Dat te kort aan opvanglocaties is chronisch aangezien men niets aan de instroom doet. ...
@10Een land als India heeft vergelijkbare "Suezkanaalproblemen" als Europa.De handel tussen Europa en India zal er echt last van hebben.He...
https://www.dagelijksestandaard.nl/opinie/frits-bosch-pmt-abp-bpf-bouw-pfzw-pme-belangen-deelnemers-worden-geschaad...
Volkskrant: Eneco trekt zich terug uit bouw grootste Nederlandse windpark op zee: ‘De risico’s zijn te groot geworden’https://www.clim...
https://www.youtube.com/watch?v=fvyr0kejv-kMona Keizer baseert dat op het in haar oren stil zijn van links en de culturele sector na o.a. de...
@13 het spul was waarschijnlijk nog niet uitgewerkt, vandaar zijn afmelding. Kickbokstraining...) hij pvd in dienst van de staat en als Bosman ...
https://www.dagelijksestandaard.nl/politiek/baudet-biedt-online-excuses-aan-voor-uitbarsting-tegen-jesse-klaver...
Maar, lieve Bop. Het werk roept, ik wens je een hele fijne dag...
@53 Ja, hier zie ik dat wel. Maar ik bedoel eigenlijk in het dagelijks leven, niet op NK....
Zij is 1 van de ex vriendinnen van Hazes junior.Over tien jaar is zij niets meer dan een uitgelopen druipkaars door haar botox verslaving ....
Lekker weer zo'n blauwe walm uitbrakende Chinese stink locomotief.
Kan dat nou niet anders vraag ik mij af.
@1 Ja hoor, met een zwarte rook uitbrakend containerschip.
{2takt diesel)
* Verwijderd door de redactie *
Een hele slimme zet, denk ik ,en schoner dan per vrachtboot.
Perfect. Schoner dan per vrachtschip (wat die dingen vervuilen wil je niet weten), schoner en minder kostbaar dan per vliegtuig.
Spaart op haven terminal`s (qua oppervlakte), maakt vervoers indeling efficienter.
Nu nog de weg vinden om de locomotief schoner en efficienter te laten functioneren.
Al met al een goede vooruitgang.
Die rijden al jaren, er is zelfs een wekelijkse trein van Tilburg naar China.
@1
Die Chinese locomotieven zijn uiterst modern, maar kunnen niet naar Europa rijden ivm de andere spoorbreedte in Rusland.
11.000 km delen door gemiddeld 100km/uur => 110 uur.
Oftewel > 4 a 5 dagen.
(nb) In twee weken 11.000 km is gemiddeld 33 km per uur......)
neemt ie ook lading terug?
@9 Tuurlijk al het melkpoeder wat er in kan
@10 Logisch.
@8 Je kunt het ook fietsen, als je snel bent.
@8 zelfs bij dubbelspoor is gemiddeld 100 km/h voor een goederentrein hoog ingestoken.
Hier zal nog sprake zijn van heel wat enkelspoor.
@4 Nee hoor niet slim. Fabrikanten halen al heel wat produktie weer terug naar Europa, zeker als kwaliteit belangrijk is. Daar komt bij dat de maakindustrie straks bij ons op de hoek wordt gedaan. Met dank aan 3D printen.
Siemens, Philips en andere fabrikanten onderzoeken op dit moment de supply chain drastisch te vernieuwen. Reserve onderdelen worden niet meer en masse geproduceerd in lage lonen landen maar doen de klanten straks zelf thuis. Even een 3D printer bestand bestellen en uitprinten maar, i.p.v. weken wachten op het onderdeel die nog de hele wereld overgesleept moet worden.
@14 Dat worden voorlopig eerst aardig wat boten (of treinen) met 3 d - printers.
Vervolg @14 Scheelt de consument niet alleen tijd maar ook de fabrikant nog eens een vracht geld. Geen overvolle peperdure magazijnen in het verre oosten, geen peperdure volle magazijnen hier in Europa bij allerlei importeurs en groothandels. En geen duur transport.
@15 hahaha, die worden hier al geprint door 3D printers
Vervolg @15 En dan de navullingen...
* Verwijderd door de redactie *
@14
Moet je wel net even weten wat er als eerste kapot is
Hoe je het apparaat uit elkaar moet halen en vervangen van dat 'radartje'
En daarna weer in elkaar zetten zonder een schroefje over te houden
En daarnaast ook al het gereedschap in huis te hebben
Maar trein is voordeel voor China
Boot is 6 weken, vliegtuig is duur
En er gaan machines terug
@19 Zullen we als consument nog een keer in die val trappen?
