@13Maar ze daar sensureren ze ongewenst nieuws!!Oh .. laat maar.....
@41 m post@49 MalinoisTechnisch gezien mengt Soros zich in. Weet ik niet of hij ook sturend optreedt of alleen als geldschieter. Politici ...
@41 m post@43 Querido notIk schreef al "De snelweg blokkeren is een misdrijf." Maar omdat ik druk bezig was de andere taktieken van XR te ...
@13 Haha... eigenlijk moeten we het woord bij de daad voegen en emigreren. En dan mogen al die toppers die pro migratie zijn het hier rooien met...
Dat hoeft niet want ze zijn hier vrijwillig dus niets houd ze tegen om lekker terug te gaan ....
Dit gaat de verkeerde kant op. Dirk moet zorgen voor voldoende beveiligers in de winkel. Zij zijn opgeleid om op een goede manier in te grijpen....
@12 Inderdaad. Nu je het zegt. 💡...
"BBB blijkt er een aparte omgang met de realiteit op na te houden."Zet Joop en Bnn/drama op de plaats van BBB en dan klopt het .Want daar ...
Koop allemaal een elektrische auto zeiden ze is goed voor het milieu zeiden ze.Plaats de oude meter terug die op muntjes ging ....
Een joodse Nederlander bestaat niet .Een Nederlandse jood wel....
Ach weer die onzin,..
"Het is daarbij van belang dat de huidige fietspaden aangepast worden aan het nieuwe fietsen, vindt Weitkamp. "De forens zal baat hebben bij fietssnelwegen, met routes die breder zijn en meer overzicht bieden. Waardoor je op hoge snelheid naar werk kunt."
Zolang de normale fietsers maar voorrang hebben. Niet dat er steeds meer stukken voor hun niet toegankelijk zijn. Want dat zie je steeds: de traagste in het verkeer moet hele stukken om, de snelleren krijgen voorrang. Dat is contra-intuitief: het is voor iemand te voet veel meer inspanning om een flink stuk om te lopen naar een zebra dan voor een fietser of automobilist om hetzelfde stuk af te leggen. Als de normale fietser om moet om de snelleren NOG sneller op het werk te laten zijn en de normalen daardoor langzamer, klopt het niet.
Gewoon snelheid begrenzen en op het fietspad houden
Brommers en scooters op de weg zorgt ook al voor problemen omdat ze zich nu net als toen op het fietspad niet aan de regels houden en daar waar het hun uitkomt pakken ze nog steeds het fietspad als ze daar niet mogen rijden.
Gaat het fout en komen ze in contact met een auto, dan komen de koste voor de automobilist zijn verzekering (het kost je geen no-claim als je niet fout was maar de autoverzekering zal er wel duurder voor worden en dat voor alle automobilisten.
Er zijn ook al dode gevallen doordat brommers en scooters niet meer op alle fietspaden mogen rijden.
https://www.nieuwskoerier.nl/news/73845-maaltijdbezorger-overlijdt-bij-aanrijding-amsterdam
Je kunt die idiote fietsen ook verbieden want ons volle land is daar niet geschikt voor.
** gebruiker verwijderd **
speedpedelecs hebben niets meer met fietsen te maken.
Terecht Gewoon de weg op met helm en verzekeringsplaat
Pedelecs mogen straks (terecht) niet meer op fietspaden, dus fietspaden aanpassen heeft dan ook geen zin, behalve buiten de bebouwde kom, maar daar is men nu ook al gewend aan even snelle brommers.
@6 op de weg met hun klinkt nu wel leuk maar er gaan er vast meer komen en dan zorgt deze maartregel vast voor doden.
Een fiets is een fiets en die hoort op het fietspad, en ze moeten begrenst worden omdat ze anders een gevaar zijn voor fietsers die spierkracht gebruiken.
Weer zo'n bizar idee van Groenlinks.
Voetpad, fietspad, speedpad,bromfietspad, busbaan.. ohja geen auto's meer.
En dat laatste..
daar gaat het echt om
@8 : Ze mogen op de weg, ze mogen ook thuis blijven.
Verder rijden dit soort fietsen vooral lange afstanden buiten de bebouwde kom en dus niet op de weg.
@9 Tja de wereld verandert zo nu en dan. En zelfs de jeugd heeft de E-bike ontdekt, dus is het een kwestie van tijd dat de Speed pedelecs aan hun opmars beginnen en dan is het mooi dat er iemand vooruitkijkt. Als het aan u ligt zouden we eigenlijk alleen nog maar trekvaarten hebben?
Dan even nog off topic: Magna Carta maakte in de vorige eeuw zulke goeie muziek, jammer dat die naam nu wat bezoedeld wordt door een zo nu en dan "verwarde" reageerder op NK.
@11 u vergist zich , ik ben niet verward en zeker geen conservatieveling.
Maar dit soort microgeneuzel is allesbehalve innovatief.
Veel "werk" ligt 50 a 100 km verderop
of gewoon in of rond je huis.
(Fiets ze.)
Ja, er gaan nog een hoop doden mee vallen.
@11 : Maar is iedere verandering een verbetering?
Fietssnelwegen aanleggen? Dan mogen die fietsers er ook voor gaan betalen...
@13 dat is een kleine minderheid. Modaal is tot 25 Km.
@16 : Ze betalen BTW op aankoop en reparaties fiets. Verder betalen ze belasting. Je zou hooguit belasting kunnen eisen van gemotoriseerde fietsen, net als brommers. Of hebben ze dat al?
Hoe dan ook, de overheid wilde iedereen de auto uit hebben, of naar de fiets of naar het OV. Vanwege de economische kosten van files en vanwege het milieu. Dat doen ze nu braaf, dan ga je ze niet straffen. (Hoewel? Wij deden braaf mee aan minder kinderen, en dus moeten we nu import vanwege vergrijzing. Als we besparen door zelf energie op te wekken, krijgen we alle mogelijke onredelijke kosten opgedwongen.)
Verder kosten fietsers op spierkracht minder gezondheidszorg, dus die moeten sowieso niet extra hoeven betalen.
Is totaal geen ruimte voor in Nederland
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.