Deel dit artikel
-

Albert Heijn introduceert productscanner met augmented reality

Albert Heijn lanceert vandaag de AH Productscanner. Dat is een app die klanten met behulp van augmented reality informatie geeft over ingrediënten, voedingswaarden, allergenen, recepten en herkomst van AH eigen merk-producten.

De AH Productscanner werkt met augmented reality, de snel groeiende technologie die de realiteit en de virtuele wereld met elkaar verbindt. Na het scannen van de voorkant van het product met de telefooncamera zien klanten gegevens over ingrediënten, allergenen, voedingswaarden en herkomst. Ook geeft de app inspiratie aan de hand van een Allerhande-recept.

Volgens Marit van Egmond, directeur merchandising & sourcing bij Albert Heijn, vinden klanten het steeds belangrijker om te weten wat er in producten zit die ze bij ons kopen en waar ze vandaan komen. ‘Deze informatie hebben we natuurlijk allemaal, maar kunnen we niet kwijt op het etiket of bij beschrijvingen op onze site. Met behulp van nieuwe technologieën brengen we de informatie nu binnen handbereik tijdens het winkelen. We starten met 35 producten en schalen dit aantal de komende tijd op’.

De AH Productscanner-app is vanaf vandaag beschikbaar voor iOS en Android. De te scannen producten krijgen een sticker op de verpakking. Het aantal scanbare producten wordt de komende tijd stap voor stap uitgebreid naar alle AH eigen merk-producten.

 

Deel dit bericht

2 Reacties

ferdinandes

Ziet er fancy uit, maar et is me niet duidelijk waarom de informatie boven de verpakking moet zweven. Dat je de verpakking kan scannen is handig, maar dan zie ik net zo lief de informatie gewoon overzichtelijk in de app.

Tenzij ze augmented laten zien hoe je de verpakking open maakt, dat is bij sommige verpakkingen hoog nodig…

Marc - Marcdekker.nl

Mee eens Ferdinandes.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond