@34 Ik zou het niet weten, ik gebruik geen x. Ik zie wel altijd die bruinlinkse opgeblazen minion van gl/pvda huilend en schuimend voor de micro...
@25 " het regelt zichzelf."Ach weet je, toen de Corona vaccinaties uitkwamen zouden gevaccineerde binnen enkele weken massaal omkiepen, dat we...
@13 Lul maar een eind weg, Bennie. . . Ik heb reeds vele keren gereageerd op dit soort oeverloos gezeik van jou (zowel hier op NK als NJN) ...
@16 Ja, van zelfkennis leer je, dat is velen niet gegeven, er hebben er op dit draadje 5 gereageerd, helaas zit er trouwens niet een zinnige rea...
Op Geert stemmen helpt ook....
@2Nazi.one verziint wel vaker (meestal) iets. Maar in de link, die ze zelf geven, staat iets heel anders.Verder reed die man niet op een mot...
Die boetes zijn echt onzin. Het COA heeft in principe een blanco check gekregen van de regering en kunnen kopen huren en leasen wat ze maar will...
Mazelen is een van de meest besmettelijke ziekten en wordt veroorzaakt door het mazelenvirus. De ziekte treft alleen mensen en komt vooral voor ...
@44 Is dat alweer zo'n "frisse" oproep van je?...
@12 Och gut ... Jij bent gewoon strafbaar. Jij hebt blijkbaar niks met het demonstratierecht, anders zou je niet oproepen om vreedzame demons...
"Nederlandse Europarlementariërs zijn woedend"
Komedianten zijn het!!!
Woedend!
Haha
Dit is toch het doel van de vrije markt die ze nastreven ?
Oekraïners rijden straks voor 4 euro.
Hoezo woedend,hadden zij dit niet verwacht dan!
Maar het maakt niet uit hoor,het terug dringen van de Nederlandse welvaart gaat dan gewoon wat sneller.
En dan te bedenken dat aan het begin van deze eeuw Nederlandse vrachtwagen chauffeurs oververtegenwoordigd waren in deze sector.
En dan in pakweg een generatie tijd worden ze werkelijk met uitsterven bedreigd.
Want tja met all die miljoenen uit arme Europese landen waar ze die papiertjes halen op een manier en voor een prijs dat hier lachwekkend is en dan vervolgens voor tarieven achter het stuur gaan waar je hier niet tegen kan concurreren tenzij je in een kartonnen doos gaat wonen.
En daar zitten we dan met 10-duizenden WWers erbij en 10-duizenden niet Nederlanders die de meeste euros van hun salaris niet in Nederland uitgeven.
Nexit! Volg de Britten!
@5
Met nóg meer werkelozen erbij. Kijk even hoe het de Engelsen vergaat. En dan zijn die de EU nog niet eens uit....
@die krijg je zo niet ?
Weer een voorbeeld van het ondemocratische...wat zeg ik .....antidemocratische karakter van de EU. Een bureaucraat bepaalt. De EU is zeker niet in het belang van de Nederlandse arbeiders.
Maar alleen als ze niet dronken achter het stuur zitten.
@6 Er is een chronische te kort aan chauffeurs in Nederland.
2.000 chauffeurs gezocht
De komende jaren zijn er veel nieuwe chauffeurs nodig. Dit biedt voor 2.000 gemotiveerde kandidaten de unieke kans om opgeleid te worden tot chauffeur. Je kunt als opleider deel uitmaken van dit opleidingstraject.
https://www.stlwerkt.nl/leren/certificering-aanvragen/opleiders/2000-chauffeurs-gezocht
@10 rechtstreeks van de website.
Kom je wel eens in de praktijk ?
De Nederlandse chauffeur stopt er mee, arbeidsvoorwaarden worden gesloopt vergoedingen lager enkel om tegen de Oostblok vrije markt te kunnen.
