@7De boetes worden ook al door ons betaald.Dan hebben ze het straks over bezuinigingen. Nou ik weet wèl waarop flink bezuinigd kan worden, ...
Omgejoekelden tegen echte vrouwen is de keerzijde van de medaille.Moet ook toegestaan blijven anders is het niet inclusief....
Wat weten we eigenlijk van onze eigen Vasten?https://www.nu.nl/gebaseerd-op-jullie-vragen/6306702/christelijk-vasten-draait-niet-alleen-om-e...
"Wat ik vind? Ik vind dat ik mensen daar gewoon op mag aanspreken. Ik snap het wel dat het je stoort omdat jij ook graag respectloos spreekt ove...
Ben benieuwd wanneer er echt iemand op de maan land....
Er word alleen maar last ondervonden dus waarom niet afschaffen.Wat is het nut om dit vol te blijven houden , laat die klok met rust ....
Veel orka-berichten de laatste tijd.Dit gaat over net weer iets anders, onderlinge gehechtheid....
"Het IS een respectloze term. Ook zonder die te gebruiken kun je je punt maken."@17 Bop,Dat is uw mening en geen feit, u VINDT het een r...
@15 Tot pulp slaan, nog wel. En wat is er precies respectloos aan het meedoen aan een competitie met vrouwen? ...
Zou Oeps 112 ook door Rusland betaald worden ?...
Wiskunde leraren en leraren van de oude stempel roepen al jaren dat deze nieuwe methode is bedacht door iemand die geen verstand heeft van wiskunde en met name rekenen.
De ouderwetse staartdelingen en het ouderwetse "rijtjes stampen", heeft er wel voor gezorgd dat de meeste ouderen nog goed kunnen rekenen, en de jongeren de meeste fouten maken.
Jongeren weten niks van rekenen, al zeker niet zonder dat ze een rekenmachine of smartphone in hun handen hebben.Treurig dat hoofdrekenen volledig is verloren gegaan.
Misschien dat dan meteen ook het onderwijs in de Nederlandse taal onder de loep kan worden genomen...
Zou er misschien een verband zijn met de grote hoeveelheid aan 'leraressen' tov. 'leraren', iig. lijkt de rekenmethode meer afgestemd op de lerares dan op het bijbrengen van wiskundige denk wijze.
Y = X +/- b ... daar zou je mee kunnen beginnen ... basis voor alle + en - sommen
Y = a */ X + b ... dan 'a' introduceren bij het vermenigvuldigen. En dan delen...
Daarna de basis 'omflippen' van bewerkingen bij het overbrengen naar de andere kant:
Y - b = a * X
(Y-b) / a = X
En hierbij zou het opstellen van een grafiek prima passen. Meer hoeft met op de basis school volgens mij niet aan te leren. Wiskunde leraren op de Middelbare school zullen zich gezegend wanen, dat ze niet alle onzin hoeven af te leren en opnieuw een wiskundige basis hoeven op te bouwen. Als er toevallig wat slimmere leerlingen tussen zitten, dan misschien verder gaan met:
kwadraten en wortel trekken:
Y = a X^2 + b
((Y - b) / a )^-2 = X
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.