindering wordt gebracht op de verschuldigde energiebelasting.
Is uw energierekening over een periode korter of langer dan 365 dagen (een jaar), dan wordt de vermindering energiebelasting verrekend met het aantal dagen waarover uw jaarrekening gaat. Bijvoorbeeld: de elektriciteitslevering is gemeten over 357 dagen. Uw heffingskorting is dan € 385,53 / 365 dagen x 357 dagen = € 377,08.
https://www.energieleveranciers.nl/energie/energierekening/heffingskorting-energiebelasting
@15 als het al jaren zo is, kan er ook geen sprake zijn van een extra korting.
Vliegen duurder maken, oké, maar dan alléén op díe verbindingen waar een goed alternatief per trein is. Zoals naar Londen bijvoorbeeld. Niet de bestemmingen waar je zonder vliegtuig niet heen kunt (zonder een maand uit te trekken voor een enkele reis). En treinen als Thalys en Eurostar moeten goedkoper (en niet alleen als je 4 maanden op voorhand boekt). Kort gezegd: er moeten eerst gelijkwaardige alternatieven voorhanden zijn. Dan kun je die maatregel gaan uitvoeren.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.