Deel dit artikel
-

Interactieve reclame bij SBS via HbbTV

Vanavond start de campagne van zoutjesmerk Chio Heartbreakers met ondersteuning van HbbTV bij de SBS-zenders. Het is een eerste voorbeeld van wat SBS noemt ‘addressable tv’.

Bij 400.000 Nederlanders die in staat zijn om het HbbTV-signaal te ontvangen, en dat is nog lang niet overal, verschijnen speciale lagen in beeld tijdens Zullen we een spelletje doen?. Op die manier worden online activaties aangeboden binnen het lineaire kanaal. Via HbbTV kunnen diverse online diensten aan consumenten worden aangeboden.

De interactieve boodschap van Chio wordt vertoond bij de chipsmomenten in het SBS6-programma, vanavond vanaf 20.30 uur bij de familiezender te zien. Daarnaast worden de Chio-interactiemomenten komende weken ingezet binnen de commercial breaks voor additioneel bereik.

Na diverse HbbTV-tests rondom UEFA Champions League wedstrijden en het programma vtwonen, heeft SBS nu naar eigen zeggen een gestandaardiseerde oplossing ontwikkeld om structureel aanvullende content voor de consument enerzijds en geadresseerde mogelijkheden voor de adverteerder anderzijds aan te bieden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond