Deel dit artikel
-

Zalando start met verkoop beautyproducten

Online retailer Zalando gaat voorjaar 2018 cosmeticaproducten verkopen. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend bij de presentatie van de voorlopige kwartaalcijfers.

Mede-CEO Rubin Ritter noemt de verbreding naar cosmetica een logische stap, omdat er vraag naar zou zijn. Vooralsnog beperkt Zalando de verkoop tot thuismarkt Duitsland. Het is wel de bedoeling dat op termijn ook in andere landen cosmeticaproducten worden aangeboden. Er komt ook een fysieke Beauty Concept Store in Berlijn, waar Zalando onder andere beautyevents wil organiseren.

In de toekomst zal het vooral bol.com zijn die de concurrentie merkt. Dat bedrijf lanceerde in 2012 Mooi Gezond met de subcategorieën Make-up & Geuren, Persoonlijke Verzorging en Gezondheid.

Het afgelopen kwartaal liep de omzet van Zalando op van 835 miljoen euro tot iets meer dan 1 miljard euro. Gecorrigeerd voor eenmalige posten komt het bedrijfsresultaat uit tussen de min 5 miljoen en plus 5 miljoen euro. Een jaar eerder was dat nog een winst van 20 miljoen.

Op 7 november worden de definitieve cijfers gepubliceerd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond