Wie: Homam Karimi
Onderneming: Studytube
Werknemers: 45
Op de werkvloer van Studytube hangen "goede vibes", vertelt Karimi. "Het gaat goed met het bedrijf en dat is wel eens anders geweest. We zijn aan het winnen. Ons product is rijp voor de markt en de markt is klaar voor ons. Sinds zes maanden zitten we in een flow waarin alles lijkt te lukken (even afkloppen). "
Karimi staat elke ochtend om 7.30 uur op. "Vervolgens sta ik twintig minuten onder de douche, want ik heb moeite met wakker worden." Na een bakje cruesli gaat Karimi naar kantoor, waar hij vlakbij woont. Zijn werkdag begint met een kop koffie. "Koffie is belangrijk."
De eerste uren van de dag zijn voor het salesteam. "Er zijn elke dag wel deals die eventueel gesloten worden", vertelt Karimi. Ook lopen er meestal verschillende projecten waarover de ondernemer bijgepraat wil worden.
Zwemmen
De lunch gebruikt Karimi graag voor nuttige zaken. "De laatste tijd maak ik graag tijd vrij voor recruitment lunches. Ik probeer goede mensen over te halen voor ons te komen werken en dat kost tijd. Ik lunch ook regelmatig met mensen van het bedrijf om bij te praten. En verder probeer ik een of twee keer per week tussen de middag te gaan zwemmen; dan ga ik een halfuur baantjes trekken."
In de middag staan vaak afspraken gepland met potentiële klanten en elke dag stipt om 16.00 uur is het tijd voor "rond de tafel", een pingpongspel. "Met het hele kantoor: iedereen doet mee."
Om 19.00 uur is het tijd om naar huis te gaan. "Dan ga ik eten en daarna sporten als er tijd voor is. Vaak ben ik nog bezig met werk. Ik lees vakliteratuur, beantwoord mails of denk op een andere manier na over werk."
"Eigenlijk vind ik die avonduren de leukste uren van de dag: ik ben dan op een ontspannen manier met werk bezig. Ik laat me inspireren door bijvoorbeeld boeken te lezen of TED Talks te kijken. Ideeën die ik daarbij opdoe probeer ik te implementeren in m'n eigen bedrijf."
Tot het eind van het jaar houdt Studytube zich voornamelijk met de Nederlandse markt bezig, waar nog "oneindig veel groeimogelijkheden" zijn. "Daarna kijken we naar het buitenland."
"Over twee jaar wil ik marktleider zijn in Nederland en in Duitsland, waar we nu zachtjes mee flirten, of een ander groot Europees land een goede presence hebben."
Lees andere interviews in deze rubriek