Omdat ze alle aanvallen van Iran op Israël konden onderscheppen, denken ze nu ook alle kernwapens van Rusland te kunnen onderscheppen?Volge...
@6 Samengevat. Den Haag en Brussel hebben de belangen van de extreem grote bedrijven in beton gegoten. Maar dan kan men dus niet meer spreken ov...
@4 M'n megafoon ligt bij de reparateur 😑...
@3 Nou, leg het hem uit zou ik zeggen....
@2 Op 4 mei - dodenherdenking - ga je niet demonstreren. Dan ben je stil.Dat moeten we die Frank van der Linde nog maar eens uitleggen....
@2 Als je wegens verraad achter een brommer wil eindigen is dat een goed idee. Verzet tegen Hamas zal er hier en daar best zijn maar niet met t...
Aldus bruinrechts........
Je voelt aan je water dat deze formatie met de haven in zicht gaat stranden. De PVV is een veel te onbetrouwbare en onvoorspelbare partij....
Zo zal dat hier ook gaan. daar aan kan je zien dat er dubbele agenda's zijn. Alle landen binnen de EU stellen zich hetzelfde op voor de asiele...
Je houdt je hart vast met een extreemrechtse Kamervoorzitter die in actie komt tijdens dodenherdenking. Je weet het nooit met dat soort lieden....
Zolang de meeste ongelukken nog plaatsvinden als gevolg van het roekeloze rijgedrag van veel jongeren raad ik ze aan om eens flink in de spiegel; te kijken. Zelf erger ik als automobilist van middelbare leeftijd me veel meer aan het rijgedrag van jongeren dan aan dat van ouderen.
Natuurlijk zijn veel ouderen direct herkenbaar op de snelweg vanwege hun voorzichtige rijgedrag. Een maximumsnelheid heet niet voor niets een maximumsnelheid maar jongeren zien dat als een normsnelheid waar ze liefst met 20 km/h overheen gaan. Wanneer je aan het inhalen bent met 140 op de snelweg zit er gelijk een jongere achter je te plakken en/of te seinen met zijn lichten.
Als ouderen al heel voorzichtig invoegen is dat vaak op plaatsen waar invoegen erg lastig is of op plaatsen waar jongeren ver boven de maximumsnelheid langs komen denderen en ouderen dat weten.
Daar hebben ze gelijk in, helaas zijn ze dat zelf ook.
die jongeren denken de wijsheid in pacht te hebben maar die wijsheid komt pas met de jaren. Het is op de weg meer van: ikke, ikke, ikke. en in veel gevallen vraag ik me wel eens af hoe sommigen dat rijbewijs hebben kunnen halen.
Wie zijn nu het ECHTE gevaar op de weg: verkeersdeelneem(st)ers die menen dat hun smartphone de baas is en dus meer aandacht hebben voor die krengen dan voor het verkeer waar ze op dat moment aan deelnemen. Dan hebben we het dus niet alleen over automobilisten maar over alle verkeersdeelnemers. Als DAT probleem effectief wordt opgelost kijken we nog eens naar het rijgedrag van ouderen.
Ja ja...... als ik zelf niet goed oplette, dan had ik toch zeker 100 keer een ongeluk gehad met een app-ende jongere....
@4
Zo zie je maar weer. Een smartphone is geleende smart. Is niet zelfreflecteerbaar.
Ach jongeren.
Zolang ze niet de straat op gaan om voor hun toekomst te vechten maar inplaats daarvan voor alles tegen de ouderen schoppen heb ik niet zo´n hoge pet van ze op.
@7
Yepz, het is vaak net alsof ze hun ouders, grootouders enzovoorts haten. Ik heb weinig respect voor dat soort nestvervuilers.
Weinig last van ouderen, behalve wanneer ze op een drukke 130 weg 90 rijden. Dat levert levensgevaarlijke situaties op, maar dat merken ze niet eens.
Dat soort huftergedrag (IK ben veilig, de rest interesseert mij niet) zou harder gestraft moeten worden.
Op de snelweg zijn het vooral de Audi's die achterlijk hard rijden. In de steden zijn het de Golfjes.
@9
Lees nog eens goed wat #1 schrijft, en dan speciaal de tweede alinea.
Ik denk dat jij in die categorie valt.
@9 : Wie zijn gevaarlijker op de weg...ouderen die 90 km rijden, of jongeren die 180 km rijden??
"Jongeren vinden ouderen een gevaar op de weg "
Dat is slechts de mening van een groep onvolwassen pubers zonder levenservaring. Waardeloos dus.
Waarom denk je dat jongeren een hogere verzekeringspremie betalen dan ouderen? Omdat ze veiliger rijden of omdat ze een gevaar op de weg zijn? I rest my case.
