@1Rond "contacten" met Rusland, maar ook China, zijn altijd al wild-west verhalen geweest. Er zijn echter op het geheel, maar weinigen, die è...
Schandalig dit weer.Gek dat deze "tekorten" alleen maar in Nederland spelen. Ook de prijzen van medicatie, zijn in het buitenland vaak goedkop...
@17Bij oorlog aan oorlogsrecht doen , betekent verlies.Nog geen ene oorlog meegemaakt waar ze zich volledig aan oorlogsrecht hebben gehouden...
@7 Dat is juist en dat komt door een oerdomme constructie. Aan elk mbo-diploma hangt een zak geld voor de school, zo’n 5000 euro dacht ik, maa...
@6Dat laatste is maar al te waar.Wel is het MBO uitgekleed door telkens het niveau omlaag te halen.Wat trouwens in ons hele onderwijs ...
Er is altijd onderscheid m.b.t. educatie. Wie een doctorstitel heeft is opgeleid t/m het hoogste niveau in deze zin dat er niets anders meer is ...
Weten jullie ook welke partijen niet getekend hebben tegen het antisemitisme deze week ?Het door de Turken bestuurde Denk en het door de Russe...
@59Iedere keer weer over mijn ziekte beginnen zoals in @57 Wat ben jij toch een goor achterlijk stuk vreten ...
@59Waar ben je nou met die gore vieze bek van je ?...
@62 Dat kan dus niet want de KvK heeft geen jaarverslagen gekregen over die tijdsperiode Doe godverdomme je huiswerk voordat je hier dingen ...
De milieu-vervuilende korte-afstandsluchtvaart wint het dus van de milieu-vriendelijke spoorwegverbindingen. Helaas.
Dat iets zo vervuilend als kerosine vandaag de dag nog goedkoper mag worden. Na de afspraken in Parijs zou je toch verwachten dat zulke vervuilende stoffen veel duurder zouden worden .
Gewoon de subsidie op dit soort brandstoffen afschaffen. Helaas bleek op de G20 top dat er veel belastinggeld in fossiele brandstoffen wordt gestoken. Stop daarmee zou ik zeggen.
Op vliegtuigbrandstof zit nagenoeg geen belasting en op autobrandstof is de belasting orde grootte 85%. Deze discrepantie is duidelijk een politieke/neo liberale beslissing waardoor zowel de zakelijke reizigers als de vakantievierders voor een prik kunnen vliegen. Daar kan dan geen andere vorm van mobiliteit tegenop: ik vermoed dat zelfs lopen duurder is (slijtage schoeisel) dan vliegen.
@4 nou 85% is ook weer wat overdreven het is gemiddeld over Diesel en Benzine 62%!
Dat komt omdat de vliegtuigen in het internationale gedeelte en taxfree gedeelte van landen tanken. Daar word geen belasting geheven op goederen. Ook niet als je zelf daar iets koopt! Daar hoor ik dan weer nooit iemand over klagen.
@5 De discrepantie tussen de belasting op auto brandstof en op kerosine is een internationale aangelegenheid en zal ongetwijfeld te maken hebben met het willen bevorderen van handel en vrij verkeer van personen. Degenen die bijvoorbeeld zijn brood verdient door het maken van veel kilometers met de auto zal hier echter minder blij mee zijn. Ook de linkse milieu activisten die zo tegen de auto zijn maar nooit protesteren tegen het vliegen kan ik niet volgen.
Toen er na de aanslagen van 9/11 even niet gevlogen mocht worden boven de USA waren er positieve effecten voor de natuur waarneembaar.
@5
63%
https://www.businessinsider.nl/nederland-heeft-hoogste-accijns-op-benzine-van-europa-430546/
▲ Op benzine.
Alle brandstof subsidie afschaffen en wel nu psychopaten spelen met de toekomst van uw kinderen.
@9 Welke toekomst????
Heb vrienden die elk jaar hun 10 dagen Griekenland of Turkije doen.
Draaien daarvoor het hele jaar door elke cent voor om.
Voor hen is deze vorm van extreem goedkope ALL IN massavakanties maar net betaalbaar.
Het geeft ze het gevoel dat ze in ieder geval nog een beetje mogen meedelen in de welvaart.
Lijkt me niet politiek niet slim hen ook nog eens dat aftepakken door kerosine (en wat nog meer?) duurder te maken (vandaar de walging die veel van die mensen voelen bij GroenLinks of D66, zij hebben al zoveel bezuinigingen, verhogingen en ongemak achter hun kiezen gekregen).
Er zit meer achter. Stel dat de wachttijd op Schiphol er niet meer is, dan gaan al die winkels failliet. De trein is comfortabeler, je zitplaats en vertrektijd staat zo goed als vast. Maar de prijs is te hoog. Als de BTW en belasting voor stroomenergie omlaag of weggelaten zou worden dan zou een treinkaartje veel goedkoper kunnen zijn.
** gebruiker verwijderd **
@5
Dat komt omdat de vliegtuigen in het internationale gedeelte en taxfree gedeelte van landen tanken
Onzin verhaal
Hier wordt kerosine gebruikt als brandstof voor de cv installatie en wordt ook aan de pomp verkocht
Kost maar 45 cent en is belasting vrij
Daarom stookt iedereen er hier mee
Kerosine is geen jet-a fuel!
https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jet_fuel&ved=0ahUKEwj374H-jo7VAhWRfFAKHTD6AswQFggsMAE&usg=AFQjCNG3mlNmUChO-zFSVR1W6DmVZcJHnA
@15 aanvulling jet fuel is wel onder andere kerosine.
@13 @13 "De gehele sector weet dat Schiphol veel te inefficiënt is om te kunnen concurreren met moderne luchthavens maar ja, er zit zoveel geld in SPL "
Schiphol veel te inefficiënt? En kan niet concurreren? Het behoord tot de top 3 luchthavens van Europa. En is de twee luchthaven ter wereld op gebied van verbindingen! En dat voor zo'n beetje het kleinste landje van Europa op Belgie en Luxemburg na.
1Londen Heathrow Airport (Verenigd Koninkrijk)75.671.863
2Parijs Charles de Gaulle Airport (Frankrijk)65.933.145
3Amsterdam Airport Schiphol (Nederland)63.625.664
Schiphol mag zich het tweede luchtvaartknooppunt ter wereld noemen. Na luchthaven Frankfurt am Main heeft Schiphol het grootste aantal mogelijke verbindingen: ruim 52.000. Luchthaven Charles de Gaulle bij Parijs staat op de derde plaats.
http://nos.nl/artikel/2118255-schiphol-is-tweede-luchthaven-ter-wereld.html
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.