Deel dit artikel
-

wehkamp denkt aan fysieke winkels

wehkamp wil zijn aanbod in de toekomst ook via fysieke winkels ter beschikking stellen. Dat vertelde Maarten Tibosch, COO wehkamp, gisteren op eRetail Europe.

Tibosch vertelde er wel meteen bij dat hij dat plan eerst met partners wil uitwerken, “maar mocht dat niet lukken, dan sluit ik niet uit dat we het zelf gaan proberen”.

Een aantal jaren geleden was Paul Nijhof, toen CEO van wehkamp moeder RFS Holland Holding, er nog van overtuigd dat consumenten steeds meer van hun uitgaven online zullen doen, bij voorkeur op één centrale plaats. ‘Wij zijn de Koopgoot en de Kalverstraat op internet, waar 120 miljoen keer wordt ‘langsgelopen’, vertelde hij toen.

Maar inmiddels lonkt dan toch ook de fysieke retail. wehkamp zou daarmee in de voetsporen treden van tal van pure players, Coolblue voorop, die eigen winkels openen. Ook in het verleden heeft wehkamp, als postorderbedrijf, nooit fysieke winkels gehad.

Nog maar een zeer gering deel van de consumenten koopt online, benadrukte Tibosch, die via Philips en LEGO bij wehkamp is gekomen. Ondanks de forse groei van internet en de sluiting van steeds meer fysieke ketens, blijft fysieke retail trekken.

De inzet van partners lijkt logisch. wehkamp ontwikkelt zich steeds meer tot een verkoopplatform, en werkt ook al samen met digitale partijen die al een of meerdere fysieke winkels hebben.

Een tijdlijn voor het openen van winkels werd gisteren niet gegeven.

Tibosch meldde tussen de bedrijven ook dat bezorging op zondag niet wordt uitgesloten. Op zaterdag wordt nu al wel geleverd.

Foto: Peter Boer

Deel dit bericht

6 Reacties

Gert Meijer - Dagblad van het Noorden

Zullen we Wehkamp gewoon met een hoofdletter schrijven, omdat het een naam is? En omdat het het eerste woord van de zin is? Wat Wehkamp in haar logo doet mag ze helemaal zelf weten maar daar hoeven wij de taal toch niet mee lastig te vallen?

Jan Libbenga (Emerce)

wehkamp zonder hoofdletter is de officiële schrijfwijze. Dat beperkt zich niet tot logo’s. Ga maar kijken op hun site.

Gert Meijer - Dagblad van het Noorden

Nogmaals, dat wil niet zeggen dat wij er aan mee moeten doen. Iedere krant schrijft Arena, Arena zelf vindt dat het ArenA moet zijn. Zelfde laken een pak. Stel je voor dat we de nieuwe dierentuin in Emmen tegemoet zouden komen, dan zouden we WILDLANDS moeten schrijven. Dat is lelijk, hinderlijk, onleesbaar en bovendien te veel reclame. 😉

PS: Gek genoeg schrijft Wehkamp haar naam onder Corporate Info weer gewoon met een hoofdletter…

M.

Helemaal eens met Gert!

S

haha wat een non-discussie.

Marc

Deze discussie is alleen voor de taalpuristen. Kan er alstublieft een slotje op?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond