@3Het wordt financiëel nòg erger:Statushouders zoveel mogelijk naar hotels, ook zonder goedkeuring gemeenten - https://nos.nl/l/2514610�...
@1Rond "contacten" met Rusland, maar ook China, zijn altijd al wild-west verhalen geweest. Er zijn echter op het geheel, maar weinigen, die è...
Schandalig dit weer.Gek dat deze "tekorten" alleen maar in Nederland spelen. Ook de prijzen van medicatie, zijn in het buitenland vaak goedkop...
@17Bij oorlog aan oorlogsrecht doen , betekent verlies.Nog geen ene oorlog meegemaakt waar ze zich volledig aan oorlogsrecht hebben gehouden...
@7 Dat is juist en dat komt door een oerdomme constructie. Aan elk mbo-diploma hangt een zak geld voor de school, zo’n 5000 euro dacht ik, maa...
@6Dat laatste is maar al te waar.Wel is het MBO uitgekleed door telkens het niveau omlaag te halen.Wat trouwens in ons hele onderwijs ...
Er is altijd onderscheid m.b.t. educatie. Wie een doctorstitel heeft is opgeleid t/m het hoogste niveau in deze zin dat er niets anders meer is ...
Weten jullie ook welke partijen niet getekend hebben tegen het antisemitisme deze week ?Het door de Turken bestuurde Denk en het door de Russe...
@59Iedere keer weer over mijn ziekte beginnen zoals in @57 Wat ben jij toch een goor achterlijk stuk vreten ...
@59Waar ben je nou met die gore vieze bek van je ?...
Nou, zolang de noord zuidlijn nog niet eens rijd lijkt me dit een beetje overbodig.
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet!!
Na het zien van de filmpjes van Thunderfoot op youtube lijkt de Hyperloop vooral een sci-fi fantasie, maar weinig realistisch.
(zie bijv.
of bij de testopstelling
)
Absoluut niet.. Net als de magneet trein
Subsidievreter
Leuk project om als student mee bezig te zijn maar praktisch gezien toch vooral veel hype. Alleen al dat vacuum maken en in stand houden kost belachelijk veel energie (dat gaan die zonnepanelen nooit opwekken). Nog afgezien van de enorme risico's die eraan kleven.
Met een gewone maglev valt meer te behalen.
Trek uw portemonnee alvast nog maar wat verder open als belastingbetaler....
@5 een maglev is nog erger qua investering
En zeldzame aardmetalen oftewel niobium en andere exotische zaken worden steeds schaarser
Niets mis met binnenvaart of wielen.. Of spoorweg
En er is Skype enzo..
Titel moet vast luiden: Nederland moet voorop lopen met slurpsidieverstrekking!
Het beste is het om dit soort nieuwe dingen in Europees verband te ontwikkelen. Het een systeem wat ook zeker niet voor korte afstanden geschikt is. Het is een snelle manier om Europese steden makkelijker en schoner te bereizen dan met het kerosine vretende vliegtuig. Drie uur wachten op poepjedruk Schiphol voor een paar uur vliegen naar bv. Madrid, wordt vervangen door instappen en een paar uur in de Hyperloop zitten, en aankomen in het centrum van zo'n stad.
Het heeft veel potentieel, als het ook echt gebruikt zal worden waar het voor is: lange(re) afstanden, niet voor stedelijk vervoer.
En ja; nieuwe dingen kosten geld. Het gezeik over "subsidievreters" horen we nooit bij zaken waar we het WEL zouden moeten horen: de belastingvrije verkoop van kerosine aan vliegtuigmaatsc happijen. Ze betalen geen accijns en BTW over prijs+accijns; dat betaalt de burger. Via het belastingsysteem. en alle klagers hierboven horen we niet over die idiotie.
We zmoeten open staan voor nieuwe vormen van vervoer. Het luchtruim slibt dicht, we hebben de meest belachelijke discussies over vervuiling en lawaai door alwéér een nieuw vliegveld, wat in de wijde omgeving overlast gaat bezorgen. Juist een systeem als het Hyperloopsysteem kan heel veel vluchten binnen Europa vervangen.
Daarom zal er ook veel tegenwerking komen van vliegmaatschappijen. Zolang zij -en velen hier- winsten belangrijker vinden dan schone lucht en meer stilte, zeker voor onze kinderen straks, is het een moeilijke discussie.
Ik vind het Hyperloopproject juist een prima innovatie en het proberen waard. Het zo maar afschieten omdat er vermoedens zijn dat het misschien niet kan of veel duurder uitpakt, vind ik niet verstandig. In ieder geval was die redenatietactiek nooit aan de orde bij andere vervoermiddelen, die -inderdaad- allemaal wel duurder uitpakten om welke reden dan ook. Dat is in feite normaal bij grote projecten. Maar het is nooit een reden om iets dan maar niet te doen.
NL krijgt de noord-zuidlijn niet eens voor elkaar, houd toch op.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.