Hoe zo ouderen gevaarlijker....nee, het zijn juist de jongste automobilisten:
- https://www.verkeersnet.nl/20988/zijn-hoogbejaarde-automobilisten-een-gevaar-op-de-weg/
- https://www.swov.nl/feiten-cijfers/factsheet/18-tot-en-met-24-jarigen-jonge-automobilisten
- https://www.letselschade.nl/auto-ongeluk/vaker-ongeval-dodelijk-letsel-combinatie-onervaren-bestuurder-en-jonge-bijrijders/
Steeds weer komen er artikelen die in feite zouden willen dat, als je de pensioengerechtigde leeftijd haalt, je ook maar gelijk niet meer mag autorijden. Onproduktief? Van de weg af! Dan hoeven de werkenden, die uiteindelijk de enigen zijn die ertoe doen, niet langer de snelweg te delen met waardeloze troep.
Hebben ze net hun rijbewijs gehaald denken ze meester op de weg te zijn. Jongeren doe eens normaal op de snelweg en laat je smartphone met rust.
Ouderen zijn soms wat traag en onvoorspelbaar maar een veel minder groot gevaar dan de hedendaagse jongeren. Waar je vroeger de racertjes had bij de jongeren , en die heb je nog steeds , is de groep uitgebreid met een hele grote groep telefoon verslaafden .Ouderen zien slecht , jongeren kijken niet .
"Per afgelegde afstand is dit (dodelijk) ongevalsrisico van jonge automobilisten ruim vijf keer zo hoog als van automobilisten tussen de 30 en 59 jaar. Het risico van jonge mannen is zelfs tien keer zo hoog."
Bron: https://www.swov.nl/feiten-cijfers/factsheet/18-tot-en-met-24-jarigen-jonge-automobilisten
Jongeren zijn veel gevaarlijker op de weg
Ouderen is een heel ruim begrip zeker vanuit het standpunt van jongeren.
die vinden 40 ers al oud, dus voelt een ieder zich al snel aan gesproken.
Mijn schoonmoeder heeft indertijd zelf haar rijbewijs ingeleverd,
het ging niet meer en mijn schoonvader stopte pas op dokters advies.
Het moment van stoppen kiezen valt niet mee de ene is bij 60 toch al wat
minder in het verkeer en bij de ander gaat dat als deze 80 is nog super goed.
jongeren zien soms nog geen gevaar roekeloos en ouderen zijn soms wat eigenwijs
Ach, het is omgekeerd ook zo, dus dat houd elkaar mooi in evenwicht.
Laat de Roverheid eerst maar de straffen voor bellen en appen tijdens het autorijden net zo hoog maken als in Frankrijk, daar is de straf nu 1 jaar gevangenis omdat boetes niets meer uitmaakt en er jaarlijks 10 tallen doden vallen door het bellen door vooral jongeren.
@1 Jongeren of Ouderen is niet iets waar ik op let, ik kijk niet in de wagens en kom overal en weet maar al te goed welke stunts ze uithalen. Op snelwegen kan je vaak zien dat een wagen dichtbij een andere komt en dus de vrachtwagen of wat dan ook in moet halen en als je dan wat achter je is in de gaten houd,welke ik met een bestel bus HD met camera's niet alleen direct kan zien maar evenzo later 'wat gebeurde daar nu precies' 100 - 130 kilometer per uur met misschien de lengte van 1 wagen ertussen ? en velen geven gas en doen dat om degene die in zou moeten halen of dat wil doen 'net voor de zijn' en vaak doen ze dat zo:
flink gas geven en dan loslaten op het moment dat ze naast de wagen hangen die ze willen blokkeren, of nog mooier ze komen met een gang achterop je en gaan dan vlak achter je plots naar links.
iets verderop gaan wagens langzamer en het verschil ? Remmen en hopen dat dat goed gaat.
van 120-130 naar 50 -0 in een paar honderd meter en ik zie dat aan de lopende band.
Anderen de schuld geven gaat niet helpen en velen ervan vloeken op me als ik weet dat er een file vlak voor me is ? de live connectie van mijn TomTom waarschuwd me en door data sharring it warns others.
Ik meen dat 65+ niet de oorzaak is van de meeste ongelukken op de weg. Dat zijn toch echt de chauffeurs van 18-30 jaar.
Daarom stel ik voor dat de rijbevoegdheid wordt opgetrokken naar 25 jaar voor mannen, dus als men verantwoordelijkheid heeft gekweekt.
Voor vrouwen kunnen we een leeftijd van 20 jaar aanhouden.
Jongeren denken dat ze auto kunnen rijden maar ze kunnen net niks en af geven op ouderen dat kunnen ze heel goed terwijl ze zelf nog niks hebben gepresteerd in hun leventje.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.