Stap je bijvoorbeeld in zon traject rij je voor het minimum met een clausule dat je hier aan vast zit ivm de opleiding.
Weinig trappen hier nog in, het is ook een verkapte vorm van het werk aan de oostblokkers verstrekken wat het eigenlijk doel toch al is.
Goedkoop!
@11 onzin deze sector heeft gewoon een CAO!
En de Nederlandse trucker kijkt er naar en blijft gewoon rijden en zoveel mogelijk uren draaien i.p.v. het recht in eigen hand te nemen.
** gebruiker verwijderd **
Beroepschauffeur: uitstervend beroep. Binnen nu en 20 jaar zijn ze niet meer nodig, dankzij de zelfrijdende vrachtauo's.
** gebruiker verwijderd **
Leuk weer om op deze manier de regels zo weer aan te passen dat Nederlandse chauffeurs het nog weer zwaarder gaan krijgen. Alles is al aangescherpt in die markt. Als GL dan nog aan de macht komt en de km-heffing in gaat voeren ook voor het transport dan kunnen Nederlandse transportbedrijven wel ongeveer stoppen want die beginnen al met een achterstand van 12-0 op de andere landen. Nederlandse politici, houd je poot een keer stijf en trap hard op de rem. Blijf bij je standpunt.
@12 kom je weer met je onzin.
Je kopieert enkel EU en overheids websites en de rest is onzin!
Vat eens een spiegel en pas de woorden op jezelf toe
Door de EU word er alleen maar gekeken of de economie groeit en dat ten koste van de Nederlandse Truckers gaat interesseert ze geen moer, tenslotte zijn al die ongelukken ook goed voor de economie! Als af en toe zie hoe die OBers een wagen insteken, als je staat te wachten kun je rustig je brood op eten, hopeloos!
Als ik langs een truckersprogramma op RTL7 zap op zaterdag hoor ik met enige regelmaat oproepen van Transport en Logistiek Nederland en/of transportbedrijven omdat ze op zoek zijn naar (jonge) mensen die zich willen laten (om)scholen tot gespecialiseerd truckchauffeur.
Hoeveel Nederlandse mensen zouden daar op reageren? Ik kan me niet voorstellen dat ze die oproep pro forma blijven herhalen.
** gebruiker verwijderd **
Dit is weer typisch de neoliberale agenda. Mensen blij maken met een dooie mus. De 1000 euro van Rutte. Allemaal één pot nat.
Het gaat om goedkope arbeidskrachten en hoe goedkoper hoe beter. Desnoods over lijken.
@10 Dat tekort is ontstaan door de verziekte arbeidsmarkt voor chauffeurs en nu de economie weer aantrekt zijn die natuurlijk niet te vinden. Mensen kijken wel uit, in een crisis wordt je gewoon weer ingehaald door een oostbloktrucker. Liberaal beleid. Kortzichtig gaan voor de jaarwinst op de balansrekening voor de aandeelhouders zonder naar langere termijn te kijken. Korte termijn beleid.
@12 Die CAO wordt massaal ontdoken omdat de VVD weigert voldoende arbeidsinspecteurs in dienst te nemen. Bovendien geldt die CAO niet voor zzp-ers.hetgeen de VVD ook mogelijk heeft gemaakt maar alleen voor werknemers. Je strooit met zand.....
Over/Binnen 10 jaar zijn er zelfrijdende vrachtwagens zonder chauffeur.
@10 Die transportbedrijven zitten te springen om vrachtwagenchauffeurs, maar zitten niet te wachten op chauffeurs die betaald willen worden volgens de CAO Beroepsvervoer Nederland.
