Belachelijke actie. Sta je daar staks stil voor paal met je bordjes tussen mensen die met hun gedachten met hele andere zaken bezig zijn....
Opvallend dat mensen die graag willen dat de dodenherdenking met respect wordt gehouden hier zelf druk zijn om mensen als NSB'er en landverrader...
@8 Voor jouw herhaalde verboden en strafbare racisme al helemaal niet. ...
@11 "protesteren ... want discriminatie" Ja ja ... veel succes hoor, maar natuurlijk volslagen kansloos. Goedkopere rode ...
@39 Velen snappen dat niet idd. Vooral iedereen aan de linkerkant natuurlijk....
@92 Doe geen moeite. Ik zoek liever informatie op officiële websites dan dat ik het van jou krijg. Dan hoef ik me ook niet te ergeren. https:...
@7 Om NSB-trollen te herkennen ook niet....
@9De treinkapingen vergeten?...
Gelukkig, mijn kinderen staan al jaren in een wachtrij.En dat dat asielgespuis voorrang krijgt is te zot voor woorden.😡😡...
Er staat een foutje in het bericht."Voor onderbouwing verwijst hij naar een column van historicus Thomas von der Dunk in de Volkskrant, waarin...
Zal ik dan maar als eerste reageren ?
Die kanttekeningen van Verbeek zit wel wat in :
2,7 jaar op een levensduur van een moderne auto van 15 tot 20 jaar, is niet zo veel, zegt hij.
............OK .......als er idd zo lang mee wordt gereden.
Maar er is ook een opmerking bij waar ik de kriebels bij krijg :
"Maar volgens Verbeek biedt een grote accu juist de mogelijkheid om meer kilometers per jaar te rijden. Dan begint de klimaatwinst al na twee tot drie jaar te tellen."
Productiebelasting van het milieu is, uiteraard, een aspect om rekening mee te houden.
Voor mij blijft de grote vraag hoe het zit met de opgeladen energie; die komt ook niet zomaar aanwaaien, maar moet toch ook ergens opgewekt worden.
** gebruiker verwijderd **
@1 De grote accu biedt nog een mogelijkheid, namelijk om een hele zware motor mee aan te drijven. Er zit daarom nogal wat verschil in de milieu-belasting van een auto van 2,300 Kg (bv Tesla P85) of een auto van 1,500 Kg (bv Nissan Leaf); die 700 Kg gaan niet zonder energieverbruik mee.
Daarnaast biedt die grote accu de mogelijkheid heel veel energie in een keer te gebruiken; sommige electrische rijders doen dat dan ook, het gaspedaal gaat dan volledig in.
Of een grote accu al met al tot "klimaatwinst" leidt, het lijkt me niet aannemelijk.
We moeten eerst maar eens zien en afwachten of de accu,s 5 jaar meegaan.
@4
Of een grote accu al met al tot "klimaatwinst" leidt, het lijkt me niet aannemelijk.
Weet dat wel zeker
Gemiddeld 5 jaar voor een accu dan zijn ze afgeschreven
Recyclen is te duur en nagenoeg onmogelijk dus afval en wordt ergens gestort / verbrand
@6 Ik zie (oprecht) de relatie niet tussen "hoe groter de accu, hoe groter de klimaatwinst". Hoe leidt een grote accu dan tot "klimaatwinst" volgens u?
@5 Nissan geeft al een garantie van 8 jaar / 160.000 kilometer op de lithium-ion-batterij.
Bron : https://www.nissan.nl/voertuigen/nieuw/leaf/accuprestatie.html
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.