door BenErWeer in Politiek  ·  41 Reacties

  • 1
  • 491x gelezen
Reageer met een Emoji

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.

"Antifa in de VS: bevlogen idealisten of gewelddadige relschoppers? "

Is er verschil dan?

12
1 BenErWeer

AFA's die geweldloos demonstreren vind ik prima. AFA's die geweld gebruiken blijven in mijn ogen extreem-linkse hooligans.

5
2 tripomatic

@2
Waar zijn dan die AFA's die geweldloos demonstreren?

14
3 BenErWeer

Extreemlinks is altijd gewelddadig; dat is hier zo (zie oa Hamburg) en in de VS is het niet veel anders.
Hier is extreemlinks in actie om een "foute" spreker op de Berkeley universiteit tegen te houden:

12
4 greenmango

@4 Kun je ook zo'n lijstje maken voor de afgelopen 10 jaar maar dan voor links?

Anders Breivik, James von Brunn, Dylann Roof, Scott Roeder, Kevin Harpham, Michael Page, Thomas Mair, Zack Davies, Pavlo Lapshyn, Jared Lee Loughner, Michael Enright, , Alexandre Bissonnette en nu kunnen we James Alex Fields Jr.aan deze incomplete lijst toevoegen.

11
5 Dian

@4 "Extreemlinks is altijd gewelddadig; dat is hier zo (zie oa Hamburg) en in de VS is het niet veel anders.
Hier is extreemlinks in actie om een "foute" spreker op de Berkeley universiteit tegen te houden:"

Dat geweld keur ik ook af. Maar alle AFA's geweldadig noemen is net zo hard over 1 kam scheren als alle extreem-rechtsen geweldadig noemen.

(En ik heb met de denkwijzes van beiden niets op.)

4
6 tripomatic

** gebruiker verwijderd **

Wat een aandacht afleiden van waar het werkelijk om gaat

het geweld van extreemrechts en niet andersom.
In Hamburg zijn geen doden gevallen, al moet ik van al dat gesloop ook niets hebben.

7 ---deleteduser---

@5

Ja eerst mensen het leven zuur maken met linkse bullshit. Zoals de rust verstoren met de gezellige uitheemdiers. Dan wordt je identiteit gestript.. Je mag niks meer en moet buigen voor zwarten, Moslims. Moslimterreur acties zijn altijd maar 'incidenten' die niet velden voor de hele Moslim gemeenschap. Tenzij een rechts persoon een kleurling vermoord dan is iedere blanke een racist en neonazi. Dan word je gewoon kwaad. Of had jij je de konsekwenties anders voorgesteld?

Net zoals huiselijk geweld tegen vrouwen. De vrouwen zuigen zeiken zeiken zuigen bitchen. Dan vallen er klappen. De buitenwereld kan niet begrijpen waar dat geweld 'plotseling' vandaan komt... Nu weet je het.

11
8 Vanillestok

@7

Ik word ook niet blij van al die schreeuwende zwarte BLM vrouwen hoor. Gristus. Klappen kunnen ze gewoon verwachten.

11
9 Vanillestok

@7 Niet? Je keurde alle acties goed. Incl. rookbommen in een kinderdagverblijf.
Nu jank je dat je tegen geweld bent omdat de rechtse reactie op linkse provocaties flink uit de hand is gelopen.
Of moet ik in geheel Linksche wegkijkstijl zeggen: "Laten we eerst het onderzoek afwachten want zonder gerechtelijke uitspraak is er slechts een verdachte."

12
10 Rex

@7 Dit draadje gaat toevallig net over de antifa.

1
11 greenmango

De tegendemonstranten in Charlottsville waren geen AFA's, dat waren burgers van dat stadje..
Die wilden geen marcherende nazi"s in hun straten.
Extreem-rechts wil het weer framen.

5
12 GreyB

Het zijn relschoppers voor een deel klopt. Aanpakken.
Maar lang niet iedereen die tegen white supremacists protesteert is antifa.
Bijna iedereen heeft de schurft aan nazi's, KKK, Chistian identity movement etc etc.
En de meesten hebben ook niks met antifa anarchisten...

6
13 Dian

@13 [ antifa anarchisten ]
Hoe komt u bij die benaming? Ik ken wel (beroeps) reltrappers onder het mom van ondermeer antifascisme... Ik ken geen reltrappers vanuit het anarchisme. Kennelijk hebben de oude prenten die anarchisten met bomgooiers verbonden hun uitwerking niet gemist.

6
14 TedjeR

@13 volgens een aantal reageerders hier ben je al links als je anti neo nazi en anti KKK bent. zo diep zijn ze al gezakt.

