@2Jij weet helemaal niks maar toch trek je constant je muil open over dingen waar je niks van weet Je bent geen expert en bent te dom om üb...
@8 nee velen zitten vast in hun sociale structuur: afwijkenden worden verketterd door de gemeenschap....
Ach jee nu zijn de juryleden die verplicht moeten meedoen aan dit proces aan de beurt bij de bloeddorstige pro Trump media Ze worden met naam ...
dan kan een keppeltje op hebben ook altijd gelegitmeerd worden in de zin van 'dan heb je altijd WC papier bij je?'...
http://archive.today...
@17 laat timmermans maar komen... ga ik aanzienlijk minder werken om ook allerlei potjes te kunnen bemachtigen...
@2 ja VVD te links geworden dan....
Een incapabele schoolmeester op misschien wel het belangrijkste departement zetten leek mij geen goed plan en nu een ex-nieuwslezeres nog minder...
Arme kinderen want die moeten de prijs betalen. De schade komt ook, misschien niet gelijk maar komen doet het. Je kunt niet straffeloos allerlei...
Het kan ook niet lukken met deze strategie. Hoe kun je nou steeds mensen onderdak toezeggen die er niet is? ...
Wat is een mensenleven nog waard in Nederland vraag ik me af?,..
Als je weigert krijg je niks maar als je doet wat ze eisen van je dan lig je binnen een aantal maanden onder de grond,.. Door kanker of door een zware depressie
"Bleek te zitten.."
Tuurlijk, men had er geen idee van! Nog ff...
Proefpersonen voor weer één of ander veel te duur betaald onderzoekje. Iemand promoveert, en de mensen moeten verder niet zo zeuren onder het motto: " We hebben allemaal weleens wat"
''Tijdens het werk bij tROM moesten sommigen al overgeven of hadden last van uitslag en jeuk. Maar mensen die ziek waren werden niet altijd geloofd, blijkt uit de BD-reconstructie.''
Dit doet me sterk denken aan Nazi-werkkampen uit de 2e wereldoorlog
Hoe lang gaat het nog duren voordat we achter de gevaren van glaswol komen?
** gebruiker verwijderd **
Vervelend maar afschrijven net als bij asbest.
Ik vermoed een constructie waarbij alleen de NS op de hoogte was van de feiten.
Het probleem met veiligheidsmiddelen is dat mensen het niet graag gebruiken.
Als ik het stuk zo lees waren er wel stofmaskers aanwezig.
"Tientallen betrokkenen verklaren dat er nauwelijks stofmaskers gebruikt werden"
Is natuurlijk ook nog de vraag op de stofmaskers goed genoeg waren om chroom 6 tegen te houden. (zelf vind ik stofmaskers een minimale bescherming)
Het is wel heel schandalig dat ze de mensen niet goed ingelicht hebben met welke gevaarlijke stoffen ze werkte en zo te lezen had je niet alleen bescherming moeten hebben tijdens het werken maar al als je in die ruimte aanwezig bent.
Ik denk dat net als bij de vliegtuigen de chroom6 alleen in de grondverf zit en normaalgesproken hoef je niet altijd door de dekverf heen te schuren (bij roest en reparaties zal je ook de grondverf schuren)
Chroom 6 is net als meer ziektes een lot uit de loterij die je niet wil krijgen.
Bij chroom 6 moet je in aanraking geweest zijn maar het wil niet zeggen dat degene die zijn hele leven er mee heeft gewerkt zonder bescherming er ook ziek van zal worden, maar je kunt wel al ziek ervan worden als je er niet heel lang mee gewerkt hebt. (hoe langer je er mee gewerkt hebt hoe meer kans om er ziek van te worden)
(het heeft een beetje een vergelijking met asbest, je hoeft er niet ziek van te worden maar word je er ziek van dan kunnen de gevolgen dodelijk zijn met een zware en pijnlijke strijd)
@5 dat is de koste op jaarbasis (bij medicijnen wordt daar naar gekeken op jaarbazig maar een operatie mag dus wel duurder zijn)
Verder is dit een rekenbedrag en kan er van afgeweken worden.
Bij het verkeer kijken ze ook met een bedrag wat een persoon waard is en dat is een stuk hoger, (met verbeteringen aan de weg wordt met deze bedragen gerekend en mag het voorkomen van 1 of meer verkeersdoden in 1 of 5 jaar net zo duur kosten als de dode die gespaard worden)
Ik zie niet snel het bedrag waarmee ze rekenen maar de link hieronder geeft een idee
https://www.autoblog.nl/elke-verkeersdode-kost-26-miljoen-euro
Ik stel me zo de vraag wat deze lieden denken te bereiken? De grenswaarden in de huidige tijd zijn flink opgeschroefd. Het re-integratiebedrijf zal weinig te verwijten zijn met de toen van toepassing zijnde wetgeving. Wordt in het onderzoek ook meegenomen om naar alternatieve zaken te kijken die door de levenswijze van de integratie medewerkers gezondheidsschade veroorzaakt? Het is verstandig om de proportionele aansprakelijkheid mee te nemen in het onderzoek.
@10 het probleem is dat je er aan dood kunt gaan en in ieder geval was de kennis aanwezig was bij NedTrain (als bedrijf moet je je personeel inlichten van de gevaren en zorgen dat ze veilig werken en dit hebben ze niet gedaan) (chroom 6 is al lang verboden op auto's maar trainen, vliegtuigen en militaire voertuigen zijn lang een uitzondering geweest op deze wet (militairen zijn ook slecht ingelicht geweest terwijl het bij het leger wel bekend was)
"Verder heeft de gemeente verschillende signalen genegeerd. Zo wees een externe deskundige er in 2005 op dat niet duidelijk was met welke gevaarlijke stoffen mensen in de werkplaats aanraking kwamen. Dat zou moeten worden uitgezocht. Maar de gemeente volgde dat advies nooit op."
NedTrain was als bedrijf bekend met het gevaar van chroom 6 en partner van dit project,
"Van de gevaren van chroom-6 was het bedrijf zich eind jaren ‘70 zelfs al bewust, blijkt uit de documenten."
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.