@186Dat iemand niet iets tegen de islam heeft maar een ander gewoon respecteert, wil niet zeggen dat iemand gelijk een "islamknuffelaar"is. ...
@180 Hahaha 😄@184 Veel mensen hier vinden het vervelend om op hun fouten gewezen te worden. Ik zou het juist wel fijn vinden als iemand mi...
En hoe zit het dan met de 'rest' wat geen moslim is?..............
@2En al die "verdwenen" miljarden, die in bodemloze putten van VWS zijn verdwenen?Nee hoor, De Jonge en zijn voorgangers hebben het prima ge...
@185 🤣Jij wel🤣...
@1Ach, wat rot toch.Feit is namelijk dat de klimaatverandering, zonder haakjes, debet is aan de mens....
@177 Het feit dat jij geen mening durft te geven over het generaliseren wat de islam doet, en je tot in den treure de islam blijft verdedigen, m...
Of die kosten echt door de 'klimaatverandering' komen is voor mij een twijfelgeval.Wat ik wel heel zeker weet is dat het de burger bakken met ...
@4 Nou ja... ik sta er ook van te kijken. Maar ik heb geen verstand van corona-gedoe / zorg. Dus ik weet er niks van. Ik ben het ook niet eens m...
@1 "Dat is wel een leuke opsteker voor Hugo." En een domper/koude douche voor menig NK'er. ...
https://www.nieuwskoerier.nl/news/193620-geschiedenis-is-nuttiger-dan-het-wilhelmus
lol!
de praaimministert heeft acht jaar gedaan over universitaire studie Geschiedenis
Tot nu toe was geschiedenis slechts een gekleurde en verdraaide en gearomatiseerde weergave, waarin we het Nederlandse laakbare gedrag m.b.t. kolonisaties en de vele veroorzaakte slachtoffers hebben verzwegen.
Nog nuttiger zou zijn om i.p.v. slechts terug te kijken de huidige wereldproblemen te bespreken.
Zolang het maar niet de geschiedsvervalsing is met hele andere klemtonen die wordt geëist door de getinte zieligheids-industrie. WEL de geschiedenis zoals die tot nu toe werd gedoceerd, zonder weglatingen en accenten, toevoegingen en leugens die ons de schaamte in moeten dwingen zodat mensen maar liever geen Nederlander meer willen zijn, en dus graag akkoord gaan met het opheffen van Nederland en het afschaffen van onze cultuur en eigenaardigheden.
Wilhelmus eerst maar herschrijven dacht ik, niet Spaans en geen Duits bloed teksten.
Stoppen met vreemdelingen toelaten, dan hoef je ze ook niet het volkslied te leren.
En heb je ook het probleem niet van botsende culturen, en botsende normen en waarden.
Zo simpel kan het zijn. Maar dat is natuurlijk te simpel. Dat willen "we" niet.
@2 helaas zijn de huidige wereldproblemen zonder kennis van de geschiedenis noch uit te leggen noch op te lossen. Geschiedenis blijft onontbeerlijk!
Vraagje terug aan u (uit nieuwsgierigheid): Wanneer is volgens u de huidige situatie in Europa ontstaan? Dan doe ik heel erg tof en mag je er van mij 100 jaar naast zitten.
Het is allebei nuttig.
Leer de jeugd vooral over het Neurenberger proces. Leren ze over WO 1, WO 2, De E.U., Merkel en niet te vergeten onze eigen flapdrollen in Den Haag.
@8
Leer de jeugd de kabinetten vanaf de WO2. Weten ze meteen dat ze nooit rechts/christelijk moeten stemmen.
@6
Sinds de reformatie.
@5
Lol, want iedere normale hardwerkende Nederlander kent het Wilhelmus al?
Het zou ook heel goed zijn om leerlingen de belangrijkste punten uit onze grondwet aan te leren, zodat het voor iedereen duidelijk is dat er voor de sharia geen enkele ruimte is in dit land.
Ik zou het veel logischer en beter vinden als hen de grondwet goed, helder en begrijpelijk werd uitgelegd. Dat is het fundament van onze samenleving, niet een hopeloos verouderd, oubollig lied uit een ver verleden. Als je elk woord en elke zin moet uitleggen omdat niemand het begrijpt, ben je veel te veel tijd kwijt en het is een teken dat het lied geen gevoel en geen aansluiting meer heeft bij het volk.
Dus: leer ze de grondwet, en dan moet men het hebben over rechten EN plichten!
@10 leuke poging, maar je zit er ver vanaf.
Historici wijzen als sleutelgebeurtenis voor het huidige Europa aan het jaar 9 NC (Slag in het Teutoburgerwoud), toen werd de splitsing in het latijnse en germaanse invloedsgebied gerealiseerd met de Rijn als grens. Een teken van die splitsing in Nederland is bijvoorbeeld terug te vinden in het Carnaval dat wel onder de rivieren gevierd wordt en niet daarboven.
@12 @13 Inderdaad zou het beter zijn als zowel de Grondwet als de waarden waarop die gebaseerd is duidelijk uitgelegd en onderwezen worden, beter dan nu.
@14 aanvulling: Vooral de constante rivaliteit tussen Frankrijk en Duitsland vindt daar overigens ook zijn oorsprong.
@6 : Hoe kun je daar nou fatsoenlijk antwoord op geven? Welke huidige situatie, welk aspect, in welk opzicht?
@14 : Nee, hoor, die splitsing m.b.t. de rivieren komt doordat het Noorden Calvinistisch werd en het Zuiden katholiek bleef. Die slag mag best plaatsgevonden hebben, en was wel belangrijk qua invloedssfeer van de verschillende rijken, maar heeft niets met wel of geen carnaval te maken.
Wist u dat Catalonië het enige deel van Spanje is, dat nooit onder de islamitische onderdrukker heeft geleefd? Zij waren de enigen, die zich er met succes tegen wisten te verdedigen, eeuwenlang.
De Middeleeuwen zijn zo lang en donker geweest omdat de islamieten zo diep in Europa doordrongen, zelfs Constantinopel veroverden. Zodra ze eruit waren getrapt door de kruisridders, en tot stilstand gebracht door Oostenrijk, begon Europa weer op te bloeien.
https://meervrijheid.nl/index.php?pagina=1426
De wetten van het progressieve denken
1. De wet van het abjecte Westen
2. De wet van de onderdrukte minderheid
3. Onderdrukt versus niet-westers
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.