Maar aan de andere kant beweren diezelfde reageerders weer dat nazis links zijn (zie het topic gister).

Zouden ze het zelf nog wel snappen? Moeilijk moeilijk moeilijk.....

6
15 Sparkplug

** gebruiker verwijderd **

alt-left bestaat niet en doet niet ter zake bij extreemrechts geweld.

want dat is wat er gebeurde, zie hier:
14 augustus om 15:24 ·
From an actual resident of Charlottesville:

"There seems to be a perception from people outside of Charlottesville that what is going on here is two opposing groups coming to town and fighting some ideological battle that has gotten messy. That is not what is happening here. What is happening here is that several hate groups from the extreme right have come together under the "unite the right" banner here in our town and basically started acting as terrorists. This may seem like an exaggeration but it's not.

A church service was held over because they had surrounded the building and police had to disperse them. People had to be escorted to their cars. My friend was there with her daughter. Everywhere they meet, businesses close. We had drive by shootings yesterday from a van marked kkk.

A car plowed into a huge group of people. I'm sure you saw that on the newsfeeds. What you probably didn't see is that some of those people were on their way back from helping to repel a white supremacist march to predominately black housing development a few blocks away where they were attempting home invasions. I guess they were unfamiliar with the neighborhood. The residents repelled that one before antifa got there but there is some video of the alt-right folks getting run off on the daily progress twitter feed, if you're interested.

So, basically, what I'd like you to understand is, this IS NOT two side egging eachother on to unavoidable violence for more attention. This is one side of terrorists declaring that they can and will hold a town hostage (they've been saying it for over a month now, actually) and the town responding to that threat. The car that killed and injured people yesterday? Ohio tags. The medic tents (which treated both sides... turns out the alt right erst didn’t bring any medics. Guess they planned on doing all the injuring), water bottles, snacks, shade tents (all volunteer, donations, none shut down by police... all manned by that radical left you keep hearing about) yeah, we all live here. I saw a lot of people I knew yesterday, none of them were speaking for unite the right. None of them were escalating violence, most of them were offering some kind of aid and defending."

16 ---deleteduser---

** gebruiker verwijderd **

alt-left bestaat niet en doet niet ter zake bij extreemrechts geweld.

want dat is wat er gebeurde, zie hier:
14 augustus om 15:24 ·
From an actual resident of Charlottesville:

"There seems to be a perception from people outside of Charlottesville that what is going on here is two opposing groups coming to town and fighting some ideological battle that has gotten messy. That is not what is happening here. What is happening here is that several hate groups from the extreme right have come together under the "unite the right" banner here in our town and basically started acting as terrorists. This may seem like an exaggeration but it's not.

A church service was held over because they had surrounded the building and police had to disperse them. People had to be escorted to their cars. My friend was there with her daughter. Everywhere they meet, businesses close. We had drive by shootings yesterday from a van marked kkk.

A car plowed into a huge group of people. I'm sure you saw that on the newsfeeds. What you probably didn't see is that some of those people were on their way back from helping to repel a white supremacist march to predominately black housing development a few blocks away where they were attempting home invasions. I guess they were unfamiliar with the neighborhood. The residents repelled that one before antifa got there but there is some video of the alt-right folks getting run off on the daily progress twitter feed, if you're interested.

So, basically, what I'd like you to understand is, this IS NOT two side egging eachother on to unavoidable violence for more attention. This is one side of terrorists declaring that they can and will hold a town hostage (they've been saying it for over a month now, actually) and the town responding to that threat. The car that killed and injured people yesterday? Ohio tags. The medic tents (which treated both sides... turns out the alt right erst didn’t bring any medics. Guess they planned on doing all the injuring), water bottles, snacks, shade tents (all volunteer, donations, none shut down by police... all manned by that radical left you keep hearing about) yeah, we all live here. I saw a lot of people I knew yesterday, none of them were speaking for unite the right. None of them were escalating violence, most of them were offering some kind of aid and defending."

17 ---deleteduser---

@15 ja, 2017 het jaar van de lastige vragen question

3
18 TedjeR

@7
De vraag mag (en moet) natuurlijk best gesteld worden.

1
19 W. Anstalt

@7
U heeft gelijk, we moeten Kosto, de Makro, Fortuijn, van Gogh en die allerliefste krakertjes maar even vergeten..

5
20 BenErWeer

@18
Tja, en voor de anderen ben je al islamofoob en racist als je iets durft te zeggen over de overlast.
Laat staan dat je als nazi wordt uitgemaakt als je beide kanten van het geweld verantwoordelijk stelt.

