Nieuwskoerier App

Nieuwskoerier Knop

ADVERTENTIE
Buitenland
  • 26
De leider van het Front National, die een goede kans maakt om de eerste ronde van de verkiezingen te winnen, eist actie van president Hollande. ...

2017-04-21 11:11:01 door NOS

REAGEER MET EEN EMOJI
20
4
5

@200 voor jou is 'deporteren' geen vies woord, he?

201 Hoofd bijzaken    2017-04-21T23:36:05+0200 door Hoofd bijzaken
9
Meld

@201 soms openbaart het fascisme zich ongegeneerd...

202 TedjeR    2017-04-21T23:39:10+0200 door TedjeR
8
Meld

@201 Zo vies is het woord ook niet.
"Een deportatie is een gedwongen verplaatsing van mensen."
https://nl.wikipedia.org/wiki/Deportatie

Van dezelfde site:
"Vrijwel alle landen kennen in het rechtssysteem voorzieningen om buitenlanders, ook die welke al langere tijd in het land woonachtig zijn, te deporteren wanneer deze bepaalde overtredingen begaan"

203 Dzzz    2017-04-21T23:40:04+0200 door Dzzz
6
Meld

@203 in deze context is het wel een smerig woord....

204 TedjeR    2017-04-21T23:41:17+0200 door TedjeR
11
Meld

@204 Vind jij. Ik deel je mening niet. Het wordt vies als ze bijvoorbeeld gedeporteerd worden naar vernietigingskampen. Maar de grens over zetten? Niets vies aan, laat staan smerig. Velen vinden de samenleving toch al niet geschikt voor zichzelf. Dan mag een ander best de keuze voor hen maken.

205 Dzzz    2017-04-21T23:44:05+0200 door Dzzz
7
Meld

@205 dat jij niet snapt dat het in deze context neer komt op etnische zuivering is geheel jouw tekortkoming...

206 TedjeR    2017-04-21T23:45:20+0200 door TedjeR
9
Meld

@206 Dat zal.

207 Dzzz    2017-04-21T23:46:34+0200 door Dzzz
6
Meld

@206 Correct.

208 Yesterday    2017-04-21T23:46:58+0200 door Yesterday
7
Meld

@207 nee, dat is...

209 TedjeR    2017-04-21T23:47:36+0200 door TedjeR
5
Meld

@209 Ook goed.

210 Dzzz    2017-04-21T23:48:13+0200 door Dzzz
5
Meld

Niet voor 't een of ander, maar @200 gebruikt het woord deporteren niet. Je kunt er gerust over discussiëren of het uitzetten wat hij voorstelt vergelijkbaar is met 'deporteren' (wat historisch gezien, ook volgens wiki, een negatieve connotatie heeft), maar om eerst uitzetten te vervangen door deporteren en dan te zeggen dat het in deze context neerkomt op etnische zuivering, dat vind ik wat kras.

Voorstellen alle moslims uit te zetten vind ik overigens nog veel krasser.

211 Smiling    2017-04-21T23:53:03+0200 door Smiling
5
Meld

@211 komt in die context nog steeds neer op etnische zuivering...

212 TedjeR    2017-04-21T23:55:13+0200 door TedjeR
8
Meld

Die grenscontroles hadden nooit afgeschaft moeten worden ten eerste. Kijk wat een puinhoop het nu is. Iedere terroriste en crimineel kan zo het land binnen komen. Helaas interesseert dat niemand in de politiek, zij willen immers 1 groot Europa zonder landsgrenzen. Dat er aanslagen worden gepleegd in Europese landen nemen ze dan maar voor lief. Het gaat al lang niet meer om het belang en de veiligheid de bevolking, maar enkel om de maximale winsten van het grootkapitaal. En dat is eigenlijk altijd zo geweest, maar de gevolgen er van zijn nooit zo erg geworden als nu.

213 B55    2017-04-21T23:59:33+0200 door B55
5
Meld

@212 Phoe, je gaat wel heel gemakzuchtig met zware woorden om:
"Er is sprake van etnische zuiveringen wanneer er gewelddadige acties ondernomen worden om een etnische groep(ering) in een gebied in aantal te verminderen of tot nul te reduceren"
https://nl.wikipedia.org/wiki/Etnische_zuivering

Dit is meer taalmisbruik.

214 Dzzz    2017-04-21T23:59:55+0200 door Dzzz
6
Meld

@211 Dat vind ik dus niet. Er staat moslims uitzetten. Niet een deel van. Lijkt mij helder.

215 Yesterday    2017-04-22T00:01:00+0200 door Yesterday
6
Meld

@214 jij probeert er nogal lichtvaardig onderuit te komen.

216 TedjeR    2017-04-22T00:01:06+0200 door TedjeR
5
Meld

@212 Dan komt 'uitzetten' neer op etnische (nou ja, religieuze) zuivering.

Deportatie associeer ik met veewagens en militairen en razzia's en dictators, en gezien de wiki-tekst sta ik daar niet alleen in. Het kan zijn dat @200 het uitzetten zo ook voor zich ziet, dat weet ik niet. Maar omdat ik het niet weet vind ik het niet fair hem dit in de schoenen te schuiven.

