Heineken raakt gevoelige snaar met reclame
VideoReclame maken, blijft lastig. Dat ondervond Pepsi onlangs nog nadat het colamerk werd neergesabeld omdat het de plank nét missloeg. Biermerk Heineken probeerde ook een politieke boodschap uit te brengen met een nieuwe reclamecampagne. En het lijkt te werken.
Heineken besloot om bierliefhebbers met de campagne #OpenYourWorld aan het denken (en wellicht praten) te zetten. Het basisidee van de reclame is simpel: breng twee mensen samen die het oneens zijn over een bepaald thema en laat hen hun meningsverschillen uitpraten onder het genot van een pintje.
Heineken laat drie duo's die het oneens zijn over de onderwerpen klimaatverandering, feminisme en transseksualiteit samen een bar bouwen. Nadat ze al hebben samengewerkt, krijgen ze in een filmpje te zien dat ze lijnrecht tegenover elkaar staan. Gaan de deelnemers er vandoor of drinken ze samen een biertje?
Pepsi
Dat in tegenstelling tot de recente reclame van Pepsi, waarin model Kendall Jenner meedoet aan een gepolijst aandoende demonstratie en politiegeweld voorkomt door een agent een blikje cola aan te bieden.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Huurders opgelet: zo weet je of je te veel huur betaalt en of je recht hebt op verlaging
-
PREMIUM51
Hoe gezond zijn melkvervangers zoals havermelk: ‘Bevatten geen cholesterol, maar ze verschillen veel’
‘Melk is goed voor elk’ was jarenlang een bekend gezegde. Klopt dat nog? Want melkvervangers zijn enorm populair en beter voor het milieu. Maar zijn ze ook even gezond als koemelk? Een rondje langs de melkvelden. ,,Het eten van zo’n 400 gram zuivelproducten verlaagt het risico op darmkanker met 15 procent.” -
PREMIUMinterview
LTO-voorzitter legt zich niet neer bij afschaffing uitzonderingspositie voor mest: ‘Nieuwe wind in Europa’
Gaan er 600.000 Nederlandse koeien naar de slachtbank of strijkt de Europese Commissie nog één keer met de hand over het hart? Ger Koopmans, de nieuwe voorzitter van LTO-Nederland, wil dat het kabinet tóch nog een poging doet om Brussel mee te krijgen in een oplossing voor de mestcrisis. Een interview. -
PREMIUM
Er zijn drie belangrijke symptomen voor hartfalen: ‘Altijd sokrand in je benen hoort niet’
Elke dag overlijden er 22 mensen aan hartfalen. Wat hartfalen precies is, weet maar één op de vijf mensen. Daarom is het deze week De Nationale Hartfalen Week. Cardiologen Steven Chamuleau en Jozine ter Maaten geven antwoord op zeven vragen over hartfalen. ,,Als je als 50-jarige een trap op loopt en het benauwd hebt, dan is dat gek.’’ -
Miljoenenverkoop in de maak: eigenaar zet winkelhart van 54.000 m2 en 3200 parkeerplaatsen in de etalage
In korte tijd zijn er veel eigendomswisselingen in het Stadshart en nu staat ook het grootste deel van het Stadshart Zoetermeer zelf weer in de etalage. Eigenaar Unibail-Rodamco-Westfield (URW) doet een nieuwe poging zijn deel van het Zoetermeerse centrum te verkopen.Zoetermeer
-
Huizenprijzen in maart met ruim 5 procent gestegen en toch meer woningen verkocht
-
-
-
210
Aanval Iran drijft olieprijs verder op: ‘Verwachting is dat de prijs aan de pomp omhoog zal schieten’
De directe Iraanse aanval op Israël van dit weekend belooft de olieprijzen op te drijven, en daarmee de pijn voor automobilisten aan de pomp te vergroten. -
PREMIUM
Van 30 naar 70 euro per gram: de sterke groei van goud en wat dit betekent voor jouw portemonnee
De goudprijs stijgt ontzettend hard en verbreekt iedere keer zijn eigen record. Is dit een gouden moment voor particuliere beleggers om in te stappen? Zo ja, hoe doe je dat dan? Beleggingsexperts Karel Mercx en Arend Jan Velsink geven antwoord op de belangrijkste vragen. ,,Een heleboel centrale banken zijn op dit moment echt goud aan het hamsteren.”
-
Zomerfruit en chocola zouden zonder bijen niet bestaan: zo help je deze insecten een handje
-
Spaanse reclamefolders zorgen voor verbazing in Den Haag: ‘Nieuw filiaal geopend bij Barcelona!’
Hagenaars die deze week de reclamefolders doorkeken, moesten even met hun ogen knipperen. De aanbiedingen van de Zeeman werden deze week namelijk niet in het Nederlands aangekondigd.Den Haag -
-
PREMIUMouderschapsverlof162
Kersverse ouders moeten soms fulltime blijven werken: ‘Als je niet werkt, komt er ook niks binnen’