Apeels met peren vergelijken.
Als ze willen vergelijken met een vergelijkbare auto.
Moet de electrische variant ook 600km+ kunnen halen
deze is maar 330km
De 420km is al 6.000 meer
en de 550km uitvoering is nnb, maar zal er vast nog eens 6000 opgooien.
Dus een vergelijkbare elektrische auto is nog steeds 12.000 duurder.
Zijn de wegen eindelijk zo rustig dat je 130 kan, mag het niet meer.
Karma
Die duitser heeft het vermoedelijk gekregen van iemand uit China.
Alleen kan je nergens vinden wanneer dat contact precies geweest is.
Maar ze moeten dus uitgaan vanaf die datum.
Dit valt een beetje in lijn met deze conclusie na 9/11
https://globalnews.ca/news/2934513/empty-skies-after-911-set-the-stage-for-an-unlikely-climate-change-experiment/
"The effect during the three days that flights were grounded was strongest in populated regions where air traffic was normally densest. The increase in range came to about two degrees Celsius."
@29 blijkbaar zijn er dus nog wel zinnige mensen binnen GL
Het is te zot voor woorden dat mensen die crimineel gedrag of zwart overlast vertonen uberhaupt nog in aanmerking kunnen komen voor een verblijfsvergunning.
Het zoveelste voorbeeld dat juist de politiek correctheid in NL volledig doorslaat
@1 Op nu.nl staat ook een stukje.
https://www.nu.nl/werk/6027154/hoeveel-verdienen-een-basisschool-en-een-middelbareschoolleraar.html
Daarin: " 4.878 euro bruto, Daarvoor werk ik fulltime, tijdens een werkweek zo'n 41 uur."
Tja, maar met de hoeveelheid extra vrije dagen tov normaal werkenden komt dat neer op zn 36uur per week.
En dan is het opeens wel een heel goed salaris.
Helaas wordt op deze angst-senarios wel het geldverslindende beleid gevoerd in DenHaag en de EU
En nu ?
Stamcel-therapie ontwikkelen in je shampoo voor je haarvaten?
@1 omdat het een combinatie is, en dus zeker niet alleen het klimaat.
Maar dat moet je niet tegen de klimaatgekkies zeggen. Want die zijn er heilig van overtuigt dat alles 100% de schuld van de mens is.
Ik dacht dat nu.nl tegen nepnieuws was?
Deze 1 Biljoen zijn alleen maar de kosten tot 2030, waarmee maar een klein begin gemaakt wordt.
De kosten tot 2050 zullen een veelvoud hiervan worden.
Na al dat klimaat-spijbelen waren de scholieren ook wel aan vakantie toe.
Dus gelijk alle kolencentrales in NL dicht, en de bruinkoolcentrales in oost-europa harder opstoken.
Want dan zijn wij teminste goed bezig.....
Waarvan 40% migranten-achtergrond.
En dan raar vinden dat Nederlanders zich steeds minder thuis voelen in eigen land.
@16 zwaartekrecht en machnetisch veld zijn 2 verschillende dingen.
@9 ter vergelijkiing: op de zon draait het machnetisch veld ongeveer om de 11 jaar om.
Als je maar aangeeft dat iets "Groen" is geloven ze het direct, zonder verder te kijken hoe de werkelijkheid is.
En vervolgens zit het hele land opgescheept met meer CO2-uitstotende biomassa-centrales. En E10-benzine welk meer dan 5% meer verbruik opleverd, waardoor de "winst" van 2% letterlijk verdampt is.
Overlastgevende asielzoekers moet je per direct het land uitzetten.
Geldt dit ook nog voor de woekerpolissen?
Johnson (Conservative) had nog groter kunnen zijn.
Er zijn kiesdistricten waar Labour misschien wel gewonnen heeft.
Maar waar de Conservative en de The Brexit Party gezamelijk meer stemmen hadden.
b.v. https://www.bbc.com/news/politics/constituencies/E14000542
Dus als de The Brexit Party niet mee had gedaan hadden de Conservative nog meer kiesdistricten gewonnen.
Wel 1 miljoen laadpalen, voor heel Europa.
Wat een lachertje, we hebben er namelijk alleen al in NL meer dan 3 miljoen nodig.
Voor heel Europa zal dan meer als 100 miljoen palen nodig zijn.