5
21 BenErWeer

@5
Wilt u dat ik een lijstje opstel van elk slachtoffer van stalin, pot, kim, mao of welke andere linkse idioot?
Of zijn de aantallen noemen al valdoende?

6
22 BenErWeer

@7
In Amerikaanse media wordt verschillend aangekeken tegen het gebruik van geweld door linkse en rechtse activisten. "De antifa heeft in Charlottesville zeker geweld gebruikt", zeggen twee verslaggevers van The New York Times. "Maar zij gingen lang niet zover als de aanslag van de rechtse betoger. Die wordt nu verdacht van doodslag."

0
23 Benzardi

Ik hoop toch echt dat @8 niet zonder begeleiding naar buiten mag,

4
24 PuurHagelslag

En uit de buurt van minderheden en vrouwen wordt gehouden. Rare agressieveling.

4
25 PuurHagelslag

@23
Een reactie van een inwoners van Charlottsville onder het artikel van de NYT:

"14 augustus om 15:24 •
From an actual resident of Charlottesville:

"There seems to be a perception from people outside of Charlottesville that what is going on here is two opposing groups coming to town and fighting some ideological battle that has gotten messy. That is not what is happening here. What is happening here is that several hate groups from the extreme right have come together under the "unite the right" banner here in our town and basically started acting as terrorists. This may seem like an exaggeration but it's not.

A church service was held over because they had surrounded the building and police had to disperse them. People had to be escorted to their cars. My friend was there with her daughter. Everywhere they meet, businesses close. We had drive by shootings yesterday from a van marked kkk.

A car plowed into a huge group of people. I'm sure you saw that on the newsfeeds. What you probably didn't see is that some of those people were on their way back from helping to repel a white supremacist march to predominately black housing development a few blocks away where they were attempting home invasions. I guess they were unfamiliar with the neighborhood. The residents repelled that one before antifa got there but there is some video of the alt-right folks getting run off on the daily progress twitter feed, if you're interested.

So, basically, what I'd like you to understand is, this IS NOT two side egging eachother on to unavoidable violence for more attention. This is one side of terrorists declaring that they can and will hold a town hostage (they've been saying it for over a month now, actually) and the town responding to that threat. The car that killed and injured people yesterday? Ohio tags. The medic tents (which treated both sides... turns out the alt right erst didn’t bring any medics. Guess they planned on doing all the injuring), water bottles, snacks, shade tents (all volunteer, donations, none shut down by police... all manned by that radical left you keep hearing about) yeah, we all live here. I saw a lot of people I knew yesterday, none of them were speaking for unite the right. None of them were escalating violence, most of them were offering some kind of aid and defending." "

4
26 GreyB

@26
Niemand ontkent dat er agressie was van beide kanten."

Toch is de aard van de gewelddadigheden niet dezelfde, zegt de correspondent. "De kiem van het conflict waren demonstraties van vrijdagavond, waarbij neonazi's met fakkels fulmineerden tegen Joden. Dat is ongekend schokkend in een land dat heeft gevochten om de wereld te redden van Jodenvervolging. Die gebeurtenissen van vrijdag leidden tot heftige tegendemonstraties op zaterdag, waarbij inderdaad door beide partijen is gevochten. En dát mondde weer uit in die daad van die jonge extremist, die die menigte omver reed. Niemand ontkent dat er agressie was van beide kanten."

Toch is de aard van de gewelddadigheden niet dezelfde, zegt de correspondent. "De kiem van het conflict waren demonstraties van vrijdagavond, waarbij neonazi's met fakkels fulmineerden tegen Joden. Dat is ongekend schokkend in een land dat heeft gevochten om de wereld te redden van Jodenvervolging. Die gebeurtenissen van vrijdag leidden tot heftige tegendemonstraties op zaterdag, waarbij inderdaad door beide partijen is gevochten. En dát mondde weer uit in die daad van die jonge extremist, die die menigte omver reed. Dus het is zeer de vraag of beide partijen evenredig schuldig zijn."

Laat ik even duidelijk zijn ik afschuw het hele extreme rechtse gedachten goed.
Maar het gaat om deze vraag in dit artikel.

Dus het is zeer de vraag of beide partijen evenredig schuldig zijn."

Ik zeg Nee, maar je moet wel naar het hele verhaal kijken.
Daarom vind ik dit een goed artikel van de NOS, eindelijk kijken ze wat verder.

2
27 Benzardi

@1 "...bevlogen idealisten of gewelddadige relschoppers? "...."

Kun je net zo goed zeggen van de neo-nazi's.....of van de Syriëgangers....of....

