En dat word allemaal losgelaten in de maatschappij .steken ze je neer dan word er nog van je verwacht dat je daar begrip voor moet hebben want...
@13 Klopt +++En die verrotte islam krijgt ook geen poot aan de grond in Hongarije. ...
En er zijn hersenloze bij die dit nog toejuichen ook en daar hebben we aan te danken dat er niets aan gedaan word .Ze komen er wel achter maar...
@3Er loopt volk rond dat als je hun kant uitkijkt al een reden is om je aan te vallen en zolang ze deze figuren maar hun gang laat gaan word h...
Degenen die zo leuk lopen te doen over Wilders en Orban moeten gewoon eens kijken naar hoe het er in ons land tegenwoordig uitziet en dan naar H...
@3 Nah, kan me niet boeien, ik kan het wel missen, ik gun het ze wel. Tenminste de echte Nederlanders, de rest niet....
@41Bent u er bekend mee dat de organisatie van XR financiële steun krijgt uit één van de foundations van George Soros?En dat XR, in zek...
@11 Net als vroeger. Toen was Geert nog een tijdje de mentor van Mark. 😉...
@10 Rutte is niet de baas van de NAVO. Het is alleen maar de secretaris. Opper secretaris. Hij moet het bestuur dienen. En het bestuur bestaat ...
En wederom krijgen die extra.En de mensen die een klein beetje meer verdienen dan hen kunnen weer fluiten naar wat extra:'s.👎👎...
Hoeveel belastingdoden vallen er op een jaar?
** gebruiker verwijderd **
Hoe hebben ze de vervuiling van de scooters, benzine wagens en de industrie eruit weten te filteren zodat alleen de diesels over blijven? Wat een l.lverhaal
@2 : Dat is niet belangrijk. Het doel is om de mensen een schuldgevoel aan te praten zodat ze onder het mom van milieu weer geld kunnen stelen zonder dat de mensen te kwaad worden.
@4
Of je rijdt gewoon een schoner vervoersmiddel.
@5 Niet alles kan je met de fiets doen.
@3 Nattevingerwerk.
@6
Er zit een enorm bereik tussen dieselauto en fiets. Maarja, je ziet alles zo graag zwart-wit, is het niet?
Hoe zet je dat in een rouwkaart? Heden overleden mijn lieve man die zoveel sportte maar dat nu niet meer kan.
@8 Ik rij geen diesel, dat was een aanname van jou.
@9 u bedoelt zo een jogger die langs de straat jogt?
@10
Het onderwerp is de schadelijkheid van diesel, waarop jij reageert met 'Het doel is om de mensen een schuldgevoel aan te praten'.
@2 het gaat hier over de directe vergiftiging door uitstoot van NOx en PM. Op zee hebben niet veel mensen last van die gassen.
Ik rij een vette hybride, en mijn vrouw een vette D-Cat en mijn vrouw krijg je echt niet uit haar auto. We compenseren mekaar. Geen greintje schuldgevoel hier.
@13 Vergiftiging is een heel groot woord en 180 doden is niets vergeleken met bijvoorbeeld de aantallen die overlijden aan alcohol, roken en slecht eten waar de overheid dik aan verdient en niets aan doet. Die NOx uitstoot is trouwens makkelijk tot nul te reduceren met een katalysator of AdBlue zoals dat al in vrachtwagens gebeurt.
De particuliere autorijder en met name de dieselrijder is een enorme melkkoe maar blijkbaar moet er nog meer melk uitkomen.
die 180 doden is waarschijnlijk een minieme fractie van het aantal die hun leven en welvaart te danken hebben aan een dieselvoertuig
@15
Er bestaan ook echte dieselrijders zoals mijn vrouw. Rijdt maar 8000 km per jaar maar houdt van de brute kracht en souplesse onderin. Wat haar betreft mag de prijs wel naar die van benzine en een normale wegenbelasting.
** gebruiker verwijderd **
Het aantal doden dat de overheid op zijn geweten heeft door militairen naar landen te sturen waar we niets te zoeken hebben, door onterechte bezuinigingen op ouderenzorg en gezondheidszorg ( omdat ze dat geld liever besteden aan Brussel en OSW) is vele malen groter.
Liever 10 diesels dan 1 overheidspersoon.
Vanuit evolutionair perspectief is een schoner milieu helemaal niet wenselijk. De mens heeft geen natuurlijke vijanden dus het is beter als de menselijke habitat wat vijandiger wordt. Een slecht milieu zorgt voor een sterker nageslacht. /sarc
@14 : Hybride vervuilt ook veel hoor.
** gebruiker verwijderd **
@21 Bezine-motoren in Hybrides vervuilen bijna niet maar dragen bij aan klimaatverandering door de CO2 uitstoot; dat is niet giftig, CO2 kunnen we gewoon inademenen zonder er ziek van te worden. Diesel stoot minder CO2 maar veel NOx uit. Voor Dieselmotoren is daarom een EU-norm opgesteld om de giftige NOx te reguleren. Dieselmotoren (zoals de sjoemeldiesel van VW) die tot veertig* keer (40 !) boven de norm aan giftige NOx uitstoten horen natuurlijk niet in de bebouwde kom. Oude traktoren en landbouwvoertuigen zijn schoner.
Bron* : https://www.nrc.nl/nieuws/2015/09/22/is-er-met-mijn-volkswagen-gesjoemeld-en-nog-zeven-1540543-a1236760
@18 Nee dus. De luchtkwaliteit is ook volgens de rechtbank in Nederland zo slecht (ver boven de EU-norm) dat de Nederlanse overheid volgens de rechter verplicht is de luchtkwaliteit aan te pakken. Dit is op basis van een kort geding waarin de juridische feiten doorslaggevend waren.
Bron : http://www.biojournaal.nl/artikel/26854/Rechter-verplicht-overheid-Nederlandse-luchtkwaliteit-te-verbeteren
Bron :https://www.nporadio1.nl/standpunt/2017-08-23
@5 Die verantwoordelijkheid ligt (zie @24 ) bij de Nederlandse overheid; mileudefensie heeft de rechtzaak gewonnen en een voorschot op het beleid gegeven.
De Nederlanse overheid zou:
- de typegoedkeuringen die door de RDW zijn afgegeven voor auto's waarvan blijkt dat ze in de praktijk substantieel meer uitstoten dan op papier moeten intrekken
- het belastingvoordeel voor diesel op moeten heffen
- direct boetes bij autofabrikanten moeten incasseren
....etc.
Bron : https://milieudefensie.nl/luchtkwaliteit/probleem-en-oplossing/dieselgate-12-dingen-die-nederland-kan-doen
** gebruiker verwijderd **
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.