Picture This - Act of Innocencehttps://www.youtube.com/watch?v=CVTgvAzQQRo...
Darin - Electrichttps://www.youtube.com/watch?v=sB2LzEJGbBM...
@81 Nee hij verprutste moedwillig de kans op een oplossing. je zilveren randje ten spijt.@82Met dit soort gelul kan niemand iets. Ik ben...
Maoli - We Need Love in the Airhttps://www.youtube.com/watch?v=miKqq4cLZLY...
@80De rest liep slaafs achter de coup plegers aan natuurlijk, kunnen ook niet anders want zijn volledig afhankelijk ...
@79Er viel dan ook weinig te praten, Biden had al aangegeven op geen enkel punt van het Russisch voorstel uit dec.2021 in te willen gaan....
@78 Ja, een referendum dat in de VN alleen ondersteund wordt door Fenomenen als Belarus, Eritrea, Noord-Korea, en Syrië. Is dat de maat bij j...
@77 Absoluut niet. In plaats van de afspraak te verzilveren en naar Geneve te vliegen om met Biden te praten, startte Poetin enkele dagen lat...
@115 Sleepy Bop 🥱 ...
@74Het was niet veroverd, ze hadden zich afgescheiden en verkiezingen gehouden maar dat pikte de regering niet.- Verkiezingen in het d...
Dit artikel moet maar eens goed worden gelezen door politici. Vooral Groen Links kan hier nog wat van opsteken.......
Al kreeg ik geld toe, dan nog wil ik niet zo'n karakterloos vehikel.
Als je echt alles mee zou rekenen. Dan moet men niet alleen de verbruikskosten rekenen, maar ook de kosten voor productie auto, productie materialen, vervoer. Levensduur en recycling meerekenen. Dit artikel maakt dus gehakt van de redenering elektrisch is goedkoper. Per gereden kilometer waarschijnlijk. Per CO2/milieu afdruk, zeer betwistbaar.
@2 Net een groot scheerapparaat.
Elektriciteit wordt inderdaad in sommige landen nog steeds voor het merendeel met CO2 uitstoot gemaakt. Alleen is wordt er dan niet bij gezet dat steeds meer elektriciteit gemaakt wordt zonder CO2 uitstoot. NL is in het bijzonder heel slecht hierin. Vandaar dat het pas na 2030 wordt dat de productie van verbrandingsmotoren wordt gestaakt.
Daar wil ik ook nog aan toevoegen dat het voor de NOx en roetdeeltjes enorm veel beter wordt aangezien die niet tijdens het rijden worden uitgestoten waardoor vooral in de binnensteden veel gezonder wordt als iedereen elektrisch rijd.
@1 Nee, dat lijkt me geen goed idee, de politici moeten de grootste vervuilers aanpakken en niet bij de kleine vervuilers beginnen. Het is GL politici allang bekend** wat de grootste vervuilers van de stad zijn, beginnen dus bij de VW diesels : VW diesels bouwjaren 2009-2014 stoten maar liefts tot veertig (40 !*) boven de EU norm uit.
Bron* :https://www.nrc.nl/nieuws/2015/09/27/een-vw-diesel-mag-je-die-nog-kopen-1541398-a881139
Bron** :https://groenlinks.nl/nieuws/hoe-europa-hoge-auto-uitstoot-legaliseert-ten-koste-van-onze-gezondheid
@2 Niet alle electrische auto's zijn karakterloos. De Tesla is recent de "nieuwe Hummer" bestempeld dus over het gebrek aan karakter hoeft u zich geen zorgen te maken.
Bron : http://www.limburger.nl/cnt/dmf20170728_00044175/column-de-tesla-is-de-nieuwe-hummer
Het gaat nog niet eens echt om de bron van elektriciteit maar om de gebruikte materialen voor produktie en hun afkomst. Die leveren zelfs direct en indirect dodelijke slachtoffers vanwege hun giftigheid.
@2
Zeker nog jong en op uiterlijk vertoon gericht.
Gaat wel over hoor .
