@14 Dan moet een voorbeeld vinden niet zo moeilijk zijn. Maar je zult je wel weer verbergen achter een van je obsessies. ...
Hamas wil men ook hier hun gang kunnen laten gaan. Je moet hun streven naar een oemma of kalifaat in de weg staan. Op de steun van die niet west...
Ja Leuk, nog meer terroristen....
@13 Natuurlijk zijn die er in overvloed. Ik ga er niet naar zoeken omdat het niet mijn obsessie is maar de jouwe....
Feesten zijn tegenwoordig gekoppeld aan vernielingen en gewelddadigheden. Erg stom ook van die oh zo drukke docenten om daar energie in te steke...
Ons land moet en zal kapot gemaakt worden. . . ...
@223 Oh verrek, ik zie het. Kan gebeuren. ...
@12 Kortom die voorbeelden heb je niet want je wilt dat ook niet zo zien. En dat is jouw obsessie. ...
Excuus,geraken voor die dwang = betalen voor die dwang ...
@9 Ik denk ook niet dat het ze daar om te doen is....
Groene drammers omdat ze zelf geen auto kunnen bekostigen.
GL wil van de binnensteden walhalla's voor uitkeringtrekkers zonder rijbewijs maken.
Zonder al die nieuwkomers en gelukzoekers hadden we genoeg woningen gehad.
@3 Dat is niet waar, de woningnood is veel groter.
Het is absoluut noodzakelijk dat er meer gebouwd wordt en vooral wat goedkopere woonruimte. Maar die zou dan realistisch gezien niet in de binnenstad gesitueerd moeten zijn.
Nederland steeds verder "Groenlinksvrij" maken lijkt me de betere optie.
Stelletje haatzaaiers tegen de auto. Puur links racisme tegen ons vervoermiddel waar ook geen enkel zinnig alternatief voor is.
** gebruiker verwijderd **
@1
Hmm, gezien de huizenprijzen van de GroenLinks stemmers in Utrecht zal dat nog wel eens mee kunnen vallen.
Persoonlijk snap ik niet dat de Oude Gracht niet al lang autovrij is. Dat is wel een goed plan.
Maar waar ik me in Utrecht wel aan stoor zijn de stoplichten die expres zo staan afgesteld zodat auto's extra lang moeten wachten. Dat voelt een beetje als treiteren. Mij lijkt dat je zo optimaal mogelijk gebruik moet maken van de infrastuctuur die je beschikbaar wilt stellen. Dat is alleen maar goed voor het milieu en het schept ruimte om andere infrastuctuur geheel autovrij te maken.
Dat zijn plannen waarbij links zijn vingers zal aflikken en terecht.Rechts niet die zien liever dure vrijesector woningen komen waarbij middeninkomens die niet in aanmerking komen voor een hypotheek het geld uit de zakken geklopt worden en waar investeerders de winnaars zijn.Projecten waar asielzoekers studenten en zorgcliënten werken,wie kan daar tegen zijn?.Maar wel de leningen voor een studie afschaffen en vervangen door gratis studeren voor iedereen met de restrictie dat de studieduur niet langer mag zijn dan nodig is voor een studie.Dus niet zoals de beleidsbepalers van dit moment wel acht jaar deden over een studie van vijf jaar.
@3 Amen.
Topicreactie: Hoe minder auto's in de binnenstad, hoe meer voetgangers en fietsers. Per saldo schiet men er dus weinig mee op: blijft stervensdruk zo.
@6 whoa..nog steeds met halsema aankomen, decennia later.. iets met oude koeien
@6
Bedoel je nu die Mercedes van haar vrind op LPG?
Sociale huur bouw je in buitenwijken of in de periferie van een stad.
Binnensteden zijn bedoeld voor koop.
Types die vroeger per vliegtuig ver weg gingen om te gaan backpacken om zichzelf te ontdekken.
@5
- "Puur links racisme tegen ons vervoermiddel waar ook geen enkel zinnig alternatief voor is. " -
P+R aan de rand van de stad naast de snelweg met gratis OV de binnenstad in. Werkt perfect in bijvoorbeeld Utrecht.
Maar nee hoor, mensen als jij willen asociaal met je PC-Hooft tractor over de Zeedijk rijden. In je eentje de ruimte innemend waar ook 6 fietsers hadden kunnen rijden.
@5 [ Puur links racisme tegen ons vervoermiddel ]
je begint een beetje hysterisch over te komen...
@5
Grappig trouwens, gisteren was je nog aan het miepen dat de term 'racisme' te vaak te pas en onpas gebruikt zou worden.
