Sorry maar ik moet er niet aandenken om zo n chemische worst naar binnen te werken hetzelfde geld voor die niet te pruimen vegan rotzooi!...
De grootste pestkoppen zijn meestal directeuren van de bedrijven zelf. En volgens mij maakt het ze niet uit hoeveel geld het het bedrijf en de m...
@2 Nou ja... Het is vervelend dat hem dit is overkomen. Maar veel meer dan hem die lijst halen, is niet nodig. En natuurlijk doorgeven aan ander...
@1, @2,Inderdaad....
Uitgaande van hetgeen in het artikel staat heeft dit veel weg van 'Kafka' en van '1984 van Orwell'.Rehabilitatie is volgens mij aan de orde....
Het gaat om belastinggeld waar niet zorgvuldig mee is omgesprongen. En dit is niet het enige bonnetje dat zoek is geraakt. ...
Te lezen zonder paywall op de website van NRC zelf:https://www.nrc.nl/krant/2024/04/19/#101...
@1 Het deugt niet dat deugers de orde willen verstoren....
@64 Je bedoelt deugers binnen de overheid....
@62 Zou best kunnen eh. Voor WO1 was de kerk helemaal niet populair. Na WO2 was de kerk ineens razend populair. Dat is opzich niet vreemd. Maar ...
De gene die opbelt .
De overheid: 1500eur boete opleggen.
Verantwoordelijkheid ligt altijd bij de smartphone gebruiker. Ben echter wel van mening dat technische hulpmiddelen om smartphone gebruik te ontmoedigen of tegen te gaan in de auto toekomst hebben. Ik zie dezelfde vergelijking bij het autorijden zelf, daar ligt de verantwoordelijkheid ook bij de bestuurder, maar in de loop der jaren zijn de auto's toch steeds meer uitgerust met veiligheidsvoorzieningen omdat door het gebruik ervan steeds meer slachtoffers vielen. Ik denk dat als de huidige trend zich doorzet en het aantal slachtoffers steeds meer oploopt dit soort technische voorzieningen binnenkort standaard gaan worden en dat iedereen het normaal gaat vinden net als het dragen van een autogordel. Het is een kwestie van tijd denk ik.
Er zijn weggebruikers die de smartphone als navigatiesysteem gebruiken! Mag dat dan ook niet meer?
@4 Ik denk dat je wel reëel moet blijven en onderscheid moet maken tussen actief of passief gebruik van een smartphone. Navigatie valt voor mij in de tweede categorie. Ik denk dat jezelf ook wel een onderscheid kan maken wat risicovol gebruik is en wat niet.
"Eén op de acht automobilisten zegt wel eens berichtjes te versturen tijdens het rijden."
Plus de rest van de automobilisten die gewoon niet durven toe te geven dat ze wel meer dan eens berichten zitten te versturen tijdens het rijden.
Ik zie het tegenwoordig onderweg veel te vaak gebeuren dat iemand met zijn/haar telefoon zit te spelen onder het rijden om te kunnen geloven dat maar eén op de acht automobilisten daadwerkelijk berichten verstuurd tijdens het autorijden.
Smartphone gebruik tijdens het autorijden dat herken ik aan het niet tijdig optrekken bij groen licht zodat de wachtende automobilisten achter die smartphone gebruikers vervolgens rood licht krijgen, en er op drukke kruispunten opstoppingen ontstaan, en aan het overdag slingeren tijdens het rijden.
Dus als techbedrijven software voor smartphones kunnen ontwikkelen die doorheeft of een auto te veel slingert tijdens het rijden tussen de strepen van de weg, en of dat auto's een paar minuten lang stil blijven staan bij groen licht, zodat alleen op die momenten de gehele smartphone uitvalt totdat er weer recht tussen de lijnen en vlot doorgereden wordt bij groen licht, zou je het gevaarlijk smartphone gebruik in de auto tijdens het rijden en bij het stilstaan bij groene stoplichten in het verkeer kunnen voorkomen.
En als de overheid het downloaden van dergelijke software dan verplicht stelt, net als het dragen van autogordels, en dit controleert met steekproeven in het verkeer, waarbij gekeken kan worden of de software na een verplichte download datum wel permanent geïnstalleerd is geweest op de smartphone, zonder dat de software door de smartphone gebruiker direct weer gewist is na het downloaden, dan voorkom je in het verkeer een heleboel ongelukken door smartphonegebruik.
En de mede passagiers dan?? Mogen die ook niet meer met hun smartphone bezig zijn ???
Zal maar een lange rit naar zuid Frankrijk maken met kinderen op de achterbank Nu zijn ze lekker zoet met hun phone Vroeger hadden ze die niet met eindeloos gejengel gedurende de reis
Nu geen last van
@7
Ook daar kan men software voor op de smartphone voor ontwikkelen.
Bijvoorbeeld software die via de smartphone kan registreren of een inzittende van een auto op de passagiersstoel of de achterbank is gezeten.
Zodat in die gevallen de smartphone niet uitvalt en passagiers, inclusief het navigatiesysteem, maar uitgezonderd de bestuurder want die moet op het verkeer blijven letten, tijdens het rijden gewoon gebruik kunnen blijven maken van de andere software op smartphones.
@8 Ik denk dat het blokkeren van puur de communicatie software op een smartphone ( zoals bellen, whatsapp, sms ed.) het aantal ongevallen op de weg al aanzienlijk tegengaat. Het is een lastige materie, omdat de smartphone bijna niet meer weg te denken is uit ons straatbeeld. Echter veel mensen zijn zich nog steeds niet voldoende bewust van de gevaren in het verkeer of overschatten zichzelf als ze in het verkeer met meerdere dingen bezig zijn. Zo zag ik op een zondagmorgen op de A15 een automobilist voor me rijden die langzaam zonder reden drie rijbanen opzij kwam zonder richting aan te geven. Op het laatste moment kon hij de vangrail links net ontwijken. Ik weet niet waar hij al die tijd mee bezig was, maar ik heb hem gedurende die 15 seconden niet met zijn hoofd boven zijn stuur gezien. Gelukkig was het zo vroeg dat er behalve ikzelf geen verkeer in de buurt was.
De regering vind het belangrijk dat mensen in een rijdende auto niet meer bellen of andere zaken met hun telefoon doen. Begrijpelijk. Laat hun dan een apparaat uitvinden wat telefoons uitschakelt tijdens het rijden. Dat is best simpel.bij de Tamagotchi werd de app ook uitgeschakeld als je harder dan 5KM per uur reed. Moet voor de gehele telefoon ook te doen zijn. In iedere auto zon kastje. Dan kopen de mensen maar een goedkope losse navigatie voor 100 euro met lifetime updates
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.