Ondertussen roepn kolonisten op de Westoever op tot een legeroffensief in de Westbank, "Op de door Israël bezette Westelijke Jordaanoever i...
Het is en blijft een trieste zooi daar in de Gaza. . . . ...
Schuitje varen thee tje drinken en dan richting thuisland....
@3 Jij dan maar....
@12Ze hebben daar geen zinvolle tegenargumenten tegen .We moeten eigenlijk medelijden hebben met degene die dat maar niet willen zien .Ze...
@8 Aan jou dan maar. Hoewel ik alleen maar kritiek van je lees en nooit werkzame oplossingen. ...
@7 Zeker!!!! Zijn post als Staatsecretaris overdragen aan iemand die wél verstand van zaken heeft en logisch kan nadenken!...
Bob en Bries op oorlogspad, en dat op witte donderdag voor Pasen. Wat staat ons morgen nog te wachten op goeie vrijdag en zwarte zaterdag. �...
@6 Heb je een advies voor hem, behalve met pensioen gaan?...
Dat te kort blijft bestaan zolang er niets aan de oorzaak word gedaan....
Joh ??
Ik ben verbaasd, ontzet, eis opheldering, spoeddebat, onthutst, geschrokken etc...
En we gaan weer vrolijk verder..
Wetenschapsonderzoek nr: zoveel, wat selectief gebruikt en gehanteerd mag worden.
Het is maar net hoe het ze uitkomt, en waarschijnlijk dat de accijns op de benzineprijzen maar omhoog moet...
God, wat een corrupte T..... bende...
@1
Er is een parallel met asbest en tabak , dus het vuur aan de schenen leggen bij die bedrijven . Laat ze niet wegkomen met alleen maar de schuld bij de consumenten te leggen. Er moeten grote veranderingen komen en zij hebben het kapitaal en waarschijnlijk ook de know how en in ieder geval ook de organisatie.
Mooie taal trouwens dat Belgisch : " fossiele multinationals "
Interessant artikel ...
Er wordt overigens beweerd dat bv. Shell jaren lang patenten voor elektrisch rijden in bezit hield om deze ontwikkeling te stagneren. En ook heden ten dage moet je je afvragen hoeveel van dit soort bedrijven (groot) aandeelhouders zijn van autofabrikanten, en ook zo de ontwikkelingen stagneren ... zelfs de initiatieven op duurzaam gebied, zoals de ontwikkeling en productie van zonnecellen in de EU, die vervolgens wordt aangewend om de import van zonnecellen uit China te blokkeren, zou je mogelijk kunnen herleiden naar de invloed van deze groot vervuilers.
Dit zijn zaken die je zou kunnen onderzoeken, en mits bewezen zouden wellicht een basis vormen voor een aanklacht tegen deze bedrijven voor het schade toe brengen aan de aarde en de gehele mensheid.
@3 -- "Dit zijn zaken die je zou kunnen onderzoeken..."
Lees 'No Logo' of 'Fences and Windows' van Naomi Klein of 'Merchants of Doubt' van Naomi Oreskes. Zeer aan te raden. Kort samengevat, eigenlijk wisten we dit 20-30 jaar geleden al...
Waarom verandert er niks? Omdat de economie heilig is terwijl wij ons laten afleiden met trivialiteiten en drogredenen.
Ja en de tien grootse containerschepen produceren net zo veel CO2 uitstoot als alle auto op de helle wereld
@3
Ik ben daar ook wel van overtuigd.
En niet alleen shell maar al die grote olie maatschappijen.
We leven in een tijd dat wat vandaag nieuw is , morgen al weer verouderd zal zijn.
Erg naief om dan te denken dat een verbrandings motor al 100 jaar hetzelfde is gebleven.
@5
Dat is waar maar daar praat niemand over want je kan meer plukken van een paar miljoen auto's als van 10 containerschepen.
@7 Als we van die containerschepen gaan plukken worden artikelen duurder en dat willen consumenten dan weer niet. Paradoxaal, nietwaar? We willen dat multinationals aangepakt worden maar dat mag niet ten koste gaan van de economie. En dat is de kern van het probleem, het in bescherming blijven nemen van een markt die ons allang faalt.
@7 Een gigantische leugen trouwens, het zijn er geen 10 maar 6500
Het waren er 16, met betrekking tot zwavel.
https://www.nrc.nl/nieuws/2014/09/08/co2-uitstoot-zestien-grootste-schepen-die-van-a-1417819-a1033607
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.