Mag de minst slechte winnen.
de ANWB is net zo als de vakbonden en de politiek de realiteitzin van het volk totaal kwijt.
Een betaalbare auto, is een auto van €15.000 waar je 300-400km mee kan rijden
@21 Deze wetenschappers ontkennen ook geen klimaatverandering.
Maar er is een verschil tussen verandering en een crisis.
Zoals in hegt artikel staat
"Natuurlijk bestaat klimaatverandering. Maar het is niet uniek en nergens ter wereld veroorzaakt het op dit moment een crisis.”
en vanaf januari, als de bijtelling omhoog gaat, stort de verkoop weer in
Dit verhaal
http://edition.cnn.com/2002/TECH/science/08/07/contrails.climate/index.html
Dit was allang bekend.
Na 9-11 kwamen ze er achter dat de dagen daarna, toen er geen vliegtuigen vlogen boven Amerika. (minder fijnstof, en vliegtuig strepen/wolken) De temperatuur daar 1a2 graden hoger was.
@20 bedoel je met klimaatcriminelen diegene die verzonnen hebben om 12 miljard aan subsidie te stoppen in "groene" biocentrales, die vervolgens 20% meer CO2 uitstoot geven?
Want dit soort nep-groen zou juist keihard aangepakt moeten worden.
@41 Groenlinks hoort ook niet in een stad.
Maar goed 25 op de Dam, 2500 op de ring. Succes gegarandeerd
@6 tja, zo kan je alle nieuwe ontwikkelingen wegwimpelen.
B.V. de 1e elektrisch auto is ook al uit 1835. Dus de huidige generatie E-auto's is dus ook niets nieuws
@5 Lastig te zeggen want voor de productie van de benzine komen er ook weer meer kosten bij.
Een stukje daarover staat ook hier (niet zozeer icm deze productiemethode)
https://www.bosch.com/stories/synthetic-fuels/
Present studies suggest that the fuel itself (excluding any excise duties) could cost between 1.00 and 1.40 euros a liter in the long run.
Tja,
dit is ook een intresante daarover.
https://twitter.com/pmvanee/status/1190336267667562497
Afgelopen mei kreeg de Chemours-fabriek toestemming van minister Nieuwenhuizen om jaarlijks 7 kilo PFAS-verbindingen te lozen in de rivier de Merwede. De PFAS-norm is 0,1 microgram van deze PFAS-stoffen mag bevatten. 7 kilo is 70 miljard keer de door haar toegestane lozing.....
….. obv 5 kilo gaan uitrekenen hoeveel ton vervuilde grond dat kan gaan opleveren.
Er zijn 2.5 miljoen vrachtwagens van 20ton nodig om de 50.000.000 ton door chemours vervuilde grond te verplaatsen.
@2 Dit is een geconsetreerdere variant.
With previous CST technologies limited to temperatures below 600 degrees Celsius, they haven’t been able to address the needs of many industries that require process temperatures of 700 to 1,500 degrees.
En het hoeft ook niet in Nederland te werken. Als de olieproducerende landen dit soort systemen kunnen gaan bouwen, kunnen ze in de toekomst syntetisch benzine leveren.
Dit vind ik mooie ontwikkelingen.
The Heliogen technology is also capable of thermo-chemically splitting water to create 100% green hydrogen.
En met dit waterstof kan je weer syntetisch benzine maken (wat in elke auto te gebruiken is)
https://heliogen.com/concentrated-solar-and-its-role-in-solving-climate-change/
Synthetic fuel holds great promise in our energy future, as a means of enjoying the benefits and conveniences of fossil fuels, but without the fossil fuels and associated environmental impact.
@9 Shell blij > of meer benzine, of duurdere benzine.
Rutte blij > meer accijns
EU blij > op papier minder CO2 uitstoot.
Klimaatgekkies blij > want die geloven dit
En de automobilist maar betalen terwijl we hiermee meer uitstoten.
Die 1,5% meer verbruik is dus het berekende nadeel door de groene rekenkamer.
in praktijk is het een stuk slechter (5-6%)
En blijft er van de 2% co2 winst niets over
@8 die fout hebben ze helaas ook gemaakt met de EU.
De voordelen worden altijd zwaar overschat, en de nadelen juist weer wegberekend.