@9 Blijft druk.Dat moet ook,goed voor de MKB.Druk en schoon wat wil je nog meer?.Een biertje op het terras waar geen auto's voorbij razen,een verademing.
@5
Is "auto" een ras?
Daarnaast is het zinnige alternatief door de auto-promoters wegbezuinigd.
Als er net zo veel geld in het OV was gestopt als er in asfalt en aanverwante zaken is gedaan hadden we perfect OV en dus een uitermate zinnig alternatief gehad.
Het is bizar dat sociale huur nog steeds in de binnensteden van grote steden kan, op lokaties waar de m2 prijs meer dan 4000 euro bedraagt zitten gezinnetjes met een huur van 650 euro kaal.
Zo snel mogelijk uitplaatsen dus
@19
Of de huizenprijzen in de amsterdamse binnenstad zijn veel te hoog.
Maargoed, volgens jou heeft jan modaal dus geen recht om in de stad te wonen.
@18 Asfalt en OV is onlosmakelijk met elkaar verbonden, treinstations liggen in centra van steden en vlak bij P+R lokaties.
Ons openbaar vervoer is goed, echter er zijn teveel mensen die op de verkeerde plekken werken op dezelfde tijdstippen.
@20 Vraag en aanbod bepaalt de prijs, als jan modaal genoeg verdiend dan kan dat
@14 maar het OV is meestal niet gratis in Nederland... Dat is loeiduur hier, dus geen alternatief.
Toevallig ken ik Amsterdam een beetje. Daar is op plaatsen al geen plek voor een bestelbus, dus hoe wil je daar een goed werkend OV maken? Dan willen alle bedrijven om een niet te snappen reden in grachtenpanden zitten waar ze amper zelf kunnen komen.
Onder de grond is ook geen optie in de grachtengordel.
Heb ook een keer uitgeteld wanneer het interessant werd om naar Amsterdam te gaan met de trein en ander OV. om daar te komen met twee personen was ik meer kwijt als met de auto, en betaald parkeren aan de stadsrand. (de binnenstad was idd geen optie om te parkeren)
OV is hier gewoon geen goed alternatief.
In London en Seoel werkt OV wel, maar die steden zijn ook ongeveer 10 en 20 keer zo groot als Amsterdam.. En het OV aanzienlijk goedkoper..
Nou Jesse..... dat wordt veel fietsen naar het Binnenhof....
@22
In de ene reactie praat je over het gedwongen uitplaatsen van arbeiders naar buitenwijken, een reactie verder zeg je dat er te veel woon-werk verkeer is.
Misschien is het nieuws voor je, maar er werken ook idioot veel jan-modaal mensen in de binnenstad. Maar volgens jou moeten die allemaal weg daarmee het fileprobleem verergeren.
@23
- "maar het OV is meestal niet gratis in Nederland... Dat is loeiduur hier, dus geen alternatief." -
In Utrecht betaal je 5 euro voor parkeren op een P+R, daar krijg je dan een buskaartje naar de binnenstad bij.
@25 U kunt nog steeds niet interpreterend lezen zo te zien.
@27
Wat bedoel je dan?
@28 Sociale huurwoningen in binnensteden zijn iets uit de tijd van de socialisten.
De financiering van amsterdam zit ook in de OZB en andere zaken zoals erfpacht.
Als de binnenstad beter uitgenut wordt is er ruimte en geld om bijvoorbeeld het buitengebied te ontwikkelen..
kwestie van balansen
@23
Juist in/naar Amsterdam is het OV een prima alternatief.
Er is (maar hoe lang nog) een fijnmazig net van bus, tram, trein en metro en vroeger had je ook nog een busje dat over de grachten reed.
@28
- "Sociale huurwoningen in binnensteden zijn iets uit de tijd van de socialisten." -
In die tijd was de binnenstad ook nog goed betaalbaar. Die idiote huizenprijzen is iets van de laatste decennia.
Dat neemt nog niet weg dat je elders in dit draadje opmerkt dat de woon-werk afstand te groot is: dit is het onherroepelijke gevolg van mensen de binnenstad uitdwingen.
Er staat vanuit de overheid een boete op verhuizen, overdrachtsbelasting, financieringskosten, aflossen van hypotheek en natuurlijk andere zaken zoals OZB en erfpacht.
Als de overdrachtsbelasting bijvoorbeeld naar nul zou gaan wordt verhuizen een stuk aantrekkelijker en stroomt de woningmarkt weer sneller.
Er zijn andere methoden maar dit zou de eenvoudigste zijn
@32
Dan krijg je nog meer figuren die de halve binnenstad opkopen als 'beleggingsobject' en voor de rest leeg laten staan. DAT moeten ze aanpakken, niet de sociale woningbouw.
@32 In mijn studententijd hadden we nog tenminste van die leuke kleurige krakertjes, die wat reuring schopten rond die bellegingspandjes, nu staan ze leeg met een plakaat van ad hoc erop....
** gebruiker verwijderd **
@14 . Ik kom regelmatig in Utrecht en uiteraard gewoon met de auto. Het OV is geen optie. OV vertrekt op de verkeerde tijd, duurt te lang vanwege teveel haltes en teveel omrijden en brengt je van een plaats waar je niet bent naar een plaats waar je niet heen wilt.
Ik parkeer gewoon in een parkeergarage zoals bijvoorbeeld in de kruisstraat en de laatste paar meters die loop ik dan wel.
En wat me altijd weer opvalt is het ongelofelijk asociale gedrag van de meeste fietsers.
Ze steken geen hand, rijden door rood licht, nemen bezit van de wegen alsof er geen andere verkeersdeelnemers zijn en dumpen die stukken roest overal en nergens zodat je vrijwel nergens meer normaal kunt lopen.
** gebruiker verwijderd **
Die GroenLinks bobo wiens dikke Volvo TurboDiesels in de fik waren gevlogen heeft zeker geen nieuwe auto's meer gekocht vanwege het milieu?
** gebruiker verwijderd **
Al die grote doorgaande wegen in Amsterdam kunnen best vrij gemaakt worden voor woningbouw, te beginnen met de A10 bijvoorbeeld.
Zijn eikeltjes pyama's wel met millieu vriendelijke verf bedrukt ?
@38 Waar heb jij het nu over?
** gebruiker verwijderd **
@36 hetzelfde gedonder met fietsers heb je in Groningen, je kunt nergens veilig lopen zelfs op het trottoir wordt je uit je schoenen gereden.
.
.
@29
Niet alleen uit de tijd van de socialisten maar ook betaald door socialisten.
Ik vind het persoonlijk te gek voor woorden dat huizen die bedoeld waren om arbeiders uit de krotten te krijgen en goed te huisvesten, die eigendom waren van verenigingen, die door huurpenningen betaald zijn nu voor grof geld verkocht worden en als speculatieobjecten fungeren. De huidige mode om te gaan beweren dat de binnenstad te goed is voor sociale woningbouw is misselijkmakend.
@44
Ik word ook liever van m'n sokken gereden door een auto ...
"We benaderen mensen vanuit vertrouwen"
We vertrouwen erop dat mensen zelf niet in staat zijn de juiste keuzes te maken, daarom roepen we op om alles waar 'wij' het niet mee eens zijn 'te verbieden' en alles waar wij voor zijn 'verplicht te maken'.
@14
Het OV is in veel situaties geen alternatief. Voor veel werknemers en zelfstandigen is het gebruik van de auto een absolute must. Maar ja, enige empathie is bij GL ver te zoeken als het om dit soort zaken gaat.
@48
Misschien dat voor een paar mensen in de buitengebieden en voor bijvoorbeeld onderhoudsmensen die met meer dan 1 koffer gereedschap en materiaal op pad zijn een auto noodzakelijk is. Voor alle anderen is het even een kwestie van wennen en je reisgedrag erop instellen.
@49 . Jij hebt ook geen idee hoe slecht het OV is voor veel bestemmingen. Ik rijdt nu dagelijks naar mijn werk ( kantoorwerk zonder reizen) . Reistijd is tussen 40 minuten en 1 uur (als er files zijn)
Volgens OV 9292 is de reistijd naar mijn werk met OV tussen de 1uur 48 minuten en 2 uur en 10 minuten (afhankelijk van tijd van vertrek) En dit is enkele reis. Dus in plaats van elke dag een kleine 2 uur in de auto (met alle mogelijke comfort) zou ik 4 uur per dag in het OV kunnen zitten (niesende medepassagiers, tochtige perrons etc etc.) . Misschien dat het u duidelijk zal zijn dat er DUS geen (echt) alternatief is voor het gebruik van de auto. En neem van mij aan dat ik niet in buitengebied woon en mijn werk ook niet in buitengebied staat en ik heb geen bagage. Maar de uitkeringtrekkers van GL hebben daar geen boodschap aan uiteraard.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.