3
28 CoolMemories

@15 "...volgens een aantal reageerders hier ben je al links als je anti neo nazi en anti KKK bent. zo diep zijn ze al gezakt. ..."

Geldt andersom ook; je bent tegenwoordig al een neo-nazi als je voor Sinterklaas en Zwarte Piet bent of tegen massa-immigratie of hetero bent....

2
29 CoolMemories

"Dat is ongekend schokkend in een land dat heeft gevochten om de wereld te redden van Jodenvervolging."

Klinkklare onzin. De holocaust speelde geen enkele rol bij de beslissing van de VS om Europa te bevrijden. De Amerikaanse overheid was in 1942 al op de hoogte van de holocaust. Pas in de zomer van 1944 begon de invasie toen de meeste joden al waren vermoord.

2
30 Dune

@22 "...dat ik een lijstje opstel van elk slachtoffer van Stalin, Pot, Kim, Mao of welke andere linkse idioot?...."

Als je die van nationaal SOCIALIST Hitler er ook nog bij optelt....

5
31 CoolMemories

Sam Harris - Express a rational though, or try to understand a differing opinion - and you are likely to be called a "Fascist", a "Racist", a "Bigot" or something else. This is how the left will die.

3
32 Dune

@30
De holocaust speelde geen enkele rol bij de beslissing van de VS om Europa te bevrijden.

Daar heb je een punt, maar het blijft de NOS.
De VS deed pas mee toen ze werden aangevallen door Japan.

1
33 Benzardi

@31 Duidelijk waar jij voor staat. Extreemrechts. Je kunt ook in je geliefde Rusland gaan wonen. Wel het nederlandse paspoort inleveren.

8
34 Yesterday

@34 Een mooie voorbeeld van de onverdraagzaamheid van links. Als niet meedoet dan ben je extreemrechts.

4
35 Dune

@35 Het zegt mij genoeg dat je mij aanspreekt en niet @31om het vervolgens fraai te verdraaien. Hitler links noemen komt voor in extreemrechtse kringen. Daar vind ik wat van en zeg ik wat van. Het is de bekende retoriek. Dan is het ook duidelijk waar jij voor staat.

8
36 Yesterday

@34
Euh..
Rusland is een communistische dictatuur..
Is toch echt wel links hoor..

3
37 BenErWeer

@37 Het is rechts conservatief.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Verenigd_Rusland

6
38 Yesterday

@38
Jahoor..
U heeft gelijk..
Rechts conservatief..
Proest!!

1
39 BenErWeer

Alles had gewoon voorkomen kunnen worden.Op hed moment dat die KKK-klootzakken onder hun steen wegkwamen, hadden ze gewoon en masse naar Gitmo getrapt moeten worden. KKK is in de VS namelijk een officiële terreurorganisatie.

0
40 Liwwie

Gewoon de standaard betaalde opruiers!

De ene week links (Hamburg) de volgende week rechts als ze maar betaald krijgen en kunnen rellen!

0
41 Zie Hier

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Net binnen
Toon meer
Meest gelezen
Laatste reacties
Wedergeboren
D66-minister pakt vliegtuig naar Luxemburg ondanks klimaatambities - NieuwRechts.nl

7 is voor @5. Die niet ziet dat er al 17 minuten eerder dan zijn gezeik een verbetereing van mij staat. Tja, dan zet je jezelf voo...

3 minuten geleden geplaatst door Wedergeboren

Wedergeboren
D66-minister pakt vliegtuig naar Luxemburg ondanks klimaatambities - NieuwRechts.nl

@3 "Dan zet je jezelf voor lul." Niet lezen, zoals jij doet. Dan zet je jezelf voor lul. Zie 4. ...

6 minuten geleden geplaatst door Wedergeboren

Sarcoff
Donny Roelvink over bekering: ‘Ik hoop dat dit gerespecteerd wordt’

Veel geluk met je 72 eeuwige maagden als je de marteldood sterft.SUKKEL. ...

7 minuten geleden geplaatst door Sarcoff

Zie Hier
De valse retoriek van Geert Wilders - Chris Klomp

Kop is verkeerd moet zijn: Valse retoriek van Timmerfrans word door Wilders omgebogen!...

15 minuten geleden geplaatst door Zie Hier

Zie Hier
Pro-Palestijnse activist roept op om Dodenherdenking te verstoren - NieuwRechts.nl

Tja loslopende dorpsgekken willen zoals gewoon laten zien nergens respect voor te hebben en alleen met hun eigen belang bezig te zijn hard schre...

17 minuten geleden geplaatst door Zie Hier

Zie Hier
D66-minister pakt vliegtuig naar Luxemburg ondanks klimaatambities - NieuwRechts.nl

Ach dat zien we regelmatig van klimaat fanaten denk even aan die patient bij de XR demonstraties kam ook niet lopent uit Stockholm of die klimaa...