Het uitzetten alleen vind ik al onsympathiek genoeg.

217 Smiling    2017-04-22T00:01:28+0200 door Smiling
5
Meld

@216 Wat jij wilt. Jij misbruikt woorden en ik probeer ergens onderuit te komen. Prima.
Lekker slapen.

218 Dzzz    2017-04-22T00:01:59+0200 door Dzzz
6
Meld

@217 de manier waarop doet niet veel af aan het kernpunt.

219 TedjeR    2017-04-22T00:03:06+0200 door TedjeR
6
Meld

@216 Daar staat betreffende reageerder om bekend. Volgt altijd dezelfde strategie.

220 Yesterday    2017-04-22T00:03:56+0200 door Yesterday
6
Meld

@220 is mij bekend question

221 TedjeR    2017-04-22T00:05:28+0200 door TedjeR
5
Meld

@217 "Dan komt 'uitzetten' neer op etnische (nou ja, religieuze) zuivering. "

Verdiep je eens in de betekenis van etnische zuivering, je zit nu gewoon te raaskalken. Etnische zuivering is mensen van een bepaald ras vernietigen.

222 B55    2017-04-22T00:05:48+0200 door B55
5
Meld

@203 @205 Uitzetten=gedwongen verplaatsen=deporteren. De overtreding die zij begaan is dat zij een bepaalde godsdienst hebben. Dat is geen rechtsgrond waarop deportatie mogelijk is, in een rechtsstaat. Daar luchtig over doen en deporteren toejuichen geeft geen pas.

223 Hoofd bijzaken    2017-04-22T00:07:14+0200 door Hoofd bijzaken
5
Meld

@219 Daar verschillen wij dan over van mening. Ik vind dat je iemand moet aanspreken op wat hij schrijft (uitzetten) en niet op wat jij daar van maakt (deporteren met alle negatieve connotatie die daar nu eenmaal aanhangt).

En nogmaals: dat uitzetten alleen al vind ik een fout idee. In gesprek gaan met iemand die in dat soort oneliners denkt, dat vind ik dan weer zonde van mijn energie.

224 Smiling    2017-04-22T00:08:26+0200 door Smiling
4
Meld

@218 nogal onsmakelijk om mij te beschuldigen van het misbruik van woorden. Het uitzetten van moslims (in algemene termen betekent dat dus allemaal) komt neer op etnische zuivering.

Of jij nou de jouw welgevallige delen van een WIKI pagina aanhaalt of niet... Ik zou als ik jou was die HELE pagina eens goed lezen, dan weet je dat het "uitzetten van moslims" etnische zuivering is.

Die flauwe semantische spelletjes van jou zijn veel te doorzichtig voor mij en die hoef je dus niet meer te proberen.

225 TedjeR    2017-04-22T00:09:14+0200 door TedjeR
7
Meld

@222 Heeft u toevallig de discussie gevolgd of springt u er gewoon bij deze reactie in? Overigens kan etnische zuivering ook betekenen dat je mensen met geweld uit jouw gebied wegjaagt. Ze hoeven niet per se dood.

226 Smiling    2017-04-22T00:10:23+0200 door Smiling
2
Meld

@223 ... klopt... en dus is er dan sprake van etnische zuivering.

227 TedjeR    2017-04-22T00:10:40+0200 door TedjeR
6
Meld

@225 Ook voor jou: etnische zuivering is mensen van een bepaald ras uitroeien, vernietigen, doden. Het uitzetten van mensen valt daar dus niet toe. Leuk geprobeerd dat wel, maar smakeloos !

228 B55    2017-04-22T00:11:50+0200 door B55
5
Meld

@226 volgens de officiele definitie geldt iedere vorm van pressie. Er hoeft nieteens sprake te zijn van fysiek geweld.

229 TedjeR    2017-04-22T00:12:38+0200 door TedjeR
5
Meld

@225 Wat begrijp je niet aan de letterlijke omschrijving van Etnische Zuivering? Zo moeilijk is dat begrip niet hoor. Ik speel geen semantische spelletjes. Ik heb een hekel aan mensen die anderen woorden en begrippen in de mond leggen. En kakelen over 'etnische zuivering' omdat jij een ideetje in je onderbuik voelt bij dat begrip maakt het begrip niet opeens wat jij er van vindt. Dan misbruik je taal om mensen in een hoek te drukken en dat is een zeer slechte eigenschap.

Maar helder hoe jij er in staat. Laten wij elkaar voortaan ook maar links liggen.

230 Dzzz    2017-04-22T00:12:49+0200 door Dzzz
6
Meld

@226 "Heeft u toevallig de discussie gevolgd of springt u er gewoon bij deze reactie in?"
Doet dat er wat toe ? Ik reageer gewoon op jouw stelling die kant nog wal raakt.

231 B55    2017-04-22T00:13:45+0200 door B55
4
Meld

@228 nee, dat is etnische zuivering niet. War jij beschrijft is een vorm van volkeren moord (genocide) . Etnische zuivering is het onder dwang verwijderen van een bepaalde deelgroep uit een streek.

