@66 Ook de deugers buiten de overheid, je kent ze wel, dat soort wat de wegen blokkeert en kunstwerken met soep bekogelen, Pim Fortuyn demonisee...
@2 Normaal hangen ze wel halfstok....
En iets anders. Pesten is niet alleen verdienmodel voor individuen. Het is vaak ook een verdienmodel voor bedrijven. Wat zijn de consequenties v...
Het linkse geteisem word blijkbaar een beetje bang....
Stel dat er een pil bestaat waardoor pestkoppen niet meer pesten. Wat dan? Mag je iemand een pil door de strot duwen om anderen te beschermen? ...
@2912Sterkte Nighthawk... Astrud Gilberto - Misty Roses ( 1967 )https://www.youtube.com/watch?v=xtzmox-D4Hs...
Inderdaad Sywert is zo glad als een aal!...
Je moet toch wel een enorm bord voor je kop hebben als je denkt zoals die linkse idioten van de Timmermansclub!Er is geen mens met gezond vers...
Sorry maar ik moet er niet aandenken om zo n chemische worst naar binnen te werken hetzelfde geld voor die niet te pruimen vegan rotzooi!...
De grootste pestkoppen zijn meestal directeuren van de bedrijven zelf. En volgens mij maakt het ze niet uit hoeveel geld het het bedrijf en de m...
Zo'n bedrijf moet keihard worden aangepakt want dit is valse concurrentie. Het gaat niet aan om Roemeense truckers in te huren onder Roemeense CAO en die dan op Nederlandse trucks te laten rijden. Als de wet hierin niet voorziet dan moet de wet worden aangepast. Wie in een NL truck rijdt moet altijd recht hebben en houden op Nederlandse CAO regels en salaris.
En dan zit zo'n Silvana S. nog te zeiken over de slavenhandel van vroeger laat zij zich maar inzetten voor dit soort toestanden vandaag de dag.
@2 .
Oh ja, deze mensen zijn niet zwart.
** gebruiker verwijderd **
@1
Vaak worden de trucks ook op buitenlands kenteken gezet. Is een stuk goedkoper en makkelijker.
Het kan goed zijn dat die mensen maar 288 euro verdienen, maar meestal krijgen zij daarnaast een aantal tegemoetkomingen zodat ze toch aan het minimumloon komen. Alleen betaald de werkgever sociale lasten over het salaris, en niet over de rest. Een stuk goedkoper dus voor hem.
Maar het blijft hoe dan ook concurrentie vervalsing.
@1
Was het maar zo makkelijk. Als een Nederlands bedrijf in Polen. Roemenië, Litouwen etc etc een nevenvestiging heeft en de chauffeur wordt van daaruit aan gestuurd is er niets aan de hand. Je kunt hier dan nog zoveel regels maken maar er is altijd een manier om op een zeer goedkope manier mensen voor je te laten werken.
@5
De rest wordt dus 'zwart' betaald.
Dit koninklijke (?) bedrijf komt daar gewoon mee weg. Het zijn rovers en juist zij maken de transport sector kapot...diep en diep triest.
@6
En als je die buitenlandse vestiging al hebt (die veel minder belasting betaald dan in NL) dan kan je ook een aantal administratieve zaken overhevelen. Lonen in die landen liggen ook veel lager, en sociale premies worden vaak niet afgedragen.
Leuk extra stukje inkomsten !
@7
Waarom is dat ZWART betaald ?
Het is allemaal legaal. Gewoon gebruik maken van de mazen in de wet.
Er zijn zo veel bedrijven met een buitenlandse vestiging, dat je als transporteur bijna failliet gaat als je niet meedoet. Dan wordt de keuze wel makkelijk.
Gelukkig is er de FNV die deze misstand aankaart en stappen onderneemt om dit veroordeeld te krijgen. Wat zouden wij zijn zonder bonden.
Gelukkig worden 'onze' banen niet ingepikt door oost-blokkers, die mensen komen hier om het werk te doen waar wij ons te goed voor achtten. (sarcastisch bedoeld).
@11 En met dien verstand zijn er vanzelfsprekend helemaal geen duizenden Nederlandse chauffeurs wiens karige broodje aan een andere wordt gegeven....?
Kortom u praat onzin, legio mensen hier die staan te trappelen om een baan met een salaris waar men en gezin een beetje rond van kan komen!
De EU beweert dat open grenzen goed is voor de arbeidsmarkt en gooit steeds meer grenzen open en trekt deze vorm van misstanden als zware onderverdeling aan, de EU is vervolgens alleen maar goed in wegkijken en hoor je alleen politiek correct iets roepen als het zo uitkomt....
@11 hahaha wij krijgen meer in de ww (zonder te werken), dus wij winnen hahaha (ook sarcastisch)
@9 het is helaas legaal. Ik heb meneer? Roelofsen (Rotra) zelf gesproken en hij verdedigt dit, maar de regels zijn makkelijk te omzeilen. Het maakt het voor de kleintjes gewoon kapot en dus walg ik van dit soort praktijken.
Het word nog erger met de CETA en TTIP.
De Fransen zijn goed bezig, je moet als chauffeur kunnen aantonen dat je een bepaald loon krijgt en er moet ook een contact persoon (die Frans spreekt) zijn die ze kunnen aanspreken.
Natuurlijk is het even lastig qua administratie, maar 'we' moeten er echt wat aan doen.
** gebruiker verwijderd **
@16
Ze zoekt werk, dat is al wat.
Maar daar gaat het hier niet om. Het gaat hier om de verschillen tussen werkende Nederlanders (chauffeurs) en die ander gasten (wiite platen genoemd) die hier komen en worden ondersteunt door, jawel ons Nederlanders. ROTRA als in: Roelofsen Transport uit Doesburg dus !!!!!!!!
Sterkte en succes gewenst voor je vriendin...hopelijk krijgt ze een baan die ze leuk vindt en kan ze zodoende een bijdrage leveren aan onze maatschappij.
Lang leve de marktwerking van D66, VVD en de EU.We zijn nu al slaaf maar dat word nog erger.
@12 ik refereer naar de mensen die altijd zeggen dat blanke nederlanders zich te goed voelen voor het werk en dat we daarom oost blokkers nodig hebben.
@16 dat moet ook flink aangepakt worden. Het is niet zo dat we niet willen werken als nederlanders, maar we willen er wel een fatsoenlijk loon voor. juist door deze uitbuiting (mijn mening: slavernij) is het probleem.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.