24 minuten geleden geplaatst door Zie Hier

Sarcoff
D66-minister pakt vliegtuig naar Luxemburg ondanks klimaatambities - NieuwRechts.nl

@3 Overigens is 'de het Balkanschiereiland'' mij ook onbekend.Prik, als je mensen op taalfouten wijst, wat alleen onaangename persoonlijkheden...

29 minuten geleden geplaatst door Sarcoff

Sarcoff
OpinieZ Politiek & Maatschappij

https://opiniez.com/2024/04/22/timmermans-doet-verkapte-oproep-tot-geweld-tegen-wilders/inesvanbokhoven/...

37 minuten geleden geplaatst door Sarcoff

Wedergeboren
D66-minister pakt vliegtuig naar Luxemburg ondanks klimaatambities - NieuwRechts.nl

'het Balkanschiereiland' , niet 'de het Balkanschiereiland'...

41 minuten geleden geplaatst door Wedergeboren

Sarcoff
Australische premier haalt uit naar ‘arrogante miljardair’ Musk, die weigert beelden steekpartij te verwijderen

En waarom zou Musk die verwijderen, mag de waarheid van die opgeblazen politicus niet getoond worden?...

41 minuten geleden geplaatst door Sarcoff

NK. App
Nude Porn Sex VideosPriyanka Porn VideoFun In The Backrooms PornGelboorePornstar In HeelsPornstar XnxxTecher XxnxDesi Hindi Porn VideoSoles JoiAva Addams OfficeWomen Naked ExercisingAunty ChootSatisfying Sex VideosNigger RaceplayBfsexvideoJoes Fantasy PornPorn MagazinesFlash PornRedtube .comCheerlesder PornMandakini XxxNaked Women SexJackie Chan Cartoon SexRoshini X VideosNessa Barrett PornLove Her FeetEhntaiLisa DeleeuwCélula Dragon Ball ZMom San FokKama VideosReedtubeAria LeeXxx Indian Teen PornLauren Phillips StepmomPorn GiftNudevestaFree Live SexcamAlexandra Paul NudeMom OrgasmeJesse Switch VideosLacey WilddKalasipalyaNandini XxxSunny Leone Sexy Video DesiElden Ring PornSingandoWww Xxx Sex ComBdsm TumblrSlamlust'sGilf FeetNudes De NovonhaScuby Doo PornAngelina Jolie Hot SexNew Indian XxxxNudeslutsFluffer VideosJavtrailerTit BlowjobsDanielle Fishel BikiniKendra Lust Full PornKamasutra Xxx MovieItalian MilfpornCuckquean VideosGrupos Telegram PornoSexmodeleسكس الهندDark Hot PornKindgirls.ocmJavhd SubWww Vporn ComLilydreamboobsSardar Ji PornVideo BokepindiaPornhub HolidayEmilia Clarke Got NudeSunny Leone Video XxxxBeat Porn On RedditNaked Petite GirlfriendVideo Sexsi HdTürk SexsAmatuer HandjobHeidi SchanzCnxx3Kang Han-naIndian Village Blue FilmSexo PornovideoKaley CuocopussyMilk XxxFetcon 3some With Double Anal Of Chloe And JadePornhub IranScarlett Johansson In BikiniAnal Dildo RidingMalusexNude Photos Of BoobsMewslut Full VideosAngelaalvarez OnlyfansMia Khalifa Xxx Videos ComXnxx Mallu HotSexy VedosBad Room XxxDemonmika__Beautiful Agony VideosLemon TorrentsDirk CaberSnowbunnyMaid Sex PornAlice Goodwin PornRussia Mom PornoBest TittesPorn D.rLesbianas Videos PornBig Dick ShemalesTeacher XvidAngelina DiamantiPokimane NudesIndian Kissing PornMeena Actress HotDiana Prince PornCojiendo En CasaTessa West PornAdulsearchEn.xtapesSites ProstitutionHistoires Erotiques OrgAmateur Female NudesMía KlalifaDoctor BrazerSavbrookexoHanabi NudeBest Dirty Talk Porn StarsWomen And Women PornBratwitaglockValentino Aston LeaksMiddle Eastern Gay PornSouth Heroine Sex VideoLatina Teen AnalPornographie VideoPowg PornShivangi Joshi XxxTelugu Hd Sex ComTinydancer0107Japani SaxBlue Film Sexy Film VideoMale BdsmBig Boobs Belly DanceThothub.lolActresses NudeTern CameltoeGermany Porne