Een collega van me verzamelt op grote schaal plastic doppen en maakt er filament (zeg maar de navulling) van.
@20 Met al die youtube filmpjes kan de consument veel zelf repareren. Notabene mijn vrouw demonteerde en repareerde de stofzuiger zelf mbv zo'n filmpje waarin een hobbyist in stappen uitlegde hoe het moest.
Maar met alleen plastic (doppen) zie ik je nog niet iets simpels als bv een ledlamp of een zonnepaneel printen. Laat staan een complete computer of auto.
@16
Er is niet zoveel wat men zelf kan printen voor reparatie
Zowiezo valt alle elektronica af
En veel onderdelen zijn apparaten zijn van metaal, wat je niet kan printen
@21 We "trappen er" steeds vaker in. Hoe lang gaat een TV nog mee? Een smartphone?
Vaak gaat het niet eens om de levensduur van de materialen, maar is het de software die je nekt.
@24 Wat niet is kan nog komen. Het vereist enig voorstellingsvermogen, maar dan is er veel mogelijk.
In de jaren 80 was er 's nachts, op de radio, een discussie naar aanleiding van een simpele vraag van 1 van de luisteraars : "de huiscomputer komt eraan, maar wat moet ik ermee?" De eindconclusie was zo'n beetje: "Dat wordt niks, we leven al eeuwen zonder computer"
Ik zag het iets anders, maar de vlucht die er in 40 jaar ontstond zag ook ik uiteraard niet aankomen.
@23 de eerste complete auto is al geprint.
@24 moederboards van computers worden met al hun complexe electronica al geprint.
Er zijn al vliegtuig motoren geprint. Fietsen kunnen al geprint worden. De eerste huizen zijn al uit de printer gekomen, in Amsterdam wordt de eerste brug geprint door studenten van TU Eindhoven. Google eens en een wereld gaat voor je open.
Via Rusland?
Dat wordt dan overladen, want die hebben een andere spoorbreedte.
@27
Van alleen plastic doppen?
@29 LoL maar even serrieus nu: ieder materiaal is printable. Plastic doppen voor filament was een voorbeeld en slechts 1 van de vele bruikbare materialen. voor alle duidelijkeid heb ik hier een aantal hyperlinks toegevoegd met "bewijsmateriaal".
3D geprint huis : https://www.volkskrant.nl/tech/3d-printer-bouwt-huis-in-24-uur~a4471220/
3D geprinte auto: https://www.autoverleden.nl/info/3D-printer-veroverd-auto-onderdelenindustrie.php
3D geprinte motorfiets: https://www.bright.nl/nieuws/deze-superlichte-motorfiets-komt-uit-de-3d-printer
3D geprinte fiets: https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=78216
3D geprinte vliegtuigmotor: http://www.oceanz.eu/weblog/3d-printen-in-de-luchtvaart
3D geprinte brug: https://www.parool.nl/amsterdam/amsterdam-krijgt-eerste-3d-geprinte-brug-ter-wereld~a4072781/
@30 Ja serieus, dat ben ik ook. Ik kan mij veel (nuttige) toepassingen voorstellen en ik ben me ervan bewust dat ik in de toekomst nog geregeld verrast zal worden.
Maar je moet niet de redelijkheid uit het oog verliezen. Is er al een automotor geprint? Nee? Dan is er niet een complete auto geprint!
Zijn van dat geprinte huis ook bv de ruiten geprint? Nee? Dan... Nou ja, je snapt het wel.
Misschien wordt het allemaal ooit mogelijk, maar dan print je het niet allemaal van gerecyclede doppen.
Je zult veel verschillende materialen nodig hebben om mee te printen, waaronder metalen en andere kostbare delfstoffen, en het moet allemaal liefst zuiver zijn. Zie die maar eens allemaal in je huis op voorraad te hebben, vanwege de zuiverheid in afgesloten patronen...
Ik zie hier best een toekomst in, maar volgens mij is nog niet het moment daar om alle containers maar in China te laten staan.
@31 Zcht, Dan heb je blijkbaar de linkjes niet gezien die ik in @30 heb verzameld. Complete auto motoren zijn al geprint, sterker nog straalmotoren voor vliegtuigen zijn al geprint. Niet willen geloven en het zien als luchtfietserij: http://www.oceanz.eu/weblog/mogelijkheden-van-3d-printen-in-metaal
@20 meestal gaat de printkop eerst stuk.
@32 Zucht. Ziende blind en horende doof.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.