Vooral als je zelf je brood moet verdienen of een gezin hebt .
Ik rijdt zelf in de tweede auto in een cross- over na een Duitse middenklasser.
Best vlot, lekker ruim ,rijdt prima ,alles erop en eraan en donders goedkoop .
En voor mijn ouders een wat hogere instap.
Van het geld wat overblijft kunnen we leuke dingen doen zoals extra op vakantie .
Jij wordt ook nog wel wijzer ( of een klager ?)
@6
Van de kleine vervuilers zijn er zoveel meer en dat levert meer op.
En er zijn zoveel meer oudere auto.’s .
Verplichten dat je auto niet meer dan 4 -6 jaar oud mag zijn of zo omdat er dan weer verbeterde versies zijn .
VW is trouwens niet de enige die een veel hogere uitstoot heeft als men voorgeeft.
Je kent de mens aan zijn vrienden maar ook aan zijn auto.
@9 Cross-over is niet altijd elektrisch. Of maw je hebt een modelx.
Betreft het karakterloze ben ik het wel mee eens. Heb met de model D gereden en op het optrekken na rijdt die wel goed, maar idd karakterloos.
@11 Alleen als je mensen graag in hokjes stopt.
Menig eigenaar van een caravan, aanhanger, paardentrailer kan zijn hobby of vakantiebestemming vergeten.... Niet iedereen kan een Tesla van een dikke TON kopen of heeft 2 weken de tijd om in Zuid-Frankrijk te komen.....
Hou het dus maar bij diesel (of benzine).
Het artikel gaat ook nog voorbij aan het simpele feit dat gecentraliseerde stroomopwekking (ongeacht hoe ) altijd tussen de 10-15% verlies oplevert vanwege transport verliezen. De stroom moet van een plek van opwekking naar een laadpaal en dat kost veel energie.
decentrale opwekking van energie is veel rendabeler. Dus als je je auto oplaad uit je eigen zonnecellen is dat prima maar als je de stroom uit het net haalt dan is de eerste 10-15% aan energie al verloren gegaan.
@9 Nope, kinderen zijn inmiddels jong-volwassenen en staan al op eigen benen.
Thans een luxe voiture van Das Haus en voor de fun nog een '60 Amerikaan met een giant V8. Wel jong van geest dus.
@11 Zit een kern van waarheid in ja.
nu kan je je auto naar de sloop brengen maar met zo'n electrocar komt daar wel even wat meer bij kijken.
dan heb ik het gemakshalve nog maar niet over aanrijdingen.
bij een aanrijding kan het hele voertuig onder stroom komen te staan en de brandweer moet er dus een specialiteit bij
krijgen om dit goed aan te kunnen pakken,terwijl de brandweer nu al mensen te kort komt bij de vele taken die de brandweer heeft buiten het blussen van een brand.
zo'n electrocar kan ,net als een accu van je mobiel , maar een x aantal keren worden opgeladen daarna moeten er nieuwe accu's in .
dat is bijna het duurste aan die auto.
wat te denken van het stroomnet ,dat het zwaar te verduren krijg door al die mensen die hun auto opladen.
met zonnepanelen ga je het echt niet redden,duurt te lang.
Bij revoluties (Van de koolwaterstof af) gaat er vaak ook een heleboel eerst fout.
@19 Inderdaad.... Die accu's zijn schreeuwend duur. M'n oma liet laatst de accu van haar E-bike vervangen. (dat ding kon je bijna niet meer opladen).... Opoe was bijna 400 Euro kwijt!! En dan te weten dat ze nog geen 500 km per jaar op die bike rijdt. In verhouding zullen de accu's voor auto's een vermogen gaan kosten.....
En dat te weten dat ze de accu s niet aan kunnen slepen uit China. Men wil nu in Europa een batterijen fabriek opstarten. Een soort van penlite batterijtje is namelijk de grondstof voor batterijen van auto s. Dat zijn miljoenen kleine batterijtjes die gekoppeld zijn. maar of de accupakketten hier goedkoper van worden als we ze zelf gaan maken betwijfel ik.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.