''En dus is het best opmerkelijk dat Nederland de putten naar zijn grootste eigen energievoorraad nu metersdiep met beton volstort.''Nog opm...
13 seconden!! eerder over de streep ......
Ikzelf denk dat niemand van die WEF marionetten te vertrouwen is......
@50 Wat maakt dat allemaal uit Hendrianus? Het gaat er enkel maar om of die vrouw wel of niet dat briefje heeft ontvangen. En dat collectieve da...
@3En ISIS-kampen zullen open gaan, wat aan de ene kant goed is omdat het er zo'n zooitje is, maar op een nieuw kalifaat daar zitten we ook nie...
Betaalmuur.Saai? Het is een slagveld waar men elkaar bijna te lijf gaat voor een paar vierkante meters en een dak en een schuld die bijna ni...
...."“Onze schapen sterven; onze kinderen worden vergiftigd door de dampen”, zegt Hasan Abdallah, een Arabische boer in de stad Tell Brak, t...
En weer achter een betaalmuur. ...
@159 Mispoes. De angst is irreëel want de spin mag dan bestaan maar de angst ervoor is onnodig omdat de angst op niets gebaseerd is. Een p...
Christ kan beter zijn Klep houden. Het is ook bij hem een natte vinger in de wind. Daarbij kan je beter iets overschatten dan onderschatten. Dus...
** gebruiker verwijderd **
Snel!
Ik ben er wel voor te porren.
@3 Dan zijn er altijd van die figuren die er bewust 10km onder gaan zitten op de teller en voor je het weet is het een 80km weg.
Ik denk dat het heel veel rust kan geven op de weg. In de praktijk minder ongelukken door inhalen enzovoort.
Een snelheid op alle snelwegen schiet in ieder geval meer op dan de situatie nu , een stuk van de snelweg 120 andere stuik 130 en andere stuk 100 weer , veel te verwarrend als je het mij vraagt.
de treinen dan ook maar weer 80 km, scheelt enorm veel CO2 uitstoot
Voor de beroepschauffeur is rijden ook minder leuk geworden. Met snelheden boven de 100 km per uur worden zelfs op het platteland geluidsschermen geplaatst om geluidsoverlast te voorkomen. Chauffeurs rijden steeds meer in een betonnen koker i.p.v. genieten van het uitzicht.
Overal 110 en geen wisseld beeld meer van 110 naar 120 en 130 dus eigenlijk zoals het jaren geleden was. Qua tijd maakt het nauwelijks wat uit om van A naar B te rijden.
Kan er niets aan doen, ik hou gewoon van hard rijden. Mijn vrouw is nog extremer....
130 Op alle snelwegen.
Weinig mensen beseffen dat je ENORM kunt besparen op je benzine verbruik als je een beetje minder snel rijdt. Als je continue 90 km/h rijdt (gewoon rustig op de rechterbaan) dan bespaar je 30% op je brandstofkosten. Qua tijd maakt het bijna niets uit. Hoeveel geld heb jij er maandelijks voor over om 10min sneller te zijn, denk daar maar eens over na.
Ik vind het prima, met die max. snelheid kom ik er ook. Maar dan graag ook meer (onopvallende) politie op de weg en aso's fors en keihard straffen.
@12 lease bakken scheuren alleen nog.
.
Allemaal reacties van mensen die max. 45 minuten van hun werk wonen. Leg deze vraag voor aan mensen die de hele dag van de weg gebruik moeten maken. Dan hoor je heel andere verhalen...
@15 Relaxed rijden en onthaasten zouden veel chauffeurs inderdaad fijn vinden. Als mensen 30% minder geld kwijt zijn aan brandstof vaak ook. Duidelijkheid qua snelheid zorgt ook nog eens voor minder stress.
@12 dat is een keuze... laat dat vooral ook zo blijven. Ben die regel- en verboden cultuur een beetje zat.
@14 die betalen de brandstof niet zelf.
Maximum 100 kilometer. En dan 25 kilometer op provinciale wegen? De daaropvolgende 2 kilometer op zandpaden en dan weer 100 op de snelweg?
Overigens zal het een behoorlijk zinloze actie zijn om 100 af te dwingen zolang je 's ochtend en 's avonds in de file staat.. dat is namelijk een van de grootste vervuilers.
@15 MIS! Jaarlijks zit ik op de 50-/55.000 km. en heb hoofdzakelijk problemen met figuren die hun leven en die van een ander in de waagschaal leggen, om maar 1 auto verder in de file te komen.
Voorbeeld: rijdt eens naar zuid Duitsland, de vrachtauto's rijden gem. 80 km. jij 130, na 2 uur rijden ga je in een wegrestaurant 15 min. een bakkie doen. Daarna zal je zien dat je op een gegeven moment diezelfde vrachtwagen weer voorbij gaat. (Ik spreek uit ervaring)
@17 Word je een beetje liberaal?
@21 zo'n opmerking maak je alleen als je me niet kent...
@20 Één auto verder willen komen in een file heeft niks te maken met de maximum snelheid.
Over lange afstanden maakt het wel degelijk uit als de max snelheid hoger ligt, de kunst is een gemiddelde hoge snelheid aan te houden.
Verder is het vrij logisch als je zelf stilstaat voor een tijdje dat je dan auto's tegenkomt die je daarvoor gepasseerd was.