Dus zitten we nu met 20% meer CO2 uitstotende biocentrales. (+meer fijnstof en stikstof)
En rijden we op E10, grotendeels gemaakt uit graan, en wat 1-2% CO2 winst zou opleveren, maar in praktijk 5-6% meer benzine verbuikt. (dus een verlies van 4%)
@1 ik weet niet of je dit goed kan noemen.
Zo kopen gewoon de concurenten weg, meestal wordt het daar niet beter van.
Nu nog het probleem aanpakken dat deze 2x duurder is dan de normal Mii
Groot gelijk, kunnen we dan gelijk protesteren over de duurdere E10, die vervolgens ook nog eens meer dan 5% minder zuinig is. (Ik heb vandaag getankt het het scheelde bijna 6%)
Dus de 2% CO2 winst van E10 is daarmee letterlijk verdampt.
Alleen Shell kan er hard om lachen.
@5 onzin
https://www.swov.nl/feiten-cijfers/factsheet/verkeersdoden-nederland
"Ten opzichte van het jaar 2009 zijn de meest opvallende verschillen 29 minder geregistreerde verkeersdoden op 120km/uur-wegen en 30 meer op 130km/uur-wegen in 2018."
Het aantal doden is alleen maar veranderd omdat een 120 weg 130 geworden is..
Ik zal je alvast voorspellen dat vanwege dezezelfde beredenering volgens jaar het aantal verkeersdoden op een 100km/uur weg explosief gestegen zal zijn.
En natuurlijk de echte achterliggende reden om hele andere 2020/2030 EU-doelen te halen,.
"Het kabinet stelt 60 miljoen euro extra beschikbaar voor het uitkopen van varkensboeren en om daarmee te voldoen aan het Urgendavonnis."
Het Urgendavonnis gaat helemaal niet over stikstof!
Is dit nu de grote aankondiging van de plannen?
Er staat nog steeds alleen maar in dat we naar 100 gaan (voor wel 0,2% winst!)
Het aanpassen van het veevoer (zonder dat echt bekent is wat daar de opbrengst of gevolgen van zijn)
En een beetje geld hier en daar in, maar verder niets nieuws
"Die maatregelen, waarbij onder meer boerenbedrijven worden uitgekocht en verplaatst, worden de komende maanden bekendgemaakt."
Daar moet dus die andere 99% vandaan komen?
Ook benzine auto's hebben praktisch geen effect op het stikstof.
Totaal levert het maar 0,2% minder op.
@11 Er is niets mis mee om schonere technieken te gebruiken, maar dan moeten ze ook wel echt schoner zijn, en niet alleen maar op papier.
"Er zijn nieuwe bouwmethoden dus we zijn gek als we dat niet doen"
Ja we zijn volslagen idioot geworden dat b.v. we biocentrales bouwen die op papier schoner zijn, maar in werkelijkheid 20% meer uitstoot geven.
Hetzelfde b.v. dat we de schoonste kolencentrales van de EU willen gaan sluiten in Nederland, om ergens anders een bruinkoolcentrale op te starten.
Of de meest efficente landbouw ter wereld af te breken, om het elders met tig keer meer vervuiling of dierenleed op te starten.
Ik geef dus juist aan dat we meer naar de praktijk moeten kijken, want het beleid is nu voornamelijk gericht op deze papieren schijnwerkelijkheid, en het over de grens schuiven van de problemen (die daarmee alleen maar erger worden)
En deze schijnwerkelijkheid wordt nog gelooft ook door iedereen met groene oogkleppen op.
De ontsnappingssnelheid van de zon is dan wel iets van 629km/s, maar dat is als je vanaf de zon vertrekt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ontsnappingssnelheid
"Zo is ter hoogte van de Aarde de ontsnappingssnelheid van de Zon 42,1 km/s. "
De waarde van de melkweg klopt overigens wel hoe die in het artikel staat, maar heeft dus niets te maken met het reizen naar andere sterren.
@8 je moet met een warmtepomp wel de radiatoren aanpassen (of vloerverwarming nemen), Want standaard radiatoren hebben niet genoeg capaciteit om een ruimte te verwarmen vanwege de lagere water temperatuur uit de warmtepomp tov een CV
"Mijn advies: schaf je een warmtepomp alleen aan om de centen, dan zou ik die lekker op zak houden."
Prima, dat was ook mijn plan.