232 TedjeR    2017-04-22T00:14:18+0200 door TedjeR
6
Meld

@231 Dat maakt zeker uit, omdat in mijn reactie het niet zozeer om de kwestie van de zuivering ging als wel om het begrip deportatie.

Maar, zoals ik al eerder zei, etnische zuivering hoeft niet te betekenen dat je mensen vernietigt. Verjagen is al voldoende. En uitzetten dus ook.

233 Smiling    2017-04-22T00:15:58+0200 door Smiling
3
Meld

@232 Klopt, ik was in de war met genocide. Mijn excuses.

234 B55    2017-04-22T00:21:38+0200 door B55
0
Meld

@234 Okay, begrijpelijke verwarring. Inderdaad, als dat een synoniem was van etnisch zuivering zou uw verontwaardiging terecht zijn.

235 Smiling    2017-04-22T00:26:13+0200 door Smiling
2
Meld

@235 Ja sorry, etnische zuivering is mensen van een bepaalde ras met geweld uitzetten uit een bepaald gebied of land.

236 B55    2017-04-22T00:29:20+0200 door B55
0
Meld

* Verwijderd door de redactie *

237 Winnetou    2017-04-22T00:32:09+0200 door Winnetou

Ah de fascistische aap komt steeds iets verder uit de mouw. Etnisch zuiveren zijn we inmiddels aanbeland. Bijzonder ik ga een boekje lezen ik pas voor dit onderwerp.

238 Spandalf    2017-04-22T00:36:05+0200 door Spandalf
10
Meld

@237 Naast extreemrechts ook nog gestoord.

239 Yesterday    2017-04-22T00:56:16+0200 door Yesterday
5
Meld

@230 Alles wat een ver van mij bed show is kan je andere bewoording geven tot het jezelf overkomt en je familieleden door de lucht ziet vliegen met een aanslag, dan krijgen woorden ineens een hele andere klank.

240 Rattocasi    2017-04-22T09:29:36+0200 door Rattocasi
1
Meld

@240
En zo komt het dat mensen als H&I was wakkerschrikken als ze in Somalië, Eritrea, Soedan, Irak, Iran, Jemen, Syrië etc zijn geweest.
Maar ja, dat doen ze niet ('ze kijken wel uit!') en dus zal het leed van derden ze aan de derrière corroderen. Sterker, ze sturen mensen die uit die regio komen terug naar 'ver-van-H&I's-bed' met alle gevolgen van dien.

241 KDaver    2017-04-22T09:49:19+0200 door KDaver
0
Meld

Ik hoop toch van harte dat le pen wint zondag ,hadden we maar zó iemand in Nederland toppie

242 knorkokkie    2017-04-22T10:03:11+0200 door knorkokkie
4
Meld

In Frankrijk kent men wel nog zoiets als vaderlandsliefde , in Nederland allang afgeschaft zet maar open die grenzen welkom in de islamitische staat der Nederlanden

243 knorkokkie    2017-04-22T10:08:26+0200 door knorkokkie
3
Meld

@3

Grenzen sluiten heeft geen zin als onze veiligheidsdiensten pas na de knal bekend maken dat daders al jaren op hun lijst staan. Preventief oppakken helpt wel. Fan voorkom je namelijk aanslagen. Het enige dat ik overal lees, is dat links de schuld krijgt, en vervolgens doet rechts ook geen ruk. Ja, geweld prediken. Gewoon verdachten oppakken en tien jaar vastzetten op water en brood, en verder geen rechten. In de tussentijd alles afpakken. Eens kijken wat er gebeuren gaat.

244 Robbedoes    2017-04-22T10:32:00+0200 door Robbedoes
1
Meld

@241 Voor het echte probleem wordt weg gekeken, wapenhandel, arme mensen die uitgebuit worden voor zeer weinig geld te laten werken, er wordt allemaal geld ingepompt echter dit komt niet terecht bij de mensen waar het voor bedoelt is, dat is ook weg kijken en ver van mijn bed show.

Hoe komen ze aan al die wapens?

245 Rattocasi    2017-04-22T10:38:26+0200 door Rattocasi
1
Meld

Wat een onnozele hier af en toe....

Dus als er 3 maal is ingebroken in je huis ga je die niet beveiligen want "ze komen toch wel binnen"
Al die bloemetjesjurken en sandalen denken dus niet dat grenscontroles een preventieve werking hebben?
Deze zelfde peoples zijn als de dood hun huissleutel af te geven als de schilder het huis moet verven.
Om moe van te worden.
Waarom doe je je voordeur dicht en op slot???

246 kaassnitsel    2017-04-22T11:19:14+0200 door kaassnitsel
4
Meld

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag
Moslimpreker: ‘verhandel overwonnen ong...
De Egyptische preker Abu Ishaq Al Heweny legt...

2017-04-28 13:24:22 door Kiki

'Maak je producten halal: een kleine moe...
Koffie, cosmetica, medicijnen en financiële d...