Natuurlijk is het niet meer mogelijk (waarschijnlijk) als vroeger in een uurtje of zes naar Oostenrijk te reizen door het toegenomen verkeer / oelewappers, maar het maakt nog steeds wel degelijk veel uit voor langere afstanden.
Hier in Nederland geldt dat niet zo zeer, eerder zullen er meer files komen als overal de maximum snelheid verlaagd wordt.
Ik pleur bijna in slaap met zulke snelheden.
Ben ik de enige?
@12
Als ik dat afzet tegen de totale kosten van mijn auto, dan lig ik niet zo wakker van het hogere verbruik, auto rijden is namelijk voornamelijk leuk. Als ik mijn auto in de sportstand zet, trekt die sneller op, accelereert sneller, rijd gewoon leuker, alleen het brandstof verbruik ligt een stuk hoger, dus ipv eens in de 2 weken tanken tank ik eens in de 10 dagen dat zijn een paar tankbeurten per jaar extra, dat valt nauwelijks op.
Voor dat er mensen zijn die denken dat ik dan ook wel heel hard moet rijden, mijn laatste boete is al weer 5 jaar geleden en dat was er eentje voor 8 km te hard
Overigens ligt de max-snelheid in Europa bijna overal op 130 km/u
@23
Natuurlijk maakt die hogere snelheid uit, vergelijk het maar eens met diegene die met een sleephut op vakantie gaan, daarmee mag je 100 km/u, je bent zonder dat ding echt 30% sneller op je eindbestemming.
Het maakt de dingen gewoon eenvoudiger, dus veiliger, en eigenlijk is Nederland gewoon te klein en vol voor hogere snelheden dan dat.
@23 'Over lange afstanden maakt het wel degelijk uit als de max snelheid hoger ligt, de kunst is een gemiddelde hoge snelheid aan te houden.'
En wat zal het schelen qua tijd? Als je honderd rijdt, ben je misschien drie minuten later op de plaats van bestemming, dan de persoon, die 130 rijdt.
Ik heb vaak genoeg, dat als ik ingehaald word, door iemand met 130 en dezelfde afslag als ik moet hebben, achter deze persoon sta. Dus m.a.w. met hard rijden schiet je niet erg veel op.
@28
Op korte afstanden niet veel, maar dat is ook precies wat @28 stelt,
@28 maar het verschil in reistijd is volgens mij geen issue. Wel verkeersveiligheid. Van mezelf weet ik dat ik alerter naar het verkeer toe ben als ik iets sneller rijd. Bij lagere snelheden merk ik een neiging minder alert en sneller afgeleid te zijn.
Subjectieve maar niet onbelangrijke verschillen.
Daarnaast is bij de snelheidbeperkingen op rondwegen (80kmh) een duidelijke trend naar nog dichter op elkaar rijden en sneller ontstaan van risicovolle verkeerssituaties vastgesteld.
Zo onschuldig (en per definitie veilig) zijn snelheidsbeperkingen dus niet.
@30 . Conclusie van je verhaal is dus: het is de (mede-) weggebruiker die moet zich aan de gestelde regels houden, anticiperen op zaken die om hem/haar heen gebeuren, zich niet laten afleiden, zorgen dat jij de baas bent over het voertuig en niet andersom. Daar begint de veiligheid.
Volgens mij willen we vooral scheuren. Vooral als we achter het stuur van een bedrijfsbusje zitten of van een BMW/Audi/noem nog eens iets Duits.
@30
Klopt, hogere snelheden dwingen je om beter op te letten, echter ook die hogere snelheden wennen, en het is veel vermoeiender, met name op vakantie zorgt dat vaak voor gevaarlijke situaties.
@31 Dat is m.i. ook een juiste conclusie.
Grappige oplossing voor een overheid die gewoon hopeloos achter loopt op het wegennetwerk.
Hoofdader A1 had al 15 jaar drie baans moeten zijn.
Elke ochtend kilometers file door dit geklooi en uren stilstaande auto's met draaiende motor en dito vervuiling om over de economische schade maar te zwijgen.
Maar brandstof is accijns wegen kosten geld.
Vreemd dat het bedrijfsleven ze nooit aangeklaagd heeftz
Rijkspolitie op de snelweg helpt ook trouwens, die klojo's die tegenwoordig invoegen als ze een meter ruimte zien zwaaiend van links naar rechts veroorzaken kilometers remacties, ook desastreus voor snelheid en doorstroming.
@28 Ik schrijf toch dat het in Nederland niet zo veel uitmaakt qua tijd maar wel degelijk op lange afstanden.
Dit is allemaal een onzinnige discussie, binnen een aantal jaar is alles elektrisch (of waterstof) en zijn het zelfrijdende auto's waarbij de snelheid automatisch geoptimaliseerd wordt. (Zo snel mogelijk).
@37
Autorijden is nog te leuk om het geautomatiseerd te doen, ik vraag mij af of je op een korte termijn de neuzen van de automobilisten dezelfde kant op kunt krijgen. De motor is feitelijk ook een minder handig vervoersmiddel, maar het is zo geweldig om te rijden.
@37 Als we nu dan 100km per uur invoeren dan hoeven er nu geen zeer kostbare geluidschermen meer worden aangelegd.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.