Deze mensen zijn in hun ogen gewoonweg te duur. De Oostblokkers worden bewust via een omweg d.m.v. een Oostbloks uitzend contract ingehuurd. Ook wel bekend als postbus firma's. Voor een paar rot centen rijden deze chauffeurs door heel Europa. In het Europoort gebied zijn speciale truckstops gemaakt waar chauffeurs kunnen overnachten en tegen een geringe vergoeding kunnen douchen. Deze gasten verdienen zo weinig dat ze deze truckstops niet gebruiken omdat het voor hun te veel geld kost, en dan praat je over no geen tientje per nacht. Vaak ontbreken de benodigde papieren of het pakket aan opleidingen die een normale Nederlandse chauffeur op zak dient te hebben om bv. met gevaarlijke stoffen te mogen rijden. Dit is geen nieuws dit speelt al vele jaren. Bij chemische bedrijven mogen ze niet het terrein op vanwege het ontbreken van de benodigde papieren om gevaarlijke stoffen te vervoeren. Sterker nog een Nederlandse beroepschauffeur haalt dan de lading bij zo'n bedrijf op en parkeert de trailer op het dichtst bij zijnde parkeerterrein in de omgeving van het Botlek of Europoort gebied. Hierna wordt de trailer opgehaald door een chauffeur uit Roemenië of Polen en wordt dan vervoerd door heel Europa. Het ILT (Inspectie Leefomgeving en Transport) moet hier toezicht op houden op onze wegen, maar daar ontbreekt het aan benodigd personeel. De pakkans blijkt zo klein te zijn dat het risico voor de chauffeur vrijwel te verwaarlozen is. Een Nederlandse beroepschauffeur was in zijn 30-jarige carrière hoogstens tweemaal aan de kant van de weg gezet voor een controle. In een televisie rapportage sprak een medewerker van deze dienst dat het waarschijnlijk een keer heel erg fout moet gaan om de ogen van de overheid te openen. De rapportage waar ik over spreek is uit 2012, en helaas is er sindsdien nog niet veel veranderd.
Het werkt zoals bedoeld. Dat is neoliberalisme.
** gebruiker verwijderd **
** gebruiker verwijderd **
,,Mooie nota’s over sociaal beleid en het in goede banen leiden van de globalisering helpen niks als dit je concrete beleid is''
Nota's over globalisering. Daar staat vast en zeker ook in, op welke termijn het NL parlement, de staat der Nederlanden, wordt opgeheven. En wij mogen dat niet weten, uiteraard.
Ik ben zelf al jaren chauffeur en het wordt er niet leuker op. Er komt een loonstijging aan maar dit merk je direct aan urenbesparing. Een jaar of 3 heb ik besloten om zelfstandig te worden en ga steeds minder werken als chauffeur. Zit nu op 4 dagen per week en dit worden er binnenkort 3.
Dat is dus het financiële gedeelte.
Tijdens het werkt wordt je als hond/crimineel behandeld door de bedrijven waar je komt. Je mag vaak niet naar binnen. Maar ze komen wel in jou auto waar ook dure spullen staan van andere klanten wat ook gestolen kan worden. Uiteraard is het mijn verantwoordelijkheid. Maar ik kan het niet controleren. Ook worden er kopie's van ID kaarten en Paspoorten gemaakt. Dit mag niet!!! Hier wordt dan ook veel fraude mee gepleegd helaas. Goedemorgen kan er vaak niet vanaf en schreeuwen is geen uitzondering. Elk bedrijf heeft dan ook zijn eigen veiligheidseisen. Dus dat zijn veel kleedpartijen van hesjes tot complete brandwerende overals. Die iedereen aan heeft en je er soep van kan koken. Maar gelukkig zijn er ook nog goede adressen .
Ik krijg 20 tot 30 adressen mee per dag. Helaas zijn de ritten met enkele adressen verdwenen of leveren te weinig op. Dit werk wordt dan weer aan polen (dit inmiddels aardig duur zijn) en vaker dus aan Roemenen en Bulgaren worden uitbesteed.
Hier een mooie vacature als je interesse heb in een kantoorbaan met de voorwaarde als chauffeur.
https://ibb.co/cq2qDF
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.