The Nolans - I'm In the Mood for Dancinghttps://www.youtube.com/watch?v=XbAM2_6jKY0...
In dergelijke landen moet je niet openlijk partij kiezen als je leven je lief is. Dat kan een ieder weten. ...
Dit is het niveau van onze klimaatminister. Een kind van 5 is nog slimmer:https://www.youtube.com/watch?v=TCVI2YM14Qg...
"Bezos werkt met een beoordelingssysteem voor werknemers waarbij hij jaarlijks de 10 procent van zijn personeelsbestand die het slechtste preste...
@7 Ik help je het hopen. . . echter, ik heb toch echt niet de illusie dat iedereen, die de afgelopen decennia vanuit het Midden Oosten en N...
@23 Serieus, je begrijpt de vraag "Wat heeft kritiek op een regering met jodenhaat te maken" niet? Je lult net zo dom als de meesten hier. Ga d...
Dit soort "onderzoeken" zijn al lang niet meer relevant te noemen...
@63 " Je blijft maar zeiken hè. . . ." Misschien moet jij eens inhoudelijk reageren, ipv anderen af te zeiken. Daar bego...
Heeft geen zin om figuren die antisemitisme aanhangen, verplicht naar dat soort musea te sturen omdat ze altijd zullen ontkennen, dat die pogrom...
@64 Ik citeer jou: gemeld 🤣...
Verantwoordelijke baan. Verplicht vakantie op te nemen..
@1 Volgens de Ierse wet misschien niet.
Het wachten is op het neerstorten van een vliegtuig door een zieke en overwerkte piloot....
@3 En ernstiger zieke piloten die dan veel langer ziek blijven.
Rust en vakantie en gezonde piloten is noodzaak voor de veiligheid in de lucht.
Dat mensen nog bij deze prijsvechter durven in te stappen, dus ook niet piepen en claimen achteraf als het fout gaat.
Wees geen kuddedier en gebruik je beetje verstand om je niet als vee op deze wijze te laten vervoeren.
Ik zal nooit en te nimmer met deze maatschappij vliegen. Bekend is dat zij zo krap mogelijk kerosine tanken en soms een tussenlanding moeten maken omdat ze het nét niet hun bestemming dreigen te halen. Ik boycot deze maatschappij, ook gezien de manier waarop dit bedrijf geleid wordt. Mensonwaardig.
Minimaal 800 vlieg uren is wel heel erg veel. daarnaast komen nog de uren voor de briefing, checken van het vliegtuig. En dan mag je nog maar 4 dagen ziek zijn. Geen maatschappij om veilig bij te vliegen. En de bonus ter waarde van 2 weken werken is te verwaarlozen Een gezachtvoerder verdient toch al snel 240.000 per jaar en copiloot 120.000 minimaal
@7
Dat salaris zou je tegenvallen. basissalaris copiloot bij ryanair is 20.000, voor een gezagvoerder 32.800
Dat geloof ik niet want dan zouden ze massaal overgaan naar een andere luchtvaart maatschappij. Ze lachen ook allemaal om de bonus omdat ze dat peanuts vinden. Niet een piloot pakt het aan
@9 :
Wat salaris betreft ben ik niet precies op de hoogte, maar veel beginnende piloten nemen ook tegen een laag salaris een baan aan bij budgetmaatschappijen, alleen al om vlieguren te maken waarmee ze later, met een mooi CV wat vlieguren betreft, kunnen solliciteren bij een "grote" maatschappij.
En zo dik zijn de piloten vacatures daar ook niet gezaaid.
Dus ik kan me best voorstellen dat een beginnend piloot tóch een baan aanneemt voor 20-25.000 euro per jaar.
@9
- "Dat geloof ik niet want dan zouden ze massaal overgaan naar een andere luchtvaart maatschappij." -
Dat doen ze nu dus ook bij Ryanair. Alleen dit jaar hebben al 700 piloten ontslag genomen.
De reden dat maatschappijen zulke slechte arbeidsvoorwaarden en salaris konden bieden kwam omdat er een overschot aan piloten was die ieder vliegbaantje moesten aannemen wat ze konden krijgen.
@9
- "Ze lachen ook allemaal om de bonus omdat ze dat peanuts vinden. Niet een piloot pakt het aan" -
Dat komt door de voorwaarden:
- Geen vakantie
- Geen ziekteverlof
- Minimaal 800 vlieguren
800 uur is vrij veel en aangezien Ryanair hun vliegers op ZZP basis inhuurt kunnen ze direct regelen hoeveel iedereen vliegt, en daarmee mensen hun bonus ontzeggen.
@8 onzin. Banken lenen met het grootste gemak een aankomende piloot 120.000 euro ... En dat doen ze nooit als er een dergelijk laag salaris tegenover komt te staan.
@13
Dat is uit de tijd van de hypotheek crisis en met het huis van je ouders als onderpand.
ABN-Amro is bijvoorbeeld al een hele tijd gestopt met het verstrekken van dergelijke leningen.
@13
En als je me niet gelooft:
http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/Ryanair
Gemiddeld 85.000 ... Bij een normale fulltime baan nog iets meer. https://www.onetime.nl/geld/hoeveel-verdient-piloot
@16
85K is aan de erg hoge kant, gezien het topsalaris er 145K is. Er staat ook geen enkele bron gegeven, het is uit de lucht gegrepen.
Vergeet ook niet dat je bij Ryanair je eigen training moet betalen (30K), je eigen uniform en reiskosten.
@15 ruim 52000 pond voor een 80 urige werkweek.... Is toch iets meer dan je in @8 schrijft.
https://www.businessinsider.nl/jonge-piloten-hebben-het-zwaar-ze-moeten-betalen-om-te-mogen-vliegen-410288/
http://www.upinthesky.nl/2015/01/15/piloten-betalen-om-te-vliegen-pay-fly-documentaire/
http://www.elsevierweekblad.nl/carriere/news/2013/07/werkloze-piloten-betalen-bakken-geld-om-te-vliegen-1320806W/
@18
Dat is de top senioriteit en met een dubbele werkweek.
Ik had het in @8 over de basis
@19 lees je die linkjes zelf wel .... In @15 heb je het bewijs al zelf gegeven.
Ja, tijdens de crisistijd werd er weinig gevlogen en moesten enkele piloten extra uren maken om het brevet te behouden. Inmiddels is dit al weer ver achter ons...
en zitten de piloten er weer warmpjes bij.
@19
Ryanair heeft ook geen pay to fly constructie zoals in de linkjes van @19 beschreven staat. Het is ter illustratie van je bewering in @13
Pay to fly constructies bestaan overigens helaas nog steeds.
Dus dat lezen zul je toch echt zelf moeten doen.
@20 je bedoeld dus de KADET die 2800 POND krijgt voor 80 uur werken per maand..... Wat heeft dat met piloot te maken?
@23
Er staat heel duidelijk:
FO base RYR FO: €20.000 pa. + €20-28 per block hour.
Het gaat erom dat IK ook maar rond 35k verdien als ik dit naar 80 uur zou omrekenen.... Maar ik werk toch iets meer.
@25
Dat zijn puur vlieguren, er komt nog heel wat meer tijd bij kijken qua briefing, vluchtvoorbereiding, inspectie en training.
Bovendien moeten die vliegers hun eigen